שתף קטע נבחר

 

3 ימים לסגירת שד' ירושלים ביפו: העירייה תפעיל מערך שאטלים

עבודות הרכבת הקלה שיחלו בשדרה הוותיקה עוררו חיכוך בין העירייה לתושבים. מערך השאטלים שיופעל יהיה ללא עלות וימומן על ידי נת"ע. מהעירייה נמסר: "נעשה ככל שניתן לסייע ולהקל ברווחת ותנועת התושבים"

בעוד שלושה ימים ייסגרו לתנועה שדרות ירושלים ביפו לטובת עבודות הרכבת הקלה. המהלך הוביל למחאה בקרב התושבים שטענו כי העירייה הפרה סיכומים שנעשו עימם. הבוקר (ב') עתרו התושבים לבית המשפט המחוזי בת"א בדרישה שיוציא צו שיחייב את נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) להתיר לפחות מסלול תחבורה ציבורי אחד בשדרה בזמן העבודות.

 

המקטע שייסגר בשד' ירושלים    (צילום: שמוליק דודפור)

המקטע שייסגר בשד' ירושלים    (צילום: שמוליק דודפור)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

קצת לפני חג הפסח, גילו התושבים ובעלי העסקים שהשדרה הוותיקה שנוסדה ב-1915 תיסגר ובמקום ייבנה מדרחוב שבו תנוע הרכבת הקלה.

 

לטענת התושבים הובטח להם במהלך הדיונים עם העירייה ונת"ע כי העבודות יתבצעו בהדרגה, כל פעם בצד אחר של השדרה וכי יתאפשר מעבר תחבורה ציבורית עד לסיום העבודות בעוד כשלוש שנים. בנת"ע טענו מנגד כי בשל לוחות זמנים והעובדה שמדובר בפרויקט לאומי שעיכוב בו ישפיע על סלילת הקווים האחרים, הוחלט לבצע את העבודות בשדרה בצורה מלאה.

 

העירייה תפעיל החל מיום שישי שירות שאטלים ללא תשלום שייקרא "יפואית", במטרה לסייע לתושבי האזור להתמודד עם הפקקים הצפויים ועומסי התנועה. מערך השאטלים ימומן על ידי נת"ע.

 

שדרות ירושלים ביפו עתיד להיסגר בעקבות עבודות הרכבת הקלה (צילום: שחר גולדשטיין)
"העירייה הפרה הסכמים". השדרה לפני תחילת העבודות(צילום: שחר גולדשטיין)

הפגנת תושבי יפו על סגירת רחוב שדרות ירושלים (צילום: אלעד לאור)
הפגנות התושבים(צילום: אלעד לאור)

מערך השאטלים אמור לאפשר לתושבי האזור להגיע לתחנות האוטובוס שהועברו משדרות ירושלים לרחוב יפת ולדרך שלבים ומשם למרכז העיר, לתחנת הרכבת ולבית חולים וולפסון. גם תושבי יפו, הסוחרים והמבקרים יוכלו להשתמש בשאטלים ללא עלות. השאטל יפעל מידי עשר דקות, בימים ראשון- חמישי, בשעות 22:00-06:30, ביום שישי, בשעות 16:00-06:30 ובמוצאי שבת עד השעה 22:00.

 

מסלול השאטל יעבור ברחובות: וולפסון/ הלוחמים, נחל הבשור, נחל עוז, באר שבע, עזה, שארית ישראל, שלבים, בן צבי, דרך שלמה, בן גמליאלי, נועם, יהודה הימית, שבטי ישראל, ד"ר ארליך, ציהתל"י, הבעש"ט. התחנות הן דינמיות והנוסעים יוכלו לעצור את השאטל בכל מקום לאורך המסלול, בהרמת יד. הוא יופעל באמצעות חמישה מיניבוסים חדשים עם 19 מקומות ישיבה לנוסעים. המיניבוסים יהיו ממותגים  הם שילוט "יפואית" על מנת שיהיה קל לזהות אותם.

 

מעיריית תל אביב נמסר: "היוזמה להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בשדרות ירושלים והפיכתן למדרחוב, תביא לשיפור איכות חיי התושבים והסוחרים ביפו. הקו האדום יביא לחיבור יעיל ונוח של יפו לתל אביב ולמטרופולין כולו, כחלק מהמגמה לעידוד שימוש בתחבורה הציבורית, ויעודד תיירים ומבקרים להגיע ליפו בקלות ובמהירות ממרכז העיר. עיריית תל אביב-יפו דורשת להביא לסיום העבודות במועד המהיר ביותר ותעשה ככל שניתן לסייע ולהקל ברווחת ותנועת התושבים, בעלי העסקים והציבור הרחב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שחר גולדשטיין
שד' ירושלים ביפו
צילום: שחר גולדשטיין
מומלצים