שתף קטע נבחר

ביטן: "שקד ראויה לליכוד, שרה נתניהו רוצה שבעלה יצליח"

יו"ר הקואליציה לשעבר הצדיק את פיטוריהם של שר החינוך ושרת המשפטים ("לא הגיוני שינצלו את תפקידם בשביל הבחירות"). ח"כ הנדל תקף: "הבחירות - בזבוז כסף", ביטן הציע: "נבטל את יום השבתון"

 

יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), אמר כי הוא עדיין מאמין ששרת המשפטים איילת שקד ראויה להצטרף לליכוד - אך הדגיש כי מי שיקבע את עתידה במפלגה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. צפו בריאיון מתוך אולפן ynet.

 

"ראויה לליכוד, אבל רק נתניהו יחליט". רה"מ ואיילת שקד (צילום: AFP, נועם מושקוביץ) (צילום: AFP, נועם מושקוביץ)
"ראויה לליכוד, אבל רק נתניהו יחליט". רה"מ ואיילת שקד(צילום: AFP, נועם מושקוביץ)

"הכל תלוי בנתניהו. אם הוא יביא את העניין לדיון - זה יעבור", אמר ביטן. "אני חושב שזה נכון לצרף אותה, אבל הוא יו"ר הליכוד". ביטן נשאל אם הפופולריות של שקד במחנה הימין מלחיצה את נתניהו, והשיב כי "בוחרי הליכוד אוהבים אותה ולכן היא מחזקת את ה'בייס'. אני לא יודע אם היא תביא מנדטים".

 

ביטן התייחס לדיווח מאמש על כך שרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, השתתפה באחד מדיוני הסיעה והטילה וטו על הצטרפותה של שקד, ואמר כי הוא לא מאמין לדבר. "היא לא רואה אותו בבית? היא צריכה להיכנס לדיון?", תהה ביטן. "גם אם היא לא אוהבת את איילת שקד, שרה רוצה בהצלחת בעלה. היא יודעת שהבחירות האלה גורליות מבחינתו, ולכן תפעל לפי מה שטוב לו".

 

ביטן העריך כי אחת הסיבות לפיטורים המפתיעים של נפתלי בנט ואיילת שקד היא הבעיה המשפטית שהתעוררה על כהונתם בממשלת מעבר. עם זאת, הוא ציין כי "מבחינת האינטרס הציבורי, אין היגיון בכך שינצלו את היותם שרים בכירים לצורך בחירות בזמן שהם יושבים בממשלת מעבר". בעיניו, נתניהו לא טעה בהחלטתו לפטר את השניים ועשה את מה שהיה מצופה ממנו.

 

דוד ביטן (צילום: ירון ברנר )
"בוחרי הליכוד אוהבים את שקד". דוד ביטן(צילום: ירון ברנר )

ביטן התייחס גם להצבעה החשאית שתיערך בהמשך היום למבקר המדינה, ואמר כי הוא מאמין שחברי רשימת "ישראל ביתנו" לא יאכזבו ברגע האמת. "הצבעה חשאית זאת תמיד בעיה, היו הפתעות בחיים אבל נראה לי שהפעם זה לא יקרה", אמר ביטן.

 

"תמיד אחד או שניים יכולים לסטות אבל זה יכול לקרות גם בצד השני. ליברמן אמר שיצביע איתנו. הוא אומר שמילה שלו זאת מילה", הוסיף, וציין כי הפער בין הקואליציה לאופוזיציה יהיה לטובת נתניהו.

 

- גם מתוך הליכוד יש מי שירצה לראות את נתניהו מפסיד או מובך.

"מה זה ייתן להם? הם צריכים את נתניהו חזק כדי להיכנס לכנסת, זו אותה הרשימה ולכן זה לא סביר".

 

- לחבר הכנסת מהשורה האחרונה לא אכפת אם מבקר המדינה יהיה שמאלני. 

" מה שמעניין אותו זה לא להחליש את נתניהו, כדי שיגיע במקום טוב יותר בבחירות וייכנס לכנסת. אילו הייתי בספסלים האחוריים, הייתי הראשון שיצביע בעד. זה משפיע עליהם במיוחד. המועמד השני הוא לא איזה עילוי. אנשים יודעים שזה לשבע שנים, ולכן נראה לי שהקואליציה תעביר אותו ולמועמד השני יהיה קשה לקחת קולות מהקואליציה".

 

הנדל: "הצענו אחדות בלי נתניהו"; ביטן: "העם רוצה אותו"

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) תקף את ביטן בשידור על ההכרזה על בחירות, והאשים את חברי הליכוד בהליכה עיוורת אחר נתניהו. "כולם קפצו מהמצוק ביחד כי מישהו אמר להם לקפוץ למרות שלא רצו", טען הנדל. "אם הייתה הצבעה חשאית על פיזור הכנסת - היא לא הייתה מתפזרת. אני יודע שיש דבר אחר שרוב הציבור הישראלי מסכים איתו. למצביעי הליכוד, כחול לבן ולתומכי המפלגות האחרות נמאס לראות איך מבזבזים את הכסף שלהם".

 

ביטן השיב כי הוא מעדיף לבטל את יום השבתון לאזרחים בבחירות, והנדל תהה אם מדובר בניסיון למנוע מהחילונים להצביע. "אומרים שזה בזבוז של שני מיליארד שקל", אמר ביטן, "אז אני בעד לבטל את השבתון. צריך להפחית את ההוצאה הכספית".

 

ח"כ יועז הנדל (צילום: יואב דודקביץ') (צילום: יואב דודקביץ')
ח"כ יועז הנדל(צילום: יואב דודקביץ')

"זה כמו שמישהו מתברבר בניווט ועכשיו מנסה לאנוס את המפה", הסביר הנדל בעגה צבאית. "לא מבטלים את יום השבתון. אנחנו רוצים לעודד את ההצבעה, זה אמור להיות חג דמוקרטי. אם הליכוד לא הצליח להרכיב קואליציה, או שנתניהו נכשל בכך, אין סיבה לשרוף את המועדון ולשנות את המסורת הדמוקרטית הישראלית. אולי בכלל נבטל את הבחירות, ונקבע שרק נתניהו יהיה ראש ממשלה? היה פה כשלון גדול, בזבוז עצום של כסף, וצריך לקבל עליו את האחיות ולא לייצר מציאות חלופית".

 

"אפשר לבטל את יום השבתון ואתה זה שלא רוצה", אמר ביטן. "כנראה שהכסף לא מעניין אותך. אתם אשמים לא פחות מנתניהו ומהליכוד. אתם אמרתם שהמדינה לפני הכל, ומתברר שאנטי-נתניהו לפני הכל. לא רציתם להצטרף לממשלה - ולכן יש עליכם לא פחות אשמה מאיתנו. גם אתם התאבדתם בסופו של דבר".

 

"אותי לימדו שיש מפקד אחד שהוא אחראי", ענה הנדל. "אפשר להאשים את ליברמן שהפך עכשיו לשמאלני, אפשר להאשים אותנו, אבל זה לא רציני. יש ראש ממשלה אחד - ואתם נכשלתם".

 

"מה זה ישראל לפני הכל?", שאל ביטן. "אם ישראל לפני הכל, אז הייתם מונעים את הבחירות האלה". הנדל לא נשאר חייב ואמר כי "ישראל לפני הכל זה אומר שלא נותנים לראש הממשלה חסינות. לא מביקורת ולא מפלילים. אם הייתם רוצים ממשלת אחדות, הייתם יכולים לבחור כל אחד מהליכוד. ממספר 2 ועד מספר 10. זה לא מעניין אתכם. ישראל לא מעניינת אתכם".

 

"העם בחר בנתניהו, ואנחנו לא צריכים ללכת לפי מה שאתם רוצים", אמר ביטן והכחיש את דבריהם של חבריו למפלגה, צחי הנגבי ויובל שטייניץ, שאמרו כי האפשרות לממשלת אחדות עדיין נשקלת. "הצד השני לא משתף פעולה. נצטרך לחכות לתוצאות הבחירות".

 

"בינתיים אני רואה רק חבורה של אנשים שכל מה שמעניין אותם זה איך לעשות טוב לנתניהו, וזה מפחיד", אמר הנדל. "כולם, כולל דוד ביטן, רוצים לעשות משהו אחד, ואחר כך עושים משהו אחר במליאה. מצביעים הפוך ממה שהם חושבים. זו סמרטוטיות שלא נראתה".

 

"ב-DNA של הליכוד תמיד מתאחדים סביב המנהיג, ולכן אצלנו יש רק ארבעה מנהיגים לאורך 70 שנה". הנדל אמר כי מעולם לא היה פולחן אישיות בסדר גודל כזה, אך ביטן אמר שהאחדות סביב המנהיג הייתה גם בתקופתם של יצחק שמיר, מנחם בגין ואריאל שרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים