שתף קטע נבחר

פיטורי בנט ושקד נכנסו לתוקף, נתניהו מחזיק בתיקי המשפטים והחינוך

בליכוד צפויים להודיע בהמשך על מינוי שרים חדשים במקום השניים. מוקדם יותר נפרדה צמרת משרד המשפטים משקד - שאמרה: "עוד אחזור לכאן"

אחר הצהריים (ג') נכנסו לתוקף פיטורי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, שהחזיקו בתיקי החינוך והמשפטים (בהתאמה). בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מחזיק בפועל בשני התיקים והוא מכהן כעת גם כשר המשפטים וגם כשר החינוך. בהמשך צפוי נתניהו להודיע על מינוי שרים חדשים.

  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו. מעכשיו גם שר המשפטים ושר החינוך(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מוקדם יותר היום התכנסה צמרת משרד המשפטים לפרידה מהשרה איילת שקד. "לא סוד שאהבתי את העבודה במשרד והתכוונתי להמשיך בעבודתי בכל הכוח גם בארבע השנים הקרובות", אמרה שקד בפתח דבריה - יומיים אחרי שפוטרה מתפקידה. "היו לי תוכניות מדויקות להמשך העבודה, אך לצערי הן קצת השתבשו. ובכל זאת, נדמה לי שאחרי מלאכת הנחת המסילות הושלמה - רכבות המשילות יצאו לדרך".

 

 

שקד הבטיחה כי "השינויים המבניים הנחוצים במערכת המשפט יימשכו. עד מאי 2019 הם התרחשו באמצעותי. מעתה הם ימשיכו באמצעות הבאים אחריי. אני מקווה ששר המשפטים החדש ימשיך את אותו הקו שהנהגתי במשרד. הרי גם אני לא המצאתי את הגלגל. הייתה לי הזכות להמשיך בהרבה מאוד סוגיות את דרכו של פרופ' דניאל פרידמן שכיהן בתפקיד לפניי.

 

"והקו המשותף הזה יתמיד ויתעצם. שר המשפטים החדש שייכנס למשרד אחרי בחירות ספטמבר יהיה האחרון לכהן במבנה הישן של משרד המשפטים. אלא שהעיקר אינו במעבר למבנה הפיסי החדש שבקריית הממשלה. העיקר הוא בשינוי ה-DNA שהתבצע כאן בארבע השנים האחרונות. במובן זה השרים הבאים נכנסים כבר עתה למשרד חדש".

 

מקורבים לראש הממשלה אמרו אתמול כי מינוי השרים שיחליפו את בנט ושקד צפוי להתבצע רק בשבוע הבא, לאחר שנתניו יבחן מועמדים גם מחוץ לליכוד.

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' בתמונה מתוך הטוויטר של פרץ ()
פרץ וסמוטריץ'. דרשו לקבל את התיקים אליהם

בתחילת השבוע דרשו ראשי איחוד מפלגות הימין, חברי הכנסת רפי פרץ ובצאלאל סמוטריץ', להחליף את בנט ושקד - אך נתניהו אינו מתכוון להפקיד את תיק המשפטים בידיו של סמוטריץ'. ראשי הרשימה הגיעו יחד להסכמה שיקבלו את תפקיד ממלאי המקום של השרים בתנאי ששניהם ימונו - ולא, ישארו בחוץ.

 

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי נתניהו יוכל למנות חבר כנסת לתפקיד שר רק במינוי קבע ולא כממלאי מקום, שאותם ניתן למנות מבין השרים המכהנים. עוד קבע מנדלבליט כי נתניהו יוכל להחליט מי מבין השרים שימנה יוכל להצטרף לקבינט, והוא לא יצטרך אישור של הכנסת.

 

נתניהו טרם החליט מי ימלא את מקומם של השניים, אך מקורביו אמרו כי מינוי השרים המחליפים צפוי להתבצע רק בשבוע הבא לאחר שרה"מ יבחן מועמדים גם מחוץ לליכוד.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
בנימין נתניהו
צילום: עמית שאבי
מומלצים