שתף קטע נבחר

האב נרצח בפיגוע, הבן התגייס למג"ב: "רוצה למנוע את הפיגוע הבא"

הרב אחיעד אטינגר, אב ל-12, נרצח בפיגוע בצומת אריאל במרץ האחרון. לאחר מותו החליט בנו אלישיב, חייל בנח"ל, שהוא רוצה לעבור למג"ב. כעת הוא לובש מדים בצבע ירוק כהה - ומסביר: "החלטתי להיות בחזית המאבק בטרור, היכן שאבי נרצח"

  

 

קצת יותר מחודשיים עברו מאז איבד אלישיב אטינגר את אביו, הרב אחיעד אטינגר ז"ל, בפיגוע המשולב ליד אריאל. בעקבות הפיגוע הוא החליט לעזוב את המסלול בסיירת נח"ל ולהתגייס למשמר הגבול. "החלטתי להתייצב בחזית המאבק בטרור באזור יהודה ושומרון, היכן שאבא שלי נרצח, כדי למנוע את הפיגוע הבא", הוא אומר.

הרב אטינגר ז"ל ובנו אלישיב לאחר הגיוס לנח"ל ()
הרב אטינגר ז"ל ובנו אלישיב לאחר הגיוס לנח"ל

הגיוס למג"ב לא היה קל. אלישיב כבר היה חייל, אבל רצה לשנות את שיבוצו ואת המדים הירוקים שכל כך רצה לבש אחרי בקשות רבות. בנובמבר 2018 התגייס לנח"ל והתחיל מסלול בסיירת, אך תמיד רצה להגיע לאחת מיחידות משמר הגבול.

 

לאחר שאיבד את אביו בפיגוע, שבו נהרג גם החייל גל קיידאן ז"ל, התגבר אצלו הרצון לשרת ביהודה ושומרון. "מליל הרצח ועד תפיסת והריגת המחבל לא ישנתי רגע", סיפר. "זה היה חשוב מאוד מבחינתי. כבר בשבעה ידעתי שלא אחזור לסיירת אלא למג"ב".

הרב אחיעד אטינגר, פצוע אנוש מהפיגוע (צילום: נדב גולדשטיין, TPS)
הרב אטינגר ז"ל. "הראה לי דוגמה אישית"(צילום: נדב גולדשטיין, TPS)

העובדה שמדובר ביציאה לגמרי מצה"ל וגיוס למשטרה הקשתה מאוד. אלישיב עשה כל שביכולתו כדי לעבור למדים הירוקים, ושלח הודעה מיוחדת לאנשי המיון במג"ב כחודש לאחר רצח אביו. "אבי, שמסר את נפשו כשחזר וחתר למגע למען הצלת יהודים מהפיגוע נרצח לפני כחודש", כתב במכתב.

 

אלישיב כתב עוד: "הוא הראה לי דוגמה אישית כזו, ולאחר המקרה קיבלתי על עצמי החלטה שחרף הקשיים המתלווים לשירות כלוחם במשפחה גדולה שאיבדה את אביה, לא רק שלא אפרוש מהשירות הקרבי, אלא גם אעלה הילוך בהליכים להגיע למג"ב! רק שם אצליח למצות את מלוא יכולותיי, כך אני סמוך ובטוח". אלישיב סיים את מכתבו בפנייה נרגשת, שבה ביקשלצרפו לירוקים. "אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי. אני לא מתכוון לוותר, לא על הגשמת חלומי ולא על מיצוי יכולותיי הקרביות", חתם.

אלישיב אטינגר, בנו של אחיעד אטינגר שנרצח בפיגוע בצומת גיתי אבישר, במיקום בו נרצח אביו (צילום: דנה קופל)
אלישיב בזירת הפיגוע, עם מדי מג"ב(צילום: דנה קופל)

אלישיב הסביר מה עומד מאחורי הרצון הבלתי מתפשר שלו: "העבודה של לוחמי מג"ב מאוד שונה משל חיילי צה"ל. לי היה חשוב להיות בחזית המאבק בטרור. חיילים שגרים או משרתים ביהודה ושומרון מבינים על מה מדברים איתם כשאומרים הפרות סדר, פיגועים או מעצרים - כי הם נוסעים פה ורואים את הכל מול העיניים. אחרי הפיגוע התחזקה בי ההבנה שזה מה שאני צריך לעשות וכאן אני צריך להיות".

 

חודשיים אחרי הפיגוע ששינה את חייו, חזר אלישיב אל המקום שבו נרצח אביו, הפעם לבוש במדי משמר הגבול של משטרת ישראל, ונזכר: "ביממה שהוא עוד התנדנד בין חיים למוות התפללתי שיחיה, לא הקשבתי לרופאים אבל זה היה ברור אחרי הירי שהוא ספג".

 

ביום הזכרון האחרון החל אטינגר את השירות במג"ב. הוא צפוי, לאחר מיונים רבים, להשתבץ לאחת מהיחידות של מג"ב במשטרת ישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
אטינגר בצומת שבו נרצח אביו
צילום: דנה קופל
מומלצים