שתף קטע נבחר

"משטרת הרמדאן": פקחים מתחזים למלצרים

פקחים במחוז במלזיה עובדים במסעדות בחודש הרמדאן, כדי לתפוס מוסלמים ששוברים את הצום. במדינה מוחים: "תוכנית ריגול מבישה"

פקחים במלזיה מתחזים לטבחים ולמלצרים, במטרה לתפוס מוסלמים שלא צמים בחודש הרמדאן.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

32 פקחים במחוז סגאמאט, שנמצא במדינת ג'והור בדרום מלזיה, מפקחים במהלך חודש הרמדאן על הנעשה ב-185 מסעדות ודוכני אוכל. לפי התקשורת המקומית שניים מהפקחים נבחרו למשימה בזכות כישורי הבישול שלהם, ויודעים להכין מאכלים פופולאריים כמו אטריות נודלס חריפות.

 

עובדים רבים בתעשיית המזון במלזיה הם מהגרי עבודה. לכן, מסבירה המועצה המקומית בסגאמאט, נבחרו לתפקיד העובדים הסמויים "פקחים כהי עור". מוחמד מסני ווקימאן, נשיא המועצה המקומית, אמר על אותם פקחים: "כשהם מדברים במבטא פקיסטני או אינדונזי הם נשמעים אמינים, אז הלקוחות יאמינו שהם באמת התקבלו לעבודה כדי לבשל ולהגיש אוכל ויזמינו מהתפריט".

מלזיה קואלה לומפור ארוחת שבירת צום ה רמדאן (צילום: EPA)
ארוחת שבירת הצום בקואלה לומפור, בירת מלזיה(צילום: EPA)
 

המוסלמים במחוז שיזמינו מאותם פקחים אוכל בשעות היום יסתבכו. הפקחים יצלמו אותם בסתר וייצרו קשר עם מחלקת שירותי הדת, שתבחר איך להעניש אותם. בחלק מהמקומות במלזיה יש "שתי מערכות משפט", וניתן להעמיד את האזרחים לדין גם על פי החוק האיסלאמי. במדינת ג'והור מוסלמים ששוברים את הצום עלולים להישלח לחצי שנת מאסר.

 

במהלך חודש הרמדאן נדרשים המוסלמים לצום מהזריחה עד השקיעה – ולשבור את הצום רק במקרי חירום. המוסלמים במלזיה נחשבים בדרך כלל למוסלמים מתונים, אך בשנים האחרונות נטען שהאיסלאם השמרני צובר תאוצה.

מלזיה קואלה לומפור ארוחת שבירת צום ה רמדאן (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

"אחיות האיסלאם", ארגון שמקדם את זכויות הנשים במלזיה, מחה על המהלך של הרשות המקומית בסגאמאט. בהודעת הארגון נאמר שהתוכנית "מבישה ומעניקה פירוש שגוי של האיסלאם בעיניי חברינו המוסלמים ואנשי הדתות האחרות. אנחנו דורשות בתוקף שכל הצדדים יפסיקו את מעשה הריגול המביש הזה".

 

32 מיליון איש חיים במלזיה. יותר מ-60% מהאזרחים הם מלאים מוסלמים. במדינה יש דתות רבות וגם מיעוטים סיניים והודיים, שבדרך כלל לא מאמצים את האיסלאם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ארוחת שבירת הצום בקואלה לומפור
צילום: EPA
מומלצים