שתף קטע נבחר

אסון בצ'ילה: ישראלי נהרג בדרך לפסגת הר געש

המטייל, בן 33, נפל ושלח אותות מצוקה. צוות החילוץ נתקל ב"קיר שלג", מסוק הגיע בבוקר שאחרי - ובבית החולים נקבע מותו

 

 

אסון בטיול בצ'ילה: ישראלי בן 33 שנפל בטיול בהר געש בצ'ילה ושלח אותות מצוקה, חולץ על ידי מסוק - אבל בבית החולים נקבע מותו. משרד החוץ התיר הבוקר (יום ו') לפרסם את דבר מותו של הצעיר, שנפל בדרך לפסגת הר הגעש יאימה, במהלך טרק בפארק הלאומי קונגוויליו במדינה הדרום-אמריקנית.

 

המטייל אותר ללא הכרה וכשהוא סובל מהיפותרמיה, בגובה של 2,100 מטר מעל פני הים. הרופאים נאבקו על חייו מהרגע שחולץ ובמשך שעות, אך בסופו של דבר נקבע מותו. במשרד החוץ אמרו כי הודעה נמסרה למשפחתו. קונסול ישראל בצ’ילה שסייע במאמצי החילוץ בשטח והמחלקה לישראלים בחו״ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ פועלים להשבת גופת המטייל לישראל.

ישראלי נהרג צ'ילה ()
חילוץ המטייל. בבית החולים נקבע מותו

אמש התקבלו בחדר המצב של חברת הביטוח הראל קריאות מצוקה מהמטייל, באמצעות מכשיר טלפון לווייני. מיד לאחר קבלת אותות המצוקה ניסה צוות החילוץ של הראל ליצור קשר עם המטייל, אך ללא הצלחה. מאחר ולא היה מענה, ובשל תנאי השטח ותנאי מזג האוויר, הוחלט בהראל לשגר צוות חילוץ מיוחד, המגובה במסוק. במקביל נשלח צוות חילוץ רגלי, במטרה להגיע במהירות למטייל.

 

בחברת הביטוח ציינו כי צוות החילוץ הרגלי נתקל ב"קיר שלג", במרחק אווירי של קילומטר וחצי מהנקודה שבה נשלחו קריאות המצוקה ולא יכול היה להמשיך ולהגיע למטייל. בהראל אמרו כי עקב העובדה שהחשיכה ירדה, הוחלט להזניק מסוק עם אור ראשון. יוחאי ליליאור, מפקד צוות החילוץ של הראל, מסר כי מאחר שהמטייל הישראלי נתקע בשטח הררי גבוה ומושלג, הוחלט לשגר צוות חילוץ מקומי מיוחד, המיומן בחילוצים מן הסוג הזה.

 

המטייל היה בטרק בשמורת קונגוויליו והחל לטפס בטמפרטורה הקרובה לאפס מעלות לעבר פסגת הר הגעש יאימה, שגובהה 3,125 מטר מעל פני הים. בסופו של דבר הצליח צוות החילוץ לאתר את הישראלי כשהוא במצב קשה, ופינה אותו מהמקום. בבית החולים כאמור נקבע מותו.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים