שתף קטע נבחר

עבירות המין הוסרו: 6.5 שנות מאסר למתחזה לראש יחידת "כידון" במוסד

תושב המרכז התחזה לבכיר במוסד, ובדרך של מרמה הציע לשש נשים "עבודה" תמורת שורת משימות פיקטיביות שכללו בין היתר צילום מפתה, ריקוד אירוטי וריצה בעירום. ביהמ"ש מתח ביקורת על הסדר הטיעון שממנו נמחקו עבירות מין, אך קיבל אותו למרות התנגדות שתיים מהמתלוננות

בית המשפט המחוזי בלוד גזר השבוע מאסר של שש שנים וחצי על תושב המרכז שהורשע בהסדר טיעון בעבירות מרמה חמורות כלפי שש נשים. הוא התחזה בפניהן כאיש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים המכהן כראש יחידת "כידון".

 

האיש הבטיח לנשים שיגייס אותן למוסד, יצר מצג שווא של תהליכי גיוס פיקטיביים - וגרם להן לקיים עמו יחסים אינטימיים במרמה ולתת לו כספים תוך שהוא מתעלל בהן רגשית ולעיתים מפעיל גם אלימות.

 

כתב האישום המתוקן, שבו הודה כאמור האיש לאחר שחתם על הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז מרכז, הרשיע אותו בשורת עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירת תקיפה של אחת הנשים.

 

כתב האישום המקורי ייחס לנאשם ארבע עבירות של אינוס במרמה ומעשים מגונים, אולם בהסדר העבירות הללו נמחקו. בית המשפט מתח ביקורת על ההסדר, אך לבסוף קיבל אותו.

 

הנאשם, נשוי ואב, פעל כדי להונות את הנשים ולגרום להן לקיים עמו מערכת יחסים אינטימית ולקחת סכומי כסף שונים. הוא סיפר להן כי נטל חלק בתפקידים מורכבים, שבמסגרתם שהה בחו"ל, הציג בפניהן פעמים רבות תעודות שונות, ואף התקשר אליהן תוך כדי שהוא מתחזה לדמויות בדויות, נשים וגברים, כדי לקדם את תוכניתו.

 

העניק לקורבן "מספר סודי" במוסד

לאחר שהנשים הסכימו להליכים, הוא החל ב"גיוסן" - והטיל עליהן משימות פיקטיביות יום יומיות שכללו בין היתר קיום יחסי מין עמו. לאחת הנשים שנפלו קורבן העניק הנאשם "מספר סודי" במוסד. הוא הורה לה בין היתר להיכנס לבית שהיא לא מכירה, לתעד את הנעשה, לצלם את עצמה בסרטון מפתה ולגייס כסף עבור "גן ילדים שנשרף בצרפת". הקורבן קיימה עם הנאשם יחסי מין, מתוך הבנה שאלו יסייעו לה בהליך "הגיוס".

 

מקרה אחר חשף מרמה שנמשכה שלוש שנים. הנאשם הכיר אישה ביריד אוכל, פנה אליה בפייסבוק והציע לה "עבודה" ביחידה מודיעינית במשרד הביטחון. לאורך כל אותה תקופה יצר הנאשם מצג שווא שלפיו הקורבן נמצאת בהליכי גיוס מתקדמים. הוא פירט בפני האישה "מבצעי חיסולים", ודרש ממנה "בחינות" לקראת גיוסה.

 

אותן "בחינות" כללו ריקוד אירוטי, ריצה בעירום בחוף הים, קפיצה בעירום למים קפואים ומשימות משפילות נוספות. בשלב מסוים רימה הנאשם את האישה על מנת שתבצע מעשים אינטימיים. במקרים מסוימים הוא סטר לה, הפעיל עליה מניפולציות רגשיות ואף הטיל עליה קנסות כספיים.

 

השופטים ציינו כי הצדדים הגיעו להסדר טיעון עקב קשיים משפטיים להוכיח עבירות מין ועל מנת למנוע מהמתלוננות להעיד בבית המשפט ולהיחשף בין היתר לחקירה נגדית.

 

שתיים מהמתלוננות התנגדו להסדר הטיעון. השופט מנחם פינקלשטיין ציין כי חשב שהסדר הטיעון "מופלג בקולתו עד כי אין מוצדקת לכבדו", אך בסופו של דבר בחרו השופטים לכבד את ההסדר בין הצדדים. שמו של הנאשם נאסר לפרסום.

 

עו"ד טלי גוטליב, שייצגה את הנאשם, מסרה בתגובה כי "לאחר ניהול משפט ממושך, קיבל בית המשפט את עמדתנו כי אין מקום להרשיע בעבירות אינוס. גם בג"ץ דחה את עתירת המתלוננות ולא התערב בהסדר הטיעון".

 

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "כתב האישום המקורי נגד הנאשם הוגש בגין עבירות מין במרמה שביצע כלפי שש מתלוננות. במהלך ניהול התיק, העידו בפני בית המשפט שלוש מתלוננות. תוך כדי שמיעת עדויותיהן, בית המשפט פנה פניות חוזרות ונשנות לצדדים, ובאופן חריג גם במישרין למתלוננות, והציע לסיים את התיק תוך הסתפקות בהרשעה בעבירות מרמה בלבד. זאת, בין היתר, בשל הקושי בהוכחת עבירת אינוס במרמה ועל מנת לחסוך מהמתלוננות את הנזק שיכול להיגרם להן כתוצאה מעדותן.

 

"בעקבות הפצרותיו החוזרות ונשנות של בית המשפט להגיע להסדר לאור הערותיו בדבר סיכויי הרשעת הנאשם בכתב האישום המקורי, וכן בשים לב לעמדתן של ארבע מתוך שש המתלוננות אשר נתנו הסכמתן להסדר, הוחלט להגיע להסדר אשר הוצג בפני בית המשפט. כמו כן, נלקחה בחשבון המלצת השופט המגשר בהליך גישור אליו הופנו הצדדים על ידי בית המשפט. רף הענישה עליו הוסכם מתיישב עם רף הענישה בפסיקה אף במקרים חמורים מהמקרה שלפנינו, ועל כן מטבע הדברים זהו העונש עליו ניתן היה להסכים במסגרת הסדר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים