שתף קטע נבחר

איראן: מעצרים בפשיטות על סוכנויות דוגמנות

משמרות המהפכה פשטו על שלוש סוכנויות שצילמו דוגמניות בלבוש מערבי, וללא כיסוי ראש. עובדים נעצרו: "מי שחושב שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה צריך לדעת שנתפוס אותו"

משמרות המהפכה של איראן פשטו היום (שבת) על שלוש סוכנויות דוגמנות מחתרתיות. השלטון האיראני טוען שהחברות והדוגמניות זלזלו בקוד הלבוש הנוקשה לנשים ברפובליקה האיסלאמית.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

גנרל מוהסן כרימי, מפקד במשמרות המהפכה בעיר אראק במרכז איראן, אמר שהעובדים בסוכנויות הדוגמנות נעצרו על "קידום וולגריות" – בין השאר באמצעות פרסום תמונות של הדוגמניות ברשתות החברתיות.

זוג דוגמנים שברח מאיראן בגלל תמונות "לא איסלאמיות" שעלו לרשת, ארכיון ()
זוג דוגמנים שברח מאיראן בגלל תמונות "לא איסלאמיות" שעלו לרשת, ארכיון
 

התמונות ה"מערביות" מתפרסמות בעיקר באינסטגרם. איראן לא אוסרת על אזרחיה להשתמש באינסטגרם, למרות שהשמרנים אומרים שהאינסטגרם והרשתות החברתיות האחרות נותנות במה לתופעות "שאינן איסלאמיות".

 

הרשויות באיראן פשטו פעמים רבות על תצוגות אופנה מחתרתיות באיראן, והענישו את סוכנויות הדוגמנות שמפרסמות באינטרנט תמונות של דוגמניות בלבוש "מערבי" וללא כיסוי ראש, בניגוד לחוק באיראן.

 

"מי שמזלזל בנורמות וחושב שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה ברשת צריך לדעת שידי החוק יתפסו אותו, במוקדם או במאוחר", צוטט כרימי, ולא סיפר כמה אנשים נעצרו בפשיטות.

 

השלטון האיראני מזהיר כבר שנים את האזרחים שההשפעות התרבותיות של המערב, ובמיוחד של ארה"ב, מהוות סכנה גדולה לערכי הרפובליקה האסלאמית.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זוג דוגמנים שברח מאיראן בגלל תמונות "לא איסלאמיות"
מומלצים