שתף קטע נבחר

החוק לביטול מגבלת מספר השרים אושר לקריאה שנייה ושלישית

עוד צעד שיאפשר לנתניהו למנות יותר מ-18 שרים בממשלתו החמישית: ברוב של שמונה תומכים מול שישה מתנגדים אושר תיקון חוק מגבלת השרים לקידומו הסופי. ח"כ רוזין (מרצ): "זה חלק מחבילת השחיתות"

 

ממשיכים לקדם את האפשרות להגדיל את מספר השרים בממשלה הבאה: הוועדה המיוחדת של הכנסת לתיקון חוק יסוד: הממשלה בראשות ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית את ביטול המגבלה על מספרם המרבי של השרים וסגני השרים. שמונה חברי כנסת הצביעו בעד, שישה התנגדו. ההצבעה במליאה תיערך ביום שני הבא.

 

ב-2014 נוספו המגבלות לחוק יסוד: הממשלה ביוזמת מפלגת יש עתיד. אז נקבע כי מספר השרים בממשלה לא יעלה על 18 (לא כולל ראש הממשלה) ומספר סגני השרים לא יעלה על ארבעה.

 

בתחילת השבוע אושר התיקון לחוק בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. 65 חברי כנסת הצביעו בעד לעומת 54 שהתנגדו.

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: EPA)
ראש הממשלה נתניהו(צילום: EPA)

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) אמרה היום, רגעים לפני ההצבעה בוועדה המיוחדת כי "יש משהו מאוד לא צנוע. זה משהו שמאפיין על השיח בציבוריות הישראלית. אתם מנסים לחוקק פה שינוי שאין בו גבולות שיעלה המון כסף".

 

ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחיא (רע"ם-בל"ד) אמר בדיון: "בתקופת ממשלת מעבר מחוקקים חוקים שהם חוקי חירום, לבוא כדי לגזול מהעם את הכסף שלו ולקנות את השלטון במשרות שרים על חשבון הציבור. אתם צריכים להתבייש".

 

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה: "הצעת החוק היא חלק מחבילת השחיתות שנתניהו דורש מהקואליציה - להגדיל את הממשלה, את מספר השרים וסגני השרים, את חוק החסינות לשנות ולהחזיר אותו אחורה, וכמובן את פסקת ההתגברות על מנת שלא יוכלו לבטל אף חוק שהממשלה הזאת רוצה להעביר.

 

"אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לעצור אותם כאן בכנסת. אנחנו נעשה את זה גם במוצאי השבת בהפגנה הגדולה. נמשיך להילחם כדי שהכנסת לא תהפוך לעיר מקלט לפושעים ועבריינים".

 

העלות הצפויה לביטול החוק המגביל את מספר השרים וסגני השרים צפויה להיות חצי מיליארד שקלים בקדנציה. לפי ההערכות המבוססות על המפתח המוענק

למפלגות, מספר השרים צפוי לגדול ל-26 ומספר סגני השרים לשמונה. ממשלה כזאת צפויה לעלות למשלם המסים יותר מ-100 מיליון שקל בשנה, וכחצי מיליארד שקל לקדנציה שלמה של הממשלה שאמורה לכהן כחוק עד סתיו 2023.

 

בדברי הסבר להצעת החוק צוין כי "לתיקון המוצע, כשלעצמו, אין עלות תקציבית, שכן הדבר תלוי במספר השרים וסגני השרים שימונו בפועל. יצוין, כי ככל שמספר השרים וסגני השרים יהיה דומה למספרם בממשלה ה-34 ,לא תהיה עלות תקציבית נוספת ללשכות השרים וסגני השרים ביחס למצב בממשלה זו. ניתן, עם זאת, לציין, כי בהתאם להערכת אגף התקציבים במשרד האוצר, העלות התקציבית של לשכת שר עומדת על כ-4.5 עד 5.6 מיליון שקלים חדשים בשנה, והעלות התקציבית של לשכת סגן שר היא כשני מיליון שקלים חדשים בשנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ראש הממשלה נתניהו
צילום: EPA
מומלצים