שתף קטע נבחר

חשוד באונס קבוצתי של בת 17 מת בקטטה - התיק נסגר

הפרקליטות הודיעה לשלושה חשודים באירוע שזעזע את המדינה כי התיק נגדם נסגר מחוסר ראיות. זאת, לאחר שהחשוד המרכזי נדקר למוות בחודש שעבר. עורכת דינה של המתלוננת תקפה את הפרקליטות: "התנהלות מחפירה, הפיצו את ההודעה על סגירת התיק לפני שהמתלוננת ידעה"

הפרקליטות הודיעה אחר הצהריים (חמישי) על סגירת תיק אונס קבוצתי של נערה בת 17 בהרצליה לפני שנתיים בעקבות מותו של החשוד המרכזי בקטטה - ומחוסר ראיות מספיקות נגד שלושת החשודים הנוספים. 

 

החשודים באונס הקבוצתי (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
החשודים באונס הקבוצתי(צילום: יריב כץ)

בהודעת פרקליטות מחוז תל אביב על סגירת התיק לעורכי דינם של החשודים הנוספים, ציינו כי עורכת דינה של הנערה פנתה לאחרונה בבקשה לבצע השלמות חקירה בשל שיפור מסוים במצבה הנפשי. הפרקליטות קיבלה את הבקשה, אך עוד בטרם ההוראה הועברה למשטרה - נודע כי החשוד המרכזי נדקר למוות בקטטה עם צעיר משועפט בזמן שהיה באילת. 

 

האירוע שזעזע את המדינה אירע בלילה שבין שישי לשבת באפריל 2017. אחד החשודים, בן 22 מהרצליה שהתגורר בעבר בדרום, הזמין את הנערה לדירה - שם חיכו לה גם שלושה מחבריו, תושבי הדרום. לפי החשד, הארבעה גרמו לנערה לצרוך קוקאין, אזקו את ידיה, חסמו את עיניה ואנסו אותה בזה אחר זה במשך שעות ארוכות, בלילה שבין שישי לשבת.

 

הנערה התלוננה במשטרה נגדם יומיים לאחר המקרה. החשודים התעקשו לאורך כל הדרך כי יחסי המין היו בהסכמה - ושוחררו בתנאים מגבילים. בהמשך הנערה אף התלוננה כי אחד החשודים עמד מחוץ לחלון ביתה ואיים על חייה של אמה - בתנועת שיסוף גרון. 

 

לפי הפרקליטות, במצב שנוצר לא ניתן לבצע את השלמות החקירה הנחוצות למיצוי החקירה - ולאחר בחינה מחודשת של הראיות, הוחלט לסגור את התיק נגד החשודים. ההודעה נמסרה גם לעורכת הדין יערה רשף המייצגת את הנערה.

 

רשף ציינה כי הפרקליטות הפיצה את דבר סגירת התיק בטרם העבירה לה מכתב מסודר, ולפני ששוחחה על כך עם המתלוננת. "לא רק שלמרות בקשתנו, הפרקליטות לא טרחה לפנות 10 דקות מזמנה לטובת כבודה הבסיסי של הנפגעת, אלא שכדי להוסיף חטא על פשע גם לא אפשרו לה לקבל את הידיעה באמצעותי בפגישה מסודרת ורגישה פנים מול פנים.

 

"העובדה שהפרקליטות פעלה כפי שפעלה, הינה רק נדבך נוסף בשרשרת הפגיעות והזלזול הרב שהפגינה כלפי המתלוננת שהינה נפגעת עבירת מין. מדובר בהתנהלות חמורה, מזלזלת ומחפירה שצריכה להדיר שינה מכל אזרח ואזרחית במדינה".

 

בפרקליטות ציינו בתגובה כי  "ההודעה שנמסרה לבאת כוחה של המתלוננת בשיחה טלפונית, בטרם יצאה ההודעה לתקשורת, נמסרה בהתאם להנחיות פרקליט המדינה בנושא".

 
עו"ד רותם כהן, שייצג את החשוד העיקרי שנרצח, מסר בתגובה כי "במסגרת חקירותיו דאז, כפר מרשי בחשד לביצוע העבירה המיוחסת לו וסיפר את גרסתו המלאה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
החשודים באונס בהארכת מעצרם
צילום: יריב כץ
מומלצים