שתף קטע נבחר

אזרח סיני נאשם ברצח נתין זר: "שילמו לי לחסל אותך"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד וונוון יין, תושב ארעי בן 33 מקריית ביאליק. הוא נאשם כי החליט לשדוד זוג שהכיר ועסק בהעברת כספים. האישה נמלטה מהדירה ובן זוגה שנרצח התחנן על חייו, אך הוא דקר אותו ושדד את כספו

זירת האירוע (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת הרצח בדרום תל אביב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (יום ד') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד וונוון יין, בן 33 מקרית ביאליק, תושב ארעי, אזרח סיני, בגין רצח וואנג טיצ'אנג, גם הוא אזרח סין, חבלה בכוונה מחמירה ושוד.  האירוע התרחש לפני חודש בדרום תל אביב.

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוית צאלח-מימון, הנרצח התגורר עם בת זוגו בדירה בת"א. השניים עסקו בהעברת כספים שהתקבלו מנתינים סינים השוהים בישראל לחשבונות בנק בסין.

 

בין הנאשם יין לבת זוגו של הנרצח הייתה היכרות מוקדמת על רקע עיסוקה. יין היה נתון בחובות כספיים עקב כישלון עסקי והפסדים בהימורים. לאור זאת, החליט לגרום למותם של בני הזוג ולשדוד את כספם. לשם מימוש תוכניתו, הצטייד בכפפות, באזיקונים, וסכין בעלת להב חדה. בהמשך, הוא הגיע לדירת בני הזוג, פגש את האישה וטען בפניה בכזב כי ברצונו להעביר סכום של 30 אלף שקל לסין. בשל חששו כי השכנים יבחינו במעשיו החליט לשוב בשעה מאוחרת יותר, וכך סיכם עמה לאחר שטען שהכסף אינו בידיו.

 

 

לשם מימוש התוכנית, הגיע לדירה שוב בסמוך ל-22:00 כשהוא נושא עימו בתיק גב כפפות ואזיקונים, מצויד בסכין, אותה הסתיר בשרוולו, כפות ידיו מכוסות בכפפות ועל ראשו כובע קפוצ'ון. אז שוחח הנאשם עם בת הזוג של הנרצח בנוגע לחשבון אליו יבצעו את העברת הכספים תוך כדי שהוא הולך בעקבותיה לחדר השינה, בו שכב הנרצח באותו הזמן וצפה בטלוויזיה.

 

לא נענה לתחנוני הנרצח

אז, עט עליו הנאשם, שלף משרוולו את הסכין ודקר אותו מספר פעמים, בין היתר בראשו, בצווארו, בגבו וגפיו, תוך כדי שהקורבן מתגונן מפניו באמצעות ידיו. בתגובה, בת הזוג ניסתה להרחיק את הנאשם ממנו ונפצעה בידה. הנרצח ביקש מהנאשם לחוס על חייו, באומרו כי יש לו אישה וילד, אולם הוא לא נענה לתחנוניו, באומרו כי "שילמו לו לחסל אותם", והמשיך לדקור אותו.

זירת האירוע (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בתגובה, בת הזוג הביאה סכין מהמטבח ודקרה את הנאשם בעורפו כדי שירפה מבן זוגה. הקורבן ניצל את העימות שהתפתח בין השניים ונמלט פצוע לחדר אחר בדירה, ואז סגר מאחוריו את הדלת. במקביל לכך נאבק באיישה , לקח מידיה את סכין המטבח, דקר אותה בבית החזה, בירכה ובכף ידה. היא הפצירה בו שלא יהרוג אותם ואף הציעה לתת לו כסף. בהמשך לכך, הציע גם הקורבן לנאשם כסף ובתגובה, הורה הנאשם לאישה להביא את הכסף לידיו.

 

היא, שחששה לחייה, ניגשה למטבח, הצטיידה במצקת ונסה לכיוון דלת הכניסה לבית, אולם הנאשם שהבחין בכך, חסם את דרכה ומנע את יציאתה. אז, ניגשה לחדר השינה, קפצה מהחלון לעבר גגון פח בקומה הראשונה, והזעיקה משטרה באמצעות השכנים.

 

באותה עת, פרץ הנאשם את דלת החדר בו שהה המנוח, התנפל עליו והמשיך לדקור אותו באמצעות שתי הסכינים שהחזיק. הנרצח המשיך להיאבק בו על אשר התמוטט בפתח הכניסה לדירה.

 

מיד לאחר מכן, שבר הנאשם את דלת הארון בחדר השינה בו הייתה מונחת הכספת ולקח ממנה סכום של כ- 40,000 שקל וכ- 1,750 דולר והכניס לתיק. לאחר מכן, נמלט מהדירה ונעצר בפתח הבניין על ידי ניידת משטרה שהגיעה למקום.

 

עורך דין שמשון וייס מהסנגוריה הציבורית, המייצג את הנאשם ברצח, אמר: "מדובר בפרשה שלפי שעה רב הנסתר על הגלוי. חבל שכתב האישום אינו משקף את העובדה שמרשי נאלץ להיאבק על חייו, נפצע קשה והיטלטל בין חיים ומוות במשך שבוע שלם במחלקה לטיפול נמרץ. לאחר צילום חומר החקירה התמונה תתבהר ואני משוכנע שתתקבל זווית אחרת לאירועים המתוארים בכתב האישום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הרצח בתל אביב
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים