שתף קטע נבחר

ארון ספרים נפל על ילד בבית ספר בחיפה, מצבו קשה

הילד, בן 7, פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה עם חבלת ראש, ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ. משטרת חיפה פתחה בחקירה, אך בבדיקה שנערכה למתקני בית הספר לא נמצאו ליקויים חריגים

 

 

ילד בן 7, תלמיד כיתה א', נפצע קשה היום (ד') בבית ספר בחיפה מנפילה של ארון ספרים על ראשו בתוך כיתה בבית הספר "הבונים". צוותי מד"א טיפלו בו במקום ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה. מרמב"ם נמסר כי הילד טופל בחדר הלם והועבר למחלקה לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מונשם ומורדם. בית החולים ציין כי הילד סובל משברים בגולגולת אך מצבו יציב. במהלך הלילה יעבור בדיקת CT נוספת לבירור מצבו

 

משטרת חיפה פתחה בחקירה. קונסטרוקטורים של עיריית חיפה ומפקחי בטיחות של משרד החינוך ערכו אחר הצהריים בדיקות בטיחות בארונות ובמתקני בית הספר. ל-ynet נודע כי לא נמצאו ליקויים חריגים.

 

בצהריים פרסמה עיריית חיפה הודעה שפירטה על האמצעים הפסיכולוגיים שיינקטו עם התלמידים. "היום אירעה תאונה בצהרון בית הספר שבמהלכה נפצע אחד התלמידים", אמרו בעירייה. "נסיבות האירוע מצויות בבדיקה. עם קבלת הידיעה, הגיעו לבית הספר אנשי השירות הפסיכולוגי של עיריית חיפה שקיימו שיחות בכל הכיתות עם הילדים ובעלי התפקידים בבית הספר וימשיכו ללוות את המשפחה, הילדים וצוותי בית הספר ככל שיידרש. כמו כן הוציא השירות הפסיכולוגי מכתב להורי תלמידי בית הספר המנחה אותם כיצד לנהוג עם הילדים בבתים. נציגי העירייה ומנהלת בית הספר מלווים את משפחת התלמיד והצוות החינוכי, ועומדים לרשותם לכל הסיוע הנדרש בבית החולים ובבית הספר". 

 

ממד"א נמסר כי בשעה 14:18 התקבל דיווח על ילד שנפצע מחפץ כבד שנפל במוסד חינוכי בחיפה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים במצב קשה עם חבלת ראש, כשהוא מחוסר הכרה.

 

ספרייה נפלה על ילד בבי
מחוץ לבית הספר בחיפה(צילום: איחוד הצלה)

 

 

אם לילדה בבית הספר סיפרה: "אני כועסת כי יש הבדל גדול בין תאונה לבין מחדל. תאונות קורות מבחינתי בגלל "באד לאק". מחדל קורה כי לא שמרו על הכללים, כי לא שמרו על הנהלים. במצב שבו ספרייה לא מקובעת לקיר ,שזה כרגע הפרטים שאני יודעת, זה לא מצב שיכול לעבור. בגלל זה אני כועסת".

 

פראמדיק מד"א, איל הלפמן, אמר: "כשהגענו למקום ראינו ילד שסובל מפציעות ומחוסר הכרה. הילדים ששהו בכיתה הוצאו, והענקנו לו טיפול רפואי במקום שכלל מתן תרופות וסיוע נשימתי. העברנו אותו תוך המשך טיפול רפואי לניידת טיפול נמרץ של מד"א, ופינינו אותו לחדר הטראומה בביה"ח רמב"ם כשהוא במצב קשה וסובל מחבלת ראש". 

 

דורון שפיר, פרמדיק מתנדב באיחוד הצלה שהעניק לו סיוע רפואי ראשוני מסר: "יחד עם חובשים נוספים שהגיעו ראשונים למקום הענקנו לילד טיפול רפואי ראשוני. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה וכשהוא סובל מפגיעה בראשו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איחוד הצלה
בית הספר בחיפה
צילום: איחוד הצלה
מומלצים