שתף קטע נבחר

קונצ'יטה, "אבבא" ועומסים כבדים: חוגגים את חצי גמר האירוויזיון

כ-60 אלף משתתפים בחגיגות בכפר האירוויזיון ובמשטרה שוקלים לסגור את השערים. בין היתר הופיעו על הבמה זוכת אירוויזיון 2014 ונציגות קפריסין ובלארוס - שהעפילו לגמר. הערב: 18 מדינות יתחרו על העפלה לגמר, ולהקת שלוה תופיע

 

 

כ-60 אלף בני אדם משתתפים הערב (ה') בחגיגות כפר האירוויזיון בגן צ'ארלז קלור בתל אביב. בעקבות העומס הרב בכפר קראו במשטרה שלא להגיע למקום, ואף שוקלים לסגור את הכפר לכניסת מבלים. שני חניונים סמוכים למקום, חניון התחנה וחניון האצ"ל, נסגרו לחניית כלי רכב.

 

בעקבות העומס נחסמו רחובות סמוך לכפר האירוויזיון. רחוב הרברט סמואל נחסם לתנועת כלי רכב מפינת של"ג דרומה ושדרות ירושלים לכיוון רחוב הרברט סמואל נחסמו גם כן לתנועה.

הכנות בכפר האירוויזיון (צילום: רויטרס)
כפר האירוויזיון נערך לחוגגים(צילום: רויטרס)

 כפר האירוויזיון (צילום: מוטי קמחי)
חוגגים בכפר האירוויזיון(צילום: מוטי קמחי)

כפר האירוויזון בגן צ'רלס קלור (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 

גם היום נפתח הכפר העצום שעות ספורות לפני תחילת חצי הגמר השני של התחרות, שמתקיים בישראל ומשודר ברחבי העולם. במתחם מתקיים גם פסטיבל האוכל EAT, שהפך את המקום לאחת ההצלחות הגדולות של עיריית תל אביב.

 

על הבמה הופיעו להקת צופי תל אביב, זמרת הדראג האוסטרית קונ'ציטה וורסט שזכתה באירוויזיון 2014, להקת המחווה הרשמית של אבבא משבדיה ולהקת פול טראנק.

אירועי אירוויזיון אינפו ימים חמישי ה חדש ()

חצי גמר ראשון אירוויזיון אקספו תל אביב (צילום: AP)
נציגת בלארוס לאירוויזיון. תופיע מול הרבבות בכפר(צילום: AP)

כמו כן, נערך מופע מיוחד של משלחות משתתפי האירוויזיון מקפריסין ובלארוס, שתי מדינות שעלו לגמר שיתקיים במוצאי השבת הקרובה ומשלחת בלגיה. לאחר הקרנת חצי הגמר השני של האירוויזיון יופיע על הבמה ההרכב "בלקן ביט בוקס".

 

החגיגות בכפר האירוויזיון יימשכו גם מחר, יום שישי, החל בשעה 12:00 ועד לכניסת השבת, ובשבת מהשעה 17:00 ועד לסיום חגיגות גמר האירוויזיון הגדול. בשישי לא יפעל פסטיבל האוכל בכפר והוא ישוב לפעילות בשבת החל בשעה 17:00.

 

שלוש זוכות על במה אחת

במקביל, אלפי בני אדם הגיעו הערב לנמל תל אביב והשתתפו בחגיגות הלילה הלבן בעיר בסימן תחרות האירוויזיון. במקום נערך מופע מיוחד בהשתתפות שלוש מזוכות התחרות - אן מארי דוד, קרולה ולוריין. את המופע מנחים אורנה דץ, שייצגה את ישראל באירוויזיון 1991, וחובב האירוויזיון אלון אמיר.

 

 

אן מארי דוד  (צילום: מוטי קמחי)
אן מארי דוד על הבמה בנמל(צילום: מוטי קמחי)

מופע גלוריוס בנמל תל אביב, אירוויזון 2019 (צילום: מוטי קמחי)
אלפים באו לצפות במופע(צילום: מוטי קמחי)

בין היתר שרו מארי ודץ את השיר אבניבי, השיר הישראלי הראשון שזכה באירוויזיון. בנוסף, כלת פרס ישראל המלחינה נורית הירש קיבלה אות הוקרה מהחברה שמנהלת את האתר.

 

בסוף המופע יוקרן במקום חצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון שנערך במתחם אקספו תל אביב.

 

18 מתמודדות ולהקת שלוה

18 מדינות יתמודדו הערב על עשרת כרטיסי העלייה לגמר האירוויזיון השלישי שמתקיים בישראל: ארמניה, אירלנד, מולדובה, שוויץ, לטביה, רומניה, דנמרק, שבדיה, אוסטריה, קרואטיה, מלטה, ליטא, רוסיה, אלבניה, נורבגיה, הולנד, מקדוניה ואזרבייג'ן.

להקת שלוה בחזרות לחצי גמר האירוויזיון (צילום: אורן אהרוני)
שלוה בחזרות להופעה הערב(צילום: אורן אהרוני)

בקטעים האומנותיים בחצי הגמר הנוכחי יופיעו להקת שלוה, שעל הופעתה פורסם לראשונה ב-ynet, ואמן החושים ליאור סושרד.

 

בחצי הגמר הראשון של התחרות, שנערך בשלישי, נקבעו עשר המדינות הראשונות שהעפילו לגמר האירוויזיון: יוון, בלרוס, סרביה, קפריסין, אסטוניה, צ'כיה, אוסטרליה, איסלנד, סן מרינו וסלובניה. בנוסף להן תשתתפנה בגמר בריטניה, איטליה, ספרד, גרמניה, צרפת וישראל - המדינה המארחת.


פורסם לראשונה 16/05/2019 18:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  שחר גולדשטיין
כפר האירוויזיון
צילום: שחר גולדשטיין
מומלצים