שתף קטע נבחר

בניסיון הראשון: תייר פיצח כספת אחרי 40 שנה

מומחים, מנעולנים והמוני מבקרים ניסו לפרוץ את הכספת מ-1907 במוזיאון בקנדה, ואז בא סטיבן. מה היה הקוד ומה הסתתר בפנים?

התרגשות גדולה נרשמה לפני כשבועיים במוזיאון למורשת ורמיליון, עיירה קטנה במחוז אלברטה שבקנדה, כשמבקר במוזיאון הצליח לפצח כבר בניסיונו הראשון את הקוד לכספת שהייתה נעולה במשך כ-40 שנה, ושהטרידה את מנוחתם של העובדים במשך יותר משני עשורים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

כספת (צילום: shutterstock)
"הייתי בשוק, וגם הוא". אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

האיש, סטיבן מילס, קנדי בעצמו, בא לבקר במוזיאון עם משפחתו במהלך חופשה, ובמהלך הסיור הציג להם טום קיבלווייט, שעובד בהתנדבות כמדריך במוזיאון, את הכספת המסתורית.

 

הכספת הייתה שייכת למלון בורנסוויק שנחנך בעיירה ב-1906, והיא נתרמה למוזיאון כמזכרת מימים עברו כשהמלון החליף בעלות בשנות ה-90. הכספת, שלפי הערכות נקנתה ב-1907, נותרה נעולה מאז סוף שנות ה-70 – ואיש לא ידע מה יש בתוכה. במשך שנים ניסו אנשי המוזיאון לפרוץ אותה בעזרת מנעולנים ומומחים, אך ללא הועיל. בצר להם הפכו אותה לאטרקציה בפני עצמה, והחלו לאפשר למבקרים לנסות לנחש את הקוד. איש לא הצליח.

 

ואז הגיע מילס, רתך במקצועו. לדבריו, כשקיבלווייט הציע לו ולמשפחתו לנסות לפתוח את הכספת החליט להיענות לאתגר – "בשביל הצחוקים". הוא ראה שהמספרים האפשריים הם בין 0 ל-60, ואז ניסה את הקוד 20-40-60. זה עבד. "הייתי בשוק, וגם הוא", סיפר המדריך קיבלווייט לרשת CBC הקנדית.

 

כשדלת הכספת נפתחה נפלט ממנה אבק רב. בתוכה נמצאו תלוש משכורת ופנקס הזמנות של מסעדה, שבו הייתה רשומה הזמנה טיפוסית מהסבנטיז: המבורגר פטריות וחבילת סיגריות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
סטיבן ניסה "בשביל הצחוקים"
צילום: shutterstock
מומלצים