שתף קטע נבחר

מחלצים מחפשים 8 מטפסים שנעדרים בהימלאיה

צוות חילוץ ומסוקים יצאו לחפש 7 מטפסי הרים ומדריך שנעדרים אחרי שיצאו למסע בהר השני בגובהו בהודו. ככל הנראה הם נפגעו ממפולת שלגים גדולה

צוות חילוץ יצא לחפש אחר קבוצה של שבעה מטפסים והמדריך שלהם שנעדרים בצד ההודי של ההימלאיה. שני פקידי ממשל בהודו אמרו כי ככל הנראה הם נפגעו ממפולת שלגים גדולה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

הקבוצה כוללת ארבעה בריטים, שני אמריקנים, אוסטרלי ומדריך מקומי. הם חלק מקבוצה גדולה יותר של 12 מטפסים. הקבוצה יצאה לפני כשלושה שבועות לטפס על ההר השני בגובהו בהודו, בפארק הלאומי נאנדה דווי. הפארק שוכן במדינת המחוז אוטראקהאנד שבצפון הודו וההר מתנשא לגובה של 7,817 מטרים.

האוורסט  (צילום: רויטרס)
ככל הנראה המטפסים נפגעו ממפולת שלגים גדולה(צילום: רויטרס)

הרשויות מסרו שהקבוצה הייתה אמורה לשוב למחנה הבסיס לפני שבוע, אך רק ארבעה מהמטפסים חזרו. החברה שארגנה את מסע הטיפוס המתינה כמה ימים נוספים כדי לראות אם הנעדרים יגיעו, ורק שלשום הודיעה לרשויות על היעדרותם.

 

אתמול יצאה משלחת חילוץ הודית לחפש אחר הנעדרים. גורם רשמי אמר כי יידרשו למשלחת כמה ימים עד שתצליח להגיע למקום האחרון שבו נראו המטפסים. היום הצטרפו מסוקים לחיפושים.

 

המטפסים נעלמו לקראת סוף עונת הטיפוס שהייתה קטלנית במיוחד השנה. לפחות תשעה בני אדם נהרגו מתחילת השנה בצד הנפאלי של הר האוורסט, בעונת הטיפוס הקטלנית ביותר מאז שנת 2015.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
רק ארבעה מהמטפסים חזרו
צילום: AFP
מומלצים