שתף קטע נבחר

הכנסת בוחרת מבקר מדינה חדש

חברי הכנסת ה-21 מצביעים כעת מאחורי הפרגוד על זהות מבקר המדינה הבא. מועמד הקואליציה וישראל ביתנו: מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, מתניהו אנגלמן. מועמד האופוזיציה: אלוף במיל' גיורא רום

חברי הכנסת ה-21 בוחרים היום (ב') את מבקר המדינה החדש, שיחליף בתפקידו את השופט בדימוס יוסף שפירא. המועמד מטעם הקואליציה, שזוכה לתמיכת ישראל ביתנו, הוא מתניהו אנגלמן ואילו מועמד האופוזיציה הוא האלוף במילואים גיורא רום.

מתניהו אנגלמן וגיורא רום (צילום:מתוך אתר המל
המועמדים לתפקיד מבקר המדינה(צילום:מתוך אתר המל"ג, גיל יוחנן)

מבקר המדינה החדש נבחר בהצבעה חשאית במליאת הכנסת. כל ח"כ נכנס אל מאחורי הפרגוד ומצביע עבור המועמד שבו הוא תומך. כדי להיבחר בסיבוב הראשון על המועמד לקבל את תמיכתם של לפחות 61 חברי כנסת.

 

אם אף אחד מהמועמדים לא יקבל את מספר הקולות הנדרש ייערך סיבוב שני שבו ינצח מי שיקבל את מספר הקולות הרב ביותר. במצב של תיקו בסיבוב השני ייערך סיבוב נוסף.

 

מועמד הקואליציה אנגלמן הוא מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, בעל תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים. משנת 2010 כיהן כמשנה למנכ"ל הטכניון ובתחילת 2014 מונה לתפקיד המנכ"ל. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ.שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון פאהן, קנה ושות'.

 

מועמד האופוזיציה, אלוף במילואים רום, הוא טייס קרב שהיה אלוף ההפלות הראשון בחיל האוויר. במהלך שירותו הצבאי היה בין היתר ראש מטה חיל האוויר ונספח צה"ל בארצות הברית. לאחר שחרורו שימש רום בין היתר כמנכ"ל משרד התשתיות, מנכ"ל הסוכנות היהודית וכמנכ"ל רשות התעופה האזרחית. עד לאחרונה כיהן כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

 

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, חזר היום על הבטחתו כי חברי סיעתו יצביעו בעד מועמד הקואליציה אנגלמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:מתוך אתר המל"ג, גיל יוחנן
אנגלמן ורום. המועמדים לתפקיד מבקר המדינה
צילום:מתוך אתר המל"ג, גיל יוחנן
מומלצים