שתף קטע נבחר

סופית: פסטיבל מידברן לא יתקיים השנה

אחרי 5 שנים ברציפות, הודיעו עמותת "מידברן" ומועצת רמת נגב שלא נמצאו 1,500 דונם פנויים במרחק סביר מיישובי מגורים או שטחי אש: "98% מהשטח מוחזק בידי רשות הטבע והגנים או הצבא, שמסרב לשחררם"

 

 

סופית: אחרי חמש שנים ברציפות, ב-2019 לא יתקיים פסטיבל מידברן . לאחר שהפסטיבל המקורי שאמור היה להתקיים ביוני בוטל כי עמותת "מידברן" והמועצה האזורית רמת נגב לא מצאו שטח פנוי, היום (א') נמסר שלא נמצא גם שטח למועד החלופי שתוכנן לאוקטובר.

 

הביטול נובע מהקושי באיתור 1,500 דונם שלא קרובים מדי ליישובי מגורים או לשטחי אש של הצבא. מקטע שטח שכן נמצא ועשוי היה להתאים, חייב לנקות אותו ממיקוש – דבר שלא התאפשר בסופו של דבר.

 

מנכ"לית עמותת מידברן, קאבירה שרעבי, מסרה בתגובה: "בשבועות האחרונים המשכנו במאמצים לאתר שטח שיתאים לאירוע האמנות הקהילתי הגדול בישראל, יחד ובתמיכת ראש מועצת רמת נגב ערן דורון. נבדקו שטחים נוספים ובמקביל נמשך הדיאלוג עם צה"ל ומשרד הביטחון לאיתור שטחים נוספים אפשריים כולל בתחומי מועצות אזוריות נוספות. לאירוע יש חשיבות קהילתית, תיירותית, תרבותית וכלכלית. העמותה תמשיך במאמציה למצוא בית קבוע לפעילות השנתית".

ארכיון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ארכיון(צילום: AFP)
  

מידברן 2018 (צילום: עמית שאבי)
מידברן, אשתקד(צילום: עמית שאבי)

מידברן 2018 (צילום: עמית שאבי)
(צילום: עמית שאבי)

מידברן 2018 (צילום: עמית שאבי)
(צילום: עמית שאבי)

מידברן 2018 (צילום: JIM HOLLANDER, EPA)
(צילום: JIM HOLLANDER, EPA)

ממועצת רמת נגב נמסר: "לצערנו אנו נאלצים לא לאשר את קיום פסטיבל המידברן בשטח המועצה כי לא נמצא לכך שטח פנוי. המועצה משתרעת על פני יותר מארבעה מיליון דונם, אך לא קיימים 1,500 דונם פנויים שאינם בקרבת יישובים לקיום הפסטיבל. הסיבה לכך היא ש-98% מהשטח מוחזק בידי הצבא או רשות הטבע והגנים, כאשר מאות אלפי דונמים המוגדרים שטחי אש כלל אינם פעילים אך הצבא מסרב לשחררם".

 

במועצה הדגישו כי "המידברן הוא אירוע תיירותי חשוב עם תרומה משמעותית לכלכלת האזור ומהווה משיכה תיירותית וחשיפה רחבה לנגב היפה שלנו. את הפסטיבל לא ניתן לקיים בסמוך ליישובים בשל המטרד לתושבים והנזק הסביבתי הגדול שנגרם באירוע ההמוני. לצערנו, משרד הביטחון הפך לאחד מגדולי מעכבי ההתפתחות וההתיישבת בנגב. החזקת שטחים רבים כל כך על אף שאינם פעילים מונעים התפתחות כלכלית ותיירותית ברמת הנגב וביטול המידברן היא דוגמא אחת מיני רבות לכך".

 

כמו כן נעשו ניסיונות לאתר שטח חלופי גם בשטח חקלאי, שלא צלחו. אחד השטחים היה סמוך לחוות דגים אך בעלי החווה התנגדו שכן הדבר יהווה סכנה לדגים.

 

ממשרד החקלאות נמסר כי "עם היוודע הדבר, פנה משרד החקלאות אל המועצה האזורית רמת הנגב והביע את התנגדותו לקיום הפסטיבל בשטח החקלאי. בפנייתו הסביר המשרד כי קיום הפעילות בשטח חקלאי עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לקרקע. לאחר קבלת פניית המשרד, הודיעה המועצה האזורית כי בחירת המקום תיעשה תוך שיתוף משרד החקלאות וגורמים מקצועיים נוספים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
פסטיבל מידברן, אשתקד
צילום: עמית שאבי
מומלצים