שתף קטע נבחר

גרמניה: קנס ל"שוטרי השריעה" שהטילו אימה על בליינים

השבעה שנקנסו סיירו ליד מועדונים ב-2014, הכריזו על "אזור איסלאמי" וקראו להימנע מאלכוהול וממוזיקה. הם זוכו, אך הורשעו כעת במשפט חוזר

 

 

בית משפט בגרמניה קנס היום (ב') שבעה חברי קבוצה מוסלמית, שכינתה עצמה "משטרת שריעה" ויצאה בשנת 2014 לסיורים בעיר במערב המדינה, במטרה להפציר באזרחים לשמור על הלכות דת האיסלאם.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

סוכנות הידיעות הגרמנית DPA דיווחה כי ארבעה מהם הורשעו בהפרת הכללים הנוגעים ללבישת מדים, ושלושה אחרים בסיוע לחברי הקבוצה. הגברים, בני 27 עד 37, נקנסו בסכומים שנעים בין 300 אירו ל-1,800 אירו.

חברי הקבוצה הסלפים עם האפודים שעליהם נכתב "משטרת שריעה" ()
חברי הקבוצה הסלפים עם האפודים שעליהם נכתב "משטרת שריעה"

חברי הקבוצה הסלפים עוררו סערה בגרמניה כשיצאו לרחובות העיר וופרטל בספטמבר 2014, כשהם לבושים באפודים כתומים ומאחוריהם הכיתוב "משטרת שריעה".

 

הם סיירו ברחבי העיר וניסו לכפות את הקוד המוסרי הנוקשה שלהם על בליינים במועדונים באזור. בין היתר, הם הפיצו עלונים שהכריזו כי מדובר באזור שנשלט תחת חוקי השריעה, וקראו לבליינים להפסיק לשתות אלכוהול, להקשיב למוזיקה, להמר על כסף ולצפות בפורנוגרפיה.

 

אחד מחברי הקבוצה שכינתה עצמה
אחד מחברי הקבוצה בבית המשפט, בחודש שעבר(צילום: AP)

הקבוצה זוכתה בשנת 2016. בית המשפט המקומי בוופרטל קבע אז כי אין ראיות שהם התכוונו להפר את החוק, וכי לא ניתן לקבוע שהאפודים שלבשו הם בגדר מדים, או שהם היו מאיימים.

 

ב-2018 בית משפט פדרלי ביטל את הזיכוי והורה על משפט חוזר, שבו כאמור הורשעו השבעה. בית המשפט קבע כי חברי הקבוצה ועוזריהם היו מודעים לאפקט ה"צבאי" והמאיים שהשרו על תושבי העיר אליהם פנו, על רקע הפעולות האלימות של קבוצות איסלאמיות קיצוניות, דאעש במיוחד, באותה תקופה במזרח התיכון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיירו במועדונים והכריזו על "אזור שריעה"
מומלצים