שתף קטע נבחר

כאוס ברכבת: נוסעים גילו שלא יעצרו בתחנה, ומנעו את המשך הנסיעה

הרכבת לבנימינה סיימה את נסיעתה בחדרה בשל "תקלה טכנית", אך שבה דרומה כאילו אין תקלה. הנוסעים זעמו לגלות שהרכבת החלופית נוסעת היישר לכרמיאל ולא תעצור בתחנות ביניים ומנעו את יציאתה מהתחנה. גורמים ברכבת ישראל: "הרכבת חזרה דרומה עקב תקלה ברכבת אחרת"

 

 

הורדו מהרכבת והגיבו באלימות: נוסעים ברכבת ישראל מנעו אחר הצהריים (ב') מרכבת שהייתה בדרכה לכרמיאל להמשיך בנסיעתה, וזאת לאחר שגילו שהיא לא תעצור בכל התחנות בדרך. התקרית אירעה בתחנת הרכבת בחדרה, וזאת לאחר שהנוסעים, שהגיעו ברכבת פרברית מרחובות, הורדו בשל "תקלה טכנית". הנוסעים שירדו הופתעו גילו כי אותה רכבת חוזרת על עקבותיה וממשיכה בנסיעה רגילה חזרה לדרום.

 

חלק מהנוסעים ההמומים החליטו לפעול עקב המקרה, וכשנודע להם שהם עתידים לעלות על הרכבת הישירה לכרמיאל שלא תעצור בתחנות ביניים, הם החליטו לאחוז בדלתות הרכבת ולמנוע ממנה לנסוע. החזקת הדלתות הובילה לעימות אלים בין חלק מהנוסעים לאנשי האבטחה של רכבת ישראל.

 

יעל הבסי-אהרוני מפרדס חנה, שהייתה על הרכבת, אמרה ל-ynet כי היא מאוכזבת מהתנהגות רכבת ישראל. "אני למודת קרבות ברכבת ותירוצים שמענו כבר הרבה אבל בכזו בוטות לשקר לנו הנוסעים, זה פשוט מעליב וזלזול מוחלט בזמן שלי, בכסף שלי וכל זה לטובת הרצון של הרכבת להימנע מקנסות. במקום לעצור בעוד תחנה או שתיים, עצרו את הרכבת המהירה בבקשה שתעצור בעוד תחנות. אנשי אבטחה באו ואמרו שמי שיתנגד ייעצר. הייתה אלימות של ממש שם".

מחאה של נוסעים בתחנת הרכבת בחדרה (צילום: יעל הבסי)
הנוסעים מונעים את יציאת הרכבת מהתחנה(צילום: יעל הבסי)

מחאה של נוסעים בתחנת הרכבת בחדרה (צילום: יעל הבסי)
(צילום: יעל הבסי)

מחאה של נוסעים בתחנת הרכבת בחדרה (צילום: יעל הבסי)
(צילום: יעל הבסי)

סלעית פרידמן הוסיפה כי גם היא "נדהמה מהחוצפה של רכבת ישראל לשנות מסלול של רכבת באמצע הדרך". עוד אמרה: "עד עכשיו הם נתנו תירוצים הגיוניים לכל מיני בעיות. היום ראיתי איך פשוט לא אכפת להם מאיתנו, ואנחנו חייבים להתחיל למחות כמו האנשים שעצרו את הרכבת הזו".

 

גורמים ברכבת ישראל הסבירו כי ההחלטה לשנות את כיוון הרכבת התקבלה לאחר שברכבת אחרת שעמדה בתחנת חדרה והייתה אמורה לצאת דרומה התגלתה בעיה במזגן. בשל כך, לטענת הגורמים ברכבת, ביקשו להפנות את הרכבת שהגיעה לתחנת חדרה חזרה דרומה בשביל לעמוד בדרישות של שעות הלחץ.

 

מרכבת ישראל נמסר: "אנו מבינים את המצב שבו עמדו הנוסעים, אולם תפיסת דלתות של רכבת אחרת שהגיעה, תוך גרימת עיכוב לנוסעים אחרים, אינו סייע. הדבר מסוכן וגרם לעיכוב של יותר מחצי שעה לרכבת שנסעה לכרמיאל, וכן ולרכבות נוספות".

 


 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יעל הבסי
נוסעים עוצרים את הרכבת בחדרה
צילום: יעל הבסי
מומלצים