שתף קטע נבחר

בניגוד לעמדת הפרקליטות: אסיר שנמלט לחו"ל קיבל שחרור מוקדם

אילן כדר, שנכלא בגין הברחת סמים, נמלט במהלך חופשה מהכלא והוסגר מקולומביה כעבור חמש שנים. בדיון בבקשתו לשחרור מוקדם התנצל האסיר על מעשיו - והוא ישוחרר לביתו בתנאים מגבילים

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

ועדת השחרורים קיבלה היום (ד') את בקשתו של האסיר אילן כדר לשחרור מוקדם. כדר, שריצה מאסר בגין הברחת קוקאין, נמלט מישראל במהלך חופשה מהכלא, וכעבור חמש שנים הוסגר מקולומביה.

 

כדר הורשע בשנת 2000 בהברחת 30 קילוגרם קוקאין לישראל בחמישה משלוחים. בתמורה לארבעה מהמשלוחים קיבל כדר 200 אלף דולר, ועל המשלוח החמישי היה אמור לקבל 520 אלף דולר. לאחר הרשעתו נגזר עליו עונש של 14 שנות מאסר, אך בעקבות ערעור של הפרקליטות החמיר בית המשפט העליון את עונשו ל-18 שנות מאסר.

 

ב-2004 יצא כדר לחופשה בת 48 שעות מהכלא, שבמהלכה נמלט מהארץ תוך שימוש בדרכון מזויף. ב-2009 הוא הוסגר מקולומביה לישראל, ומאז המשיך לרצות את עונשו.

עו
"החלטה צודקת ונכונה". עורך הדין שי שקד

במהלך השנים בכלא עבר כדר הליך טיפולי ושיקומי, ופרקליטו עורך הדין שי שקד הגיש לוועדת השחרורים בקשה לשחרור מוקדם שלו. עו"ד שקד ציין בבקשה את התהליך שעבר מרשו, ואת תוכנית השיקום שיעבור לאחר שחרורו.

 

הפרקליטות התנגדה לשחרור המוקדם, וטענה כי עדיין יש חשש שכדר ימלט מהארץ אם ישוחרר. כדר אמר בוועדה שהוא מצטער על מה שעשה בהיותו צעיר וביקש סליחה מכל מי שנפגע ממנו.

 

ועדת השחרורים החליטה לקבל את בקשתו של כדר והורתה על שחרור המוקדם בתנאי שימשיך בתוכנית השיקום. כמו כן היא הורתה על תנאים מגבילים, ובהם איזוק אלקטרוני.

 

"אני מברך על החלטת הוועדה, שקיבלה החלטה צודקת ונכונה לשחרר את האסיר שחרור מוקדם ממאסר", אמר עו"ד שקד. "הוועדה שקלה את מכלול השיקולים וסברה כי האסיר ראוי לשחרור וכי לא נשקפת ממנו סכנה לציבור. אני קורא לפרקליטות לאפשר לאסיר להשתחרר מהמאסר ולשקם את עצמו ואת חיי משפחתו, ולא לעתור נגד ההחלטה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים