שתף קטע נבחר

מהגר ניסה להסתנן לאירופה בתא הכפפות

המוני מהגרים מאפריקה שמדרום לסהרה מנסים להסתנן לאירופה דרך המובלעות הספרדיות מצפון למרוקו. שניים הסתתרו בתוך מזרן

תמונות שפרסם המשמר האזרחי של ספרד מלמדות שוב עד כמה נואשים הם מאמציהם של מהגרים מאפריקה להסתנן לאירופה. בתמונות נראים כמה מהגרים מסתתרים בצורה מסוכנת בשלוש מכוניות שונות – אחד מהם אפילו בתא הכפפות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ספרד מלייה מובלעת מרוקו פליט מהגר מבקש מקלט מהגרים מתחבא ב תא כפפות (צילום: EPA)
כאבים וקשיי נשימה. המהגר בתא הכפפות(צילום: EPA)

ספרד מלייה מובלעת מרוקו פליט מהגר מבקש מקלט מהגרים מתחבא ב תא כפפות (צילום: EPA)
שלושה נעצרו על הברחה. התמונות שפרסם המשמר האזרחי(צילום: EPA)

התמונות צולמו בבני אנזר שבמרוקו, והמהגרים היו כולם בדרך למובלעת הספרדית מלייה שנמצאת מצפון למרוקו, בתוך יבשת אפריקה. שלושה מהמהגרים הם שני צעירים בני 20 ו-21 ונערה בת 15. הם סבלו מכאבים וחנק. שלושה צעירים מרוקנים נעצרו בגין חלקם בניסיון ההברחה.

 

ב"דיילי מייל" הבריטי מדווחים שבעבר כבר נמצאו מהגרים מנסים להסתנן למלייה כשהם מסתתרים בתוך מזרנים חלולים שנתפרו או מתחבאים מאחורי לוח המחוונים של מכונית.

  ()

ספרד מרוקו מהגר הברחה בתוך מזרן ()
נתפס בתוך מזרן. מהגר במרוקו

אלפי מהגרים מאפריקה שמדרום לסהרה מסתננים מדי שנה למרוקו, וממנה מנסים לחדור לתוך אירופה. את מי מהם שמצליח לעבור את המכשולים ולהיכנס לשתי המובלעות הספרדיות השוכנות בתוך אפריקה – מלייה וסאוטה – אי אפשר לגרש מבלי לקיים הליך מסודר שבו יתברר מעמדו. מהגרים אלה נשלחים למרכזי קליטה זמניים, ואחרי שמתברר אם הם זכאים למעמד של פליט או לא – הם משוחררים או נשלחים בחזרה למולדתם.

 

בעבר אירעו כמה הסתערויות המוניות של מהגרים על גדרות המובלעת סאוטה, ומהגרים רבים הצליחו להסתנן כך לתוך ספרד, כלומר לתוך שטח האיחוד האירופי. באוגוסט אשתקד ניצלו כ-300 מהגרים רגע שבו התפללו שוטרים בצד המרוקני של הגבול, והסתערו על הגדר. 116 מהם הצליחו להסתנן לספרד. חודש לפני כן, בפריצה גדולה עוד יותר, הצליחו יותר מ-600 מהגרים להתגבר על גדר התיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
בין חלקי מכונית ומעל הגדר. מאמצי המהגרים
צילום: EPA
מומלצים