שתף קטע נבחר

הנער האוטיסט עיצב סמלים למשטרה

את הסמלים החדשים של תחנת ערוער ונקודת המשטרה בשדה התעופה רמון עיצב אור-אל כהן, נער על הרצף האוטיסטי ובן לשוטר מאילת, שפועל כדי להפיץ את המסר: "אוטיסט זה לא קללה"

אור-אל כהן  (צילום: דוברות משטרה)
הנער אור-אל כהן עם מפקד מחוז דרום ניצב יורם סופר (ימין) ומפקד מרחב אילת נצ"מ סמי מרציאנו(צילום: דוברות משטרה)

אור-אל כהן עדיין לא חגג יום הולדת 17, אבל הוא כבר עוזר לעצב את דמותה של המשטרה. הנער האילתי, שנמצא על הרצף האוטיסטי, הוא בן של שוטר ומתנדב בנוער של המשמר האזרחי. במשטרה הבינו שלאור-אל יש כישרון מיוחד בציור, וביקשו שיעצב שני סמלים - עבור תחנת משטרת ערוער ונקודת המשטרה בשדה התעופה רמון.

 

"כשהגיעה ההזדמנות לעצב את הסמלים שמחתי לקחת אותה, כי זה כיף לנסות צורת ציור חדשה - ועוד למשטרה שתמיד תהיה חלק גדול ממני", הוא סיפר אתמול (ג').

 

אביו של אור-אל משרת במשטרה כבר 23 שנים כחובש, והנער מספר כי התחנה באילת הפכה עבורו לבית שני. "דרך אבא שלי, רוב התחנה הכירה אותי. אני מרגיש שמח בתחנה, כי ממש מכירים אותי שם", הוא סיפר.

הסמל שאור-על עיצב (צילום: דוברות משטרה)
סמל תחנת ערוער שעיצב אור-אל(צילום: דוברות משטרה)

הסמל שאור-על עיצב (צילום: דוברות משטרה)
הסמל שעיצב אור-אל לנקודת המשטרה בשדה התעופה רמון(צילום: דוברות משטרה)

השוטרים שהכירו את אור-אל ידעו על כישרונו המיוחד בציור. בחשבון האינסטגרם שלו הוא מציג איורים של דמויות אהובות עליו, כגון הזמר עומר אדם ומגיש הטלוויזיה אסי עזר, ושל דמויות מסרטי גיבורי העל של מארוול.

 

במקום עבודתו של האב התיידד אור-אל עם סגן מפקד התחנה, סגן ניצב טירן יהוד. לאחר שיהוד קודם לתפקיד מפקד תחנת ערוער, הוא פנה לאור-אל וביקש ממנו שיעצב את סמל התחנה שלו.

ציור של אור-אל כהן  ()
ציור של אסי עזר ובן זוגו, שיצר אור-אל

 

אור-אל מקדיש מאמצים כדי להסביר לציבור שאוטיזם איננו מושא לגנאי, אלא קושי עימו הוא ורבים אחרים מתמודדים בחייהם. הוא פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו כתב: "אני רוצה לספר לכם על המילה הזו 'אוטיזם'. אני רוצה להגיד לכם שגם לי יש אוטיזם. אני שמעתי תמיד את המילה הזאת כקללה: 'יא אוטיסט'. ואני כאן לומר לכם שצריך להפסיק עם זה. אוטיזם זה קושי של בני אדם שיש להם קשיים חברתיים. בני נוער צריכים ללמוד על ההצרכים של הילדים המיוחדים, וככה הם יפסיקו להשתמש במילה אוטיסט כקללה".

 

במסגרת פעילותו נפגש אור-אל בחודש שעבר עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן וממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, והעניק להם צמיד עם הסיסמה "אוטיסט זה לא קללה". השבוע הוא נפגש גם עם מפקד מחוז דרום ניצב יורם סופר ומפקד מרחב אילת ניצב משנה סמי מרציאנו, והעניק להם את הצמיד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משטרה
אור-אל עם מפקד מחוז דרום ומפקד מרחב אילת
צילום: דוברות משטרה
מומלצים