שתף קטע נבחר

בעלה נהרג באתר האסון ביבנה: "משפחות נהרסות בגלל רשלנות"

באותו מקום שבו נהרגו היום ארבעה פועלים, התחשמל למוות לפני כחודש נהג המשאית איציק כהן. אלמנתו הגיבה על האסון: "אמרו לי שקרה שוב אסון באתר. למה הם מחכים? צריך שאנשים יתעוררו"

איציק כהן ואשתו ענבר ()
איציק כהן ז"ל ואלמנתו ענבר

באתר הבנייה ביבנה, שבו קיפחו הבוקר (יום א') את חייהם ארבעה פועלי בניין, נהרג לפני כחודש נהג המשאית איציק כהן (31), כשהתחשמל למוות. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. אלמנתו ענבר כהן לא הופתעה כששמעה על אסון המנוף. "שוב עוד משפחות נהרסות בגלל רשלנות", היא אמרה בשיחה עם ynet. "האתר הזה היה אמור להסגר כבר ולא סגרו אותו. יש כאן מחדל גדול, ועצוב שזה יכול היה להימנע כבר לפני חודשיים".

 

האלמנה שחזרה כיצד נודע לה על האסון: "אחד העובדים בחברה של בעלי התקשר אליי ואמר שקרה שוב אסון באתר. זה החזיר אותי אחורה, ומאז אני בהלם". היא אמרה כי יש בה זעם גדול על המשטרה. "הם לא חקרו את את המוות של בעלי ואת מה שקורה באתר הזה. למה הם מחכים? צריך שאנשים יתעוררו".

קריסה מנוף אתר בנייה יבנה (צילום: אבי מועלם)
"יכול היה להימנע לפני חודשיים". אתר הקריסה ביבנה(צילום: אבי מועלם)

איציק כהן ואשתו ענבר ()
"עוד משפחות נהרסות בגלל רשלנות". איציק וענבר ביום חתונתם

 

 

"יש כאן תקלה אחרי תקלה, ואני רק מקווה שעכשיו מישהו יעשה לזה סוף", הוסיפה כהן. "חיי אדם הם לא הפקר. לא מעדכנים אותנו, כל אחד מאשים את השני ומנסים לברוח מאשמה. לי אין תשובות להרבה מאוד שאלות, וההתנהלות היא לא התנהלות".

 

התאונה שבה נספה איציק כהן לפני כחודש, וזו שבה נהרגו הבוקר ארבעה פועלים, התרחשו שתיהן באתר בנייה של הגרלה 303 של מחיר למשתכן, של חברת שבירו בשכונת נאות שמיר ביבנה הירוקה. באתר בנייה אחר באותה שכונה נהרגו בערב חג הפסח שני עובדי חברת החשמל, במהלך עבודה על עמוד מתח גבוה.

קריסה מנוף אתר בנייה יבנה (צילום: אבי מועלם)
(צילום: אבי מועלם)

 

 

קריסה מנוף אתר בנייה יבנה ()
ניסיון החילוץ של הפועל שנלכד ברתמה
 

"מדובר ברשלנות קשה וחמורה שכבר גבתה את חייהם של שבעה הרוגים", אמרה עורכת הדין ענת גינזבורג, שמייצגת את ענבר כהן. עו"ד גינזבורג פירטה את נסיבות התאונה שבה נהרג איציק כהן: "הוא הגיע למקום עם המשאית על מנת לפרוק מטען. כשניגש לחגורות המטען, התחשמל עקב קרבת העגורן לקו מתח גבוה שהיה במקום. הוא פונה לבית החולים קפלן, שם נקבע מותו". כמה ימים לאחר מכן, בערב ליל הסדר, נהרגו שני עובדי חברת החשמל באתר סמוך.

 

לדברי עורכת הדין, קו המתח ממנו התחשמל כהן צריך היה להיות מוטמן באדמה זמן רב קודם לכן, מה שהיה מונע את מותו. תאונות קודמות, היא ציינה, היו אמורות להבהיר לאחראים כי יש להטמין את קו המתח באדמה לפני שיקרה אסון. "כמה חודשים לפני מותו של כהן התרחש אירוע דומה, שבו מנוף פגע בכבל וגרם להפסקת חשמל בעיר יבנה. למרות זאת, כבל החשמל לא הוטמן". היא הוסיפה: "הגורמים הרלוונטיים חייבים לחקור את העניין בנמרצות, על מנת למצות את הדין עם האחראים למחדלים קשים אלה".

 

בינתיים נמשכת חקירת האסון, שהועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433, המשותף למשטרה ולמשרד העבודה והרווחה. מהחקירה עולה עד כה כי אנשי החברה שהפעילה את המנוף הגיעו לפרק אותו, לאחר שלא היה בו עוד צורך באתר. ככל הנראה, לא חובר פין ביטחון לחלק שפורק מהמנוף. שלושה פועלים שהיו על החלק האחורי של המנוף נפלו למטה, ולאחר מכן נשמטה המשקולת. הפועל הרביעי, שהיה בחלק הקדמי של המנוף, נלכד ברתמה בגובה של 30 מטרים, ובהמשך נקבע מותו. בעקבות המקרה עוכבו לחקירה במשטרה שמונה בעלי תפקידים שונים באתר העבודה, בהם מנהלים באתר הבנייה ויזם בכיר, וכמה מהם ייחקרו באזהרה.

 

אלי סניור השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים