שתף קטע נבחר

דרמה לילית בכינרת: חמשת הנעדרים אותרו בחיים

תשע שעות לאחר שסירת המפרש שלהם נראתה לאחרונה, נמצאו בריאים ושלמים חמשת הנעדרים - אב, שני בניו ושני חברים מירושלים. אחד אושפז במצב קל-בינוני והיתר שוחררו לבתיהם. הם אותרו במרחק 7 ק"מ מהחוף בטבריה: שלושה מהם היו על הסירה שהתהפכה, ושניים היו במים

חילוץ הנעדרים בכינרת (צילום: רשות הטבע והגנים)
תיעוד החילוץ בכינרת(צילום: רשות הטבע והגנים)
 

מבצע חיפושים לילי בכינרת הסתיים בחילוץ דרמטי: כוחות משטרה איתרו הלילה (יום ב') חמישה תושבים מהיישוב כוכב יעקב, שנעדרו מאז שעות הצהריים. החמישה, שיצאו לשוט עם סירת מפרש מחוף הדקל, אותרו כשהם בריאים ושלמים, במרחק של כ-7 קילומטרים מהחוף. שלושה מהם היו על הסירה שהתהפכה, ושניים היו סמוך לה, בתוך המים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים פוריה. ארבעה שוחררו מבית החולים לאחר כמה שעות, והאדם החמישי סובל מהיפותרמיה ומאושפז במצב קל-בינוני.

 

 

 

החמישה - אב בשנות הארבעים לחייו, שני ילדיו (בשנות העשרים לחייהם) ושני חברים - יצאו לשיט בסביבות השעה 15:00 מחוף הדקל הסמוך לטבריה. בהמשך אבד עימם הקשר וסירתם נראתה בפעם האחרונה בסביבות השעה 16:30. לאחר שהחמישה לא שבו לחוף, אדם נוסף מהחבורה פנה למשטרה בסביבות השעה 21:00.

 

כוחות משטרה גדולים, שכללו שלוש סירות של שיטור ימי כינרת ושתי סירות של רשות הכינרת, הוקפצו לזירת האירוע, והחלו בסריקות במים. בנוסף, ניידות משטרה סרקו בקו החוף, מסוק מהיחידה האווירית הוזנק ביחד עם מל"ט של צה"ל, ובים וביבשה חיפשו אנשי רשות הטבע והגנים, מתנדבים ושוטרים. ראש העיר טבריה רון קובי, שהגיע לזירה, קרא לתושבים ולבעלי אופנועי ים להצטרף למבצע החיפושים הלילי.

 

 
חילוץ הנעדרים בכינרת (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

 

נעדרים ב סירה בכינרת ()

נעדרים ב סירה בכינרת ()

החיפוש אחרי הנעדרים (מתוך עמוד הפייסבוק של רון קובי)
מפת החיפושים
 

מעט אחרי השעה 1:00 בלילה הגיעה הדרמה לסיומה הטוב, כשהחמישה אותרו בחיים על ידי פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, בעקבות זיהוי של המל"ט. סירת המפרש שלהם אותרה הפוכה כששלושה מהם נמצאים עליה ושניים נוספים לידה, במים. הפקחים של היחידה הימית מצאו אותם גם בעזרת אמצעי לראיית לילה תרמי. צוותים של שיטור ימי הגיעו למקום וחילצו את הנעדרים כשהם בריאים.

 

החמישה אמרו לאנשי היחידה של הרשות הטבע והגנים כי אינם יודעים לשחות. הם סיפרו כי לא ידעו מה לעשות, ולכן נצמדו לסירה. "תשמרו על קור רוח, תנו לנו לעשות מה שאנחנו מבינים", אמרו להם פקחי היחידה, ומסרו להם כי כוח תגבור יגיע תוך זמן קצר.

 

האיתור אירע לאחר שהפקחים תחקרו את ילדי המשפחה שנשארו בחוף הדקל, צפונית לטבריה. מדובר בחוף לא מוכרז שמשמש בין היתר להורדת סירות ואופנועי ים למים. הפקחים בדקו עם בני המשפחה לגבי הסירה והכיוון שאליו פנו. הם יצאו למים, ראו נקודה חמה במכשיר התרמי - ומצאו אותם.


פורסם לראשונה 26/05/2019 23:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רשות הטבע והגנים
תיעוד החילוץ בכינרת
צילום: רשות הטבע והגנים
מומלצים