שתף קטע נבחר

רצח לעיני המצלמות - והורשע רק בהריגה

אריה אלול הגיע להסכם עם הפרקליטות ובו יואשם בסעיף קל יותר וירצה 15 שנות מאסר, למרות שתועד בזמן הירי. פרקליטיו: "ההסדר הושג לאור קשיים ראייתיים ומחדלי חקירה". הפרקליטות: "ההסדר התקבל על אף התנגדות המשפחה"

 

 

אריה אלול (28), תושב קריית מלאכי שהואשם ברצח על רקע סכסוך כספי, הורשע רק בעבירת הריגה לאחר שהגיע היום (ג') להסדר טיעון עם הפרקליטות. במסגרת ההסדר, אלול ירצה 15 שנות מאסר בלבד.

 

כתב האישום נגד אלול תוקן ובמסגרתו יוסכם שהירי לעבר הקורבן, יעקב מרה, בוצע במצב של אדישות ועל רקע התגרות של המנוח בנאשם. ביהמ"ש המחוזי הרשיע את אלול בסעיף הריגה (אדישות) וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. לפי ההסדר אלול יפצה את משפחת המנוח ב-15 אלף שקלים ועוד 20 אלף שקלים לאחד הקורבנות שפצע.

 

תיעוד רצח בקריית מאלכי ()
תיעוד הירי בקריית מאלכי

תיעוד רצח בקריית מאלכי ()
הקורבן שוכב על המדרכה לאחר הירי

מכתב האישום המקורי, שהוגש באמצעות עו"ד חן עסיס, עולה כי בין אלול לבין מרה הייתה היכרות מוקדמת ובין השניים התפתח סכסוך כספי. בחודש אפריל 2018 פנה אלול למרה כשבידו סכין ואמר לו ש"י***ן אותו". אחיו של הקורבן זרק אבן לעבר רכבו של אלול ואילו מרה הוציא אף הוא סכין. הנאשם ברח ובשלב מסוים עצר.

 

מרה אמר לו "להתנהג יפה" ולהחזיר לו את הכסף. אלול ביקש ממרה שלא יפגע בו, נכנס לרכבו וניסה לדרוס את מרה, את אחיו ואדם נוסף וצעק לעברו "תיזהר, אתה תמות". לאחר מכן, כשהלך מרה ברחוב, הגיח לפתע הרכב שבו נסע אלול, שיצא מדלת הנוסע הקדמי כשהוא אוחז בידו אקדח 7.65 מ"מ, וירה לכיוון מרה ירייה אחת. לאחר מכן ירה גם לעבר אחד מחבריו ופגע בו.


צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו את מרה ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה, וכן טיפלו בחברו הפצוע והשניים פונו לבתי החולים. המנוח הובהל לבית חולים תל השומר כשהוא מחוסר הכרה ומונשם. כעבור מספר ימים נקבע מותו בבית החולים בעקבות דלקת שהתפתחה בעקבות פציעת הירי.

  (צילום: יובל חן)
עו"ד עינב איטח ומשה יוחאי(צילום: יובל חן)
 

סנגוריו של אלול, עו"ד משה יוחאי ועינב איטח, אמרו בתגובה כי "ההסדר הושג לאחר משא ומתן ארוך ולאור קשיים ראייתיים ומחדלי חקירה שבוצעו בניהול התיק. מדובר במחדלים משמעותיים שפגמו קשות ביכולת של התביעה להוכיח את כתב האישום. אחד הגורמים העיקריים להסדר היה הזיהוי המזוהם של הנאשם".

 

נציגת הפרקליטות, עו"ד חן עסיס, אמרה בבית המשפט כי "משפחת המנוח הביעה התנגדות. הייתה פגישה בלשכת פרקליט המחוז. ההסדר נערך על אף התנגדותם. אבל הוצע להם לדבר או להגיש תצהיר קורבן. הם טרם ענו לי. אני רוצה לתת להם את יומם בביהמ"ש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים