שתף קטע נבחר

טראמפ תומך בג'ונסון לראשות ממשלת בריטניה: "יהיה מצוין"

נשיא ארה"ב הביע את תמיכתו הרשמית במועמד המוביל להחלפת תרזה מיי. בריאיון שערך עם הצהובון "סאן" לקראת ביקורו בממלכה, טראמפ הדגיש שהוא מכבד את מיי, והגיב גם לביקורת של מייגן מרקל עליו: "לא ידעתי שהיא נבזית"

 

 (צילום: EPA, gettyimages) (צילום: EPA, gettyimages)
(צילום: EPA, gettyimages)

שבוע לפני ביקורו בממלכה, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע באופן רשמי את תמיכתו בשר החוץ הבריטי לשעבר בוריס ג'ונסון שצפוי לרשת את תרזה מיי שהתפטרה בשבוע שעבר. "אני חושב שבוריס יעשה עבודה טובה מאוד. אני מאמין שהוא יהיה מצוין", אמר הנשיא האמריקני בריאיון לצהובון הבריטי "סאן".

 

היום שאחרי מיי: החבר של טראמפ מול "החבר של חמאס"

 

זוהי לא הפעם הראשונה שטראמפ מביע את תמיכתו בג'ונסון בנסיבות פוליטיות. בביקורו האחרון בבריטניה ביולי אשתקד, זמן קצר לאחר ששר החוץ לשעבר התפטר מתפקידו, הנשיא אמר כי הוא רואה בג'ונסון את הכישורים הנדרשים לתפקיד ראש הממשלה. 

 

ג'ונסון עצמו זומן השבוע לשימוע בבית משפט בעקבות טענות ששיקר לציבור על העלויות של החברות הבריטית באירופה. ג'ונסון השמיע לא פעם במהלך קמפיין הברקזיט כי החברות באיחוד האירופי עולה לבריטניה 350 מיליון פאונד בשבוע, אך השופטת הסבירה שעד כה הטענה לא הוכחה. עורכי דינו של ג'ונסון הדפו את הטענות ואמרו כי התביעה נגדו היא "תעלול פוליטי זול".

 

הנשיא האמריקני סיפר כי חברים נוספים במפלגה השמרנית ביקשו את תמיכתו לקראת עזיבתה של מיי, ושיבח גם את שר החוץ ג'מי האנט שהבטיח לפעול להגדלת תקציב הביטחון הבריטי. "אני מחבב אותו", אמר טראמפ. "בריטניה צריכה להיות מסוגלת להגן על עצמה", הוסיף הנשיא וציין כי העלאת התקציב עשויה גם להגביר את הייצוא הביטחוני של ארצות הברית.

 

מייגן מרקל (צילום: Mega)
"לא ידעתי שהיא נבזית". מייגן מרקל(צילום: Mega)

טראמפ ניצל את הריאיון על-מנת למתוח ביקורת נוספת על התנהלותה של מיי עם האיחוד האירופי במשא ומתן על הברקזיט. "בריטניה נתנה לאיחוד האירופי להחזיק בכל הקלפים", טען הנשיא אך הדגיש כי הוא עדיין מכבד את ראש הממשלה המתפטרת.

 

השניים צפויים להיפגש במעונה בלונדון ביום שלישי ולדון בין השאר בתוכנית הגרעין של איראן והאיומים הנשקפים ממנה, ועל המשבר עם ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי.

 

טראמפ מגיע לממלכה לביקור בן שלושה ימים בעקבות הזמנה של המלכה אליזבת. הנשיא צפוי להיפגש עמה ועם בנה, יורש העצר הנסיך צ'ארלס. לאחר הביקור טראמפ צפוי להמשיך לטקסי זיכרון למלחמת העולם השניה בצרפת ולביקור נוסף באירלנד.

 

עם זאת, לא נמסרו פרטים על פגישה אפשרית בינו לבית בני המלוכה הצעירים יותר, הנסיכים וויליאם והארי, ובנות זוגם קייט מידלטון ומייגן מרקל. בריאיון ל"סאן" נשאל טראמפ על עמדתה של מרקל עליו, לאחר שאמרה כי אם ייבחר לנשיאות - תעזוב לקנדה. טראמפ השיב כי הוא לא ידע על עמדותיה הפוליטיות ואמר: "לא ידעתי שהיא נבזית, אבל אני מאחל לה הרבה בהצלחה בחייה החדשים כנסיכה". 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, AFP
טראמפ וג'ונסון
צילום: רויטרס, AFP
מומלצים