שתף קטע נבחר

סער הגיב לקריאות "בוגד" נגדו בימין: "הפחדה ואיומים לא יעבדו"

דברי הח"כ מהליכוד נגד חוק החסינות ממשיכים לעורר תרעומת בקרב תומכי רה"מ. סער הפיץ פוסט שבו הוא נראה חובש כאפיה ומכונה "בוגד": "דוגמה להסתה המשתוללת". בני בגין: "הימלטות מן הדין בחסינות - מעשה שחיתות". לימור לבנת באולפן ynet: "ותיקי הליכוד אמרו לי תודה רבה"

 

 

ח"כ גדעון סער (הליכוד) הגיב הבוקר (יום א') לדברי ההסתה שהופצו נגדו ברשת בעקבות דבריו נגד חוק החסינות שעשוי למנוע את העמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו. סער צירף לציוץ שפרסם בטוויטר פוסט בגנותו, וציין בתגובה כי זו "דוגמה אחת מני רבות להסתה המשתוללת ברשת מאז סוף השבוע. שיטות של הסתה, הפחדה ואיומים לא יעבדו". בפוסט שאותו צירף, נראה סער חובש כאפיה ולצדו הכיתובים "בוגד", "זרוע השטן חלחלה לימין" ו-"התחייבת לחברי מרכז שלא תבגוד!"

 

בפוסט נכתב: "האם נשאר אחד בימין שלא רואה אותו כך?... כיהודי הוא אויב בעיניי מהסיבה שהוא מושתל השמאל והקרן החדשה, והם האויב הגרוע ביותר לעת עתה יותר מאיראן. מול איראן יש לנו עזרה מטראמפ ומלמעלה. מול האויבים מבית, העם צריך להילחם ולהוקיע אותם".

בנימין נתניהו גדעון סער (צילום:EPA, אבי מועלם)
ראש הממשלה נתניהו וח"כ סער(צילום:EPA, אבי מועלם)

פוסט הסתה נגד גדעון סער ()
הפוסט שאותו צירף ח"כ סער לציוץ

 

בהתייחסו לנושא חוק החסינות אמר סער ביום חמישי שעבר כי "מדובר באפס תועלת ובמקסימום נזק. נתניהו קיבל עצה לא טובה. החוק לא יועיל לראש הממשלה ואעשה את המרב כדי שזה לא יקרה". סער הדגיש כי "חקיקה פרסונלית עשויה לפגוע באמון הציבור".

 

השר לשעבר הוסיף כי "יכול להיות שיהיו חברים אחרים בליכוד שירצו להביע את דעתם. יש בליכוד נוספים שמאוד מוטרדים מהחקיקה הזו ומהמשמעויות שלו". סער הסביר כי "חוק החסינות קיים 14 שנים, מעולם לא עלתה טענה למה החוק הזה לא טוב. הוא חוקק בתגובה לפסיקה של בג"ץ".

 

דבריו של סער עוררו התנגדות במפלגתו. גורם בליכוד אמר כי סער "לא מחמיץ הזדמנות כדי לחתור תחת נתניהו ולהפיל אותו". ח"כ דוד אמסלם צייץ: "גדעון סער, תתבייש לך".

 

מנגד, חברת הכנסת החדשה מיכל שיר כתבה בפייסבוק כי "אני תומכת בראש הממשלה, ובמקביל חושבת שחקיקה פרסונלית היא גם שגויה וגם מיותרת". שיר הוסיפה כי "‏היום, יום השנה למהפך 77', אני מקשיבה לנאומו הראשון של מנחם בגין בזמן הקמת המדינה. דבריו רלוונטיים מתמיד. הליכוד היא תנועה דמוקרטית, בניגוד לאלו המעבירים עלינו ביקורת. ריבוי דעות אינו חסרון אלא יתרון, גם היום".

 

בנאומו של בגין, שאותו ציטטה שיר, אמר ראש הממשלה המנוח: "ובמדינתנו פנימה יהיה הצדק השליט העליון, השליט גם על שליטיה. לא תהיה רודנות. יהיו נושאי המשרה משרתי החברה ולא רודיה".

 

"להשתמש לרעה בכוח השלטוני"

בנו של בגין, חבר הכנסת לשעבר בני בגין, הביע אף הוא התנגדות נחרצת לחוק החסינות. "הימלטות מן הדין על ידי מגן החסינות, עם או בלי שינוי החוק, היא מעשה מושחת ובמעשה הזה ראש הממשלה מתכוון להשתמש ברעה בכוח השלטוני שהופקד בידיו, והוא גורר לכך גם אחריו את הח"כים שיתמכו וימעלו בתפקידם", אמר הבוקר בכאן רשת ב'.

 

בנוגע לניסיון המסתמן של הממשלה העתידית לצמצם את כוחו של בית המשפט העליון, אמר בגין כי "מרבים לדבר אצלנו על הפרדת הרשויות, אני חושב שזה ביטוי חלבי מעט. המגמה צריכה להיות לפזר את הכוח השלטוני. אנחנו רואים לפנינו ניסיונות חוזרים ונשנים להשתמש לרעה בכוח השלטוני הזה המסור בידי הממשלה, בידי חבריה ובידי ראשה, צריך להיזהר מאוד. אני מקווה שהכנסת תעשה בחוכמה".

 

בראיון לאולפן ynet מתחה השרה לשעבר לימור לבנת ביקורת על יוזמת תיקון חוק החסינות: "בית המשפט העליון עשה שגיאות בשנים האחרונות, וגם לי היו ביקורות, אבל בין זה ובין לרמוס ולהרוס יש מרחק מאוד גדול. יש מה לתקן, אבל כאן כולם מתגייסים ולא במקרה דווקא עכשיו, ולא במהלך עשר השנים האחרונות שהליכוד היה בשלטון".

 

לדבריה, "לא דיברתי עם בכירים בתוך הליכוד, אבל גם קיבלתי תמיכה מעבר לביקורת. יש ביקורת, והיא אגב לא רבה. התמיכה היא עצומה. הביקורת הייתה קטנה מאותם אנשים שהיה צפוי לשמוע מהם ביקורת, אבל קיבלתי תמיכה, ותיקי הליכוד בני גילי, שגם התקשרו אליי, גם עם דמעות בעיניים, ואמרו תודה רבה". 

 

ברקע הדברים יצוין כי השר יריב לוין, שמשמש כיו"ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, פרסם ביום שישי הודעה חריגה מטעמו על כך שהדיווחים בעניין קידום תיקון חוק החסינות במסגרת השיחות - אינם נכונים. "בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש", אמר השר. דובר מטעם ראש הממשלה אישר את דבריו של לוין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפוסט שאותו צירף ח"כ סער לציוץ
מומלצים