שתף קטע נבחר

האיום החדש של נסראללה, שיפור במצב הפצוע בפיגוע. סיכום חדשות השבת

מנהיג חיזבאללה אמר שמלחמה נגד איראן תוביל לפגיעה בישראל ובסעודיה. מצבו של גבריאל לביא שנפצע קשה בפיגוע הדקירה הכפול בירושלים השתפר. הפגנות בברלין ביום ירושלים. 12 נהרגו מירי בוירג'יניה. וגם: הישראלים שעוכבו יממה בדרך לגמר ליגת האלופות

בנאום לרגל "יום אל-קודס" איים אמש (יום ו') מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה שמלחמה נגד איראן תוביל לפגיעה בישראל ובסעודיה. "איימו עלינו", הוא טען, "ארה"ב מנסה לקשור את המו"מ על הגבול לטילים, אבל אין לנו בלבנון מפעלים לטילים מדויקים. יש טילים, וישראל מפחדת לתקוף אותם", אמר.

 

חסן נסראללה  ()
חסן נסראללה אמש

  

מצבו של גבריאל לביא בן 50 שנפצע קשה מאוד בפיגוע בירושלים השתפר ומבית החולים שערי צדק נמסר הערב (שבת) כי הוא עדיין מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. בפיגוע ליד שער שכם נפצע בינוני ישראל מאיר נחומברג, בן 16. שוטרים חיסלו את המחבל ביריות.

 

זירת האירוע (צילום: דוברות מד
פינוי הפצועים מהפיגוע בירושלים אתמול(צילום: דוברות מד"א)

 

 

 
בברלין נערכה היום עצרת לרגל "יום ירושלים העולמי" – שמצוין מאז המהפכה האיסלאמית באיראן, ומבטא את ההתנגדות לישראל ואת התמיכה בפלסטינים ובזכותם להחזיק בירושלים. יותר מאלף איש הגיעו לעצרת עם דגלי פלסטין ואיראן. מולם התייצבו מאות בהפגנה פרו-ישראלית.

 

יום אל קודס יום ירושלים העולמי ברלין גרמניה הפגנה פרו ישראלית (צילום: gettyimages)
ההפגנה הפרו ישראלית(צילום: gettyimages)

יום אל קודס יום ירושלים העולמי ברלין גרמניה הפגנה נגד ישראל (צילום: EPA)
המפגינים נגד ישראל(צילום: EPA)

לאחר הנאום בו אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אביגדור ליברמן הוא "מפיל סדרתי של ממשלות ימין", ח"כ אלי אבידר ממפלגת ישראל ביתנו האשים היום את נתניהו בכך שלא רצה את סיעתו בממשלה - ובכישלון הרכבת הקואליציה: "במשך ארבעה שבועות נתניהו עסק בניסוח חוק החסינות. לאחר מכן שבוע התעסק בזהות מבקר המדינה - ונותר לו שבוע לבניית הקואליציה". אמר אבידר. הוא העריך במהלך אירוע שבתרבות בכפר סבא שהליכוד יתקוף את ישראל ביתנו בבחירות ואמר: "מה שיקרה בבחירות זה שנתניהו יתקוף אותנו - ואנחנו נתחזק. אנחנו לא פוחדים ממנו".

 

 

גבר כבן 40 נהרג היום בצהריים בתאונת דרכים בין רכב ישראלי למשאית פלסטינית שאירעה בכביש 60, בין ההתנחלות בית חגי לאל-פוואר שבדרום הר חברון. שלוש פצועות הובהלו לבית החולים סורוקה, משם נמסר כי אחת מהן, בשנות ה-20 לחייה, במצב קשה והיא נותחה בעקבות פגיעה רב-מערכתית. מצבה של נערה בת 17 מוגדר בינוני-קשה וגם היא נותחה. ילדה בת 11 מאושפזת במצב קל.

 

תאונה תאונת דרכים כביש 60 בית חגי (צילום: דוברות המשטרה)
התאונה בכביש 60(צילום: דוברות המשטרה)

גופת גבר נמשתה הבוקר מהים דרומית לחיפה לאחר שסקיפר מאזור המרכז דיווח אמש למשטרה כי זיהה אדם צף במים מול חופי עתלית. צוותי השיטור הימי חילצו את הגופה בתום חיפושים ליליים. אמש טבע גבר כבן 50 בחוף ירושלים בתל אביב, והוא פונה במצב אנוש לבית החולים.

 

גופה  אותרה ב ים דרומית ל חיפה (צילום: דוברות המשטרה)
הגופה שאותרה סמוך לעתלית(צילום: דוברות המשטרה)

עשרות ישראלים שרכשו במיוחד כרטיסי טיסה לגמר ליגת האלופות שיערך הערב, המריאו היום בעיכוב של כמעט יממה בעקבות סדק שהתגלה במטוס "אייר אירופה". "היו צריכים למצוא לנו טיסה חלופית", סיפר אחד האוהדים. "הלכה לנו כל החוויה". הטיסה של חברת התעופה הספרדית שהייתה אמורה להמריא אתמול בשעה 16:05 מנתב"ג למדריד, המריאה היום רק לקראת השעה 11:30.

 

 
נערים מהצפון שכרו וילה כדי לחגוג את סיום לימודיהם, וגרמו לכאורה נזקים כבדים למקום כנקמה על כך שלא ניתן להם להשמיע מוזיקה קולנית. תכתובת בין אמו של אחד הנערים במקום לבין בנו של בעלי הוילה, כוללת לכאורה איומים מצד האם, שאישרה לנערים להרוס את המקום ואף איימה כי אם לא יבוא למקום ויחזיר את הכסף לנערים, "כל הווילה היום תישבר". האם טענה לאחר מכן: "רק רציתי להפחיד. זה מבוים".
 
 

הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי (OIC) הצהיר הלילה בתום מפגש חירום בעיר מכה שבסעודיה כי הוא "מגנה כל החלטה לא חוקית המגדירה את ירושלים בירת ישראל". בארגון המונה 22 מדינות קראו לכל החברות בו "לנקוט אמצעים" נגד ארצות שהעבירו את שגרירותיהן לירושלים. הארגון גינה בנוסף "כל החלטה המשנה את הסטטוס המשפטי והדמוגרפי של רמת הגולן", בהן ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית.

 

פגישה מכה מפרץ (צילום: AP)
אבו מאזן במפגש במכה(צילום: AP)

 

12 בני אדם נהרגו הלילה ושישה נוספים נפצעו באירוע ירי בבניין של עיריית וירג'יניה ביץ' שבמדינת וירג'יניה. החשוד בירי, עובד עירייה ותיק כבן 40 בשם דיוויין קרדוק, שלפי דיווחים שונים פוטר מעבודתו לאחרונה, נורה ונהרג בתום חילופי אש עם שוטרים בזירה. "הוא ירה לכל עבר, ללא הבחנה", סיפרו עדי ראייה.

 

אירוע ירי בווירג'יניה ביץ', ארה
זירת הירי בווירג'יניה ביץ', ארה"ב(צילום: רויטרס)

פיצוץ עז בבית חרושת לחומרי נפץ החריד היום את העיר דזרז'ינסק שבמרכז רוסיה. לפי כלי התקשורת ברוסיה, לפחות שני בני אדם נעדרים ו-19 נפצעו בדרגות שונות.

 

 

חודש יוני החל היום (שבת) במוד קייצי עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל לעונה שיוסיפו ללוות אותנו גם בימים הבאים. כ-100 אלף מטיילים ניצלו את מזג האוויר החם ופקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ.

 

מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 36-21, קצרין 34-20, צפת 32-20, טבריה 36-21, נצרת 32-20, חיפה 28-20, תל אביב 28-20, ירושלים 32-20, אשקלון 27-20, עין גדי 39-28, באר שבע 35-19, ערד 33-19, מצפה רמון 33-19 ובאילת 40-26.

 

מחר, יום ראשון, צפויות טמפרטורות גבוהות מהרגיל בעיקר בהרים ובפנים הארץ. רוח דרום מערבית עד צפון מערבית תנשב בעוצמה של 15 עד 35 קמ"ש הים יהיה גלי. גובה הגלים ינוע בין 60 ל-120 ס"מ. עומס חום כבד ישרור בבקעת הכינרת, בים המלח, בערבה ובאילת. במישור החוף ובשפלה צפוי עומס חום בינוני ואילו בצפון הנגב צפוי עומס חום בינוני עד כבד. בהרים ישרור עומס חום קל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פינוי הפצועים מהפיגוע אתמוך
מומלצים