שתף קטע נבחר

שפיר: "בחירות בוועידה? מפלגת העבודה סיימה את דרכה"

חברת הכנסת שהודיעה כי תתמודד על ראשות העבודה קראה באולפן ynet לקיים פריימריז פתוחים: "אסור לחזור לעסקנות ולקומבינות שתמיד הכשילו את המחנה שלנו". על שר המשפטים החדש אמיר אוחנה אמרה: "המתקרנף הראשי של נתניהו"

 

 חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) התארחה הבוקר (יום ה') באולפן ynet ואמרה כי אם מפלגת העבודה רוצה "להמציא עצמה מחדש" אחרי הכישלון בבחירות האחרונות, היא חייבת לפתוח את שורותיה ולקיים פריימריז פתוחים לפני הבחירות הבאות. 

 

"מפלגת העבודה צריכה להכריע, האם היא רוצה לקום מהשפל שהיא הגיעה אליו, האם היא רוצה להוביל את המחנה הדמוקרטי? כדי לעשות את הדבר הזה יש דבר אחד שהמפלגה חייבת לעשות – להיפתח. להזמין את הציבור להיכנס, להזמין אנשים להתפקד, לבחור הנהגה חדשה".

 

סתיו שפיר באולפן ynet (צילום: אלי סגל)
סתיו שפיר באולפן ynet(צילום: אלי סגל)

-עמיר פרץ, שלא רוצה לקיים פריימריז, לא יכול לעשות את השינוי שאת מדברת עליו?

"עמיר פרץ הוא איש ראוי מאוד ומנהיג אמיתי ואם הוא רוצה להיבחר הוא צריך להתמודד בפריימריז, וכך גם יאיר גולן שאני מקווה שיבוא, ואהוד ברק שאני אשמח שיבוא, ועוד הרבה אנשים טובים שצריכים להצטרף ולחזק את המפלגה. יש לנו הזדמנות לעשות דברים בצורה שונה לחלוטין, לא לחזור אחורה, למנגנונים הישנים, לעסקנות ולקומבינות שתמיד הכשילו את המחנה שלנו".

  

מסיבת עיתונאים בכירים ממסד בטחוני (צילום: מוטי קמחי)
אהוד ברק. "אשמח אם הוא יבוא"(צילום: מוטי קמחי)

 

 

כנס של מפלגת העבודה בבאר שבע  (צילום: הרצל יוסף )
עמיר פרץ. "הוא טועה בעמדתו"(צילום: הרצל יוסף )

שפיר אמרה כי אם יערכו פריימריז בעבודה היא תתמודד על ראשות המפלגה, והתייחסה לקרב שמתחולל בין בכיריה על המשך הדרך: "אם מפלגת העבודה מחליטה עכשיו להכריע לאן דרכה בתוך המוסדות הפנימיים של המפלגה, שרוב הציבור שמקשיב לנו עכשיו אין לו שמץ של מושג מה הם בכלל, מאחורי דלתות סגורות, מפלגת העבודה סיימה את תפקידה. אם היא רוצה לראות חיים, ואם אנחנו נרצה להרים אותה מחדש כדי להנהיג את המחנה הדמוקרטי, היא חייבת להיפתח לציבור".

 

-את מרגישה שיש מישהו ששם לך או למועמדים צעירים רגליים?

"אני מרגישה שבאופן כללי יש כאלו שמפחדים מכוחות חדשים, מפחדים מזה שאנשים צעירים יכנסו לפוליטיקה, מפחדים מזה שכללי המשחק הישנים של הפוליטיקה ישברו ונוכל לעשות פה משהו חדש, הם מפחדים מעשרות אלפי מתפקדים חדשים שיבואו פנימה ויתחילו להשפיע על דרכה של המפלגה הזאת ויהפכו אותה לטובה יותר ולמפלגה שיכולה להתחבר גם לעתיד".

 

"מעניין איך אוחנה יסתדר עם 'מדינת ההלכה' של סמוטריץ'"

על מינויו של שר המשפטים החדש מהליכוד, אמיר אוחנה טענה שפיר כי מדובר במינוי של "המתקרנף הראשי בקואליצית נתניהו".

  

"היינו יכולים מאוד מאוד לשמוח שנבחר שר גאה לראשונה לכהן בתפקיד", אמרה שפיר. "אבל מדובר בשר שנבחר על ידי חשוד בשוחד, ובשר שדאג להשמיץ בחודשים האחרונים את מערכת המשפט ולצאת נגדה בצורה תקיפה ומכוערת, כולל ביטול מוחלט של כל מה שנעשה למען הקהילה שהוא נשלח לכנסת כדי לייצג, הקהילה הגאה, באמצעות בג"צ ולצערינו לא באמצעות הממשלה".

 

 

אמיר אוחנה (צילום: מוטי קמחי )
שר המשפטים החדש אמיר אוחנה. "מתקרנף"(צילום: מוטי קמחי )

-טענתם שסמוטריץ' ימונה לשר המשפטים. בסופו של דבר ביבי מינה שר מהליכוד, גאה, ליברל.

"צריך להזכיר שהם יושבים באותה קואליציה ובאמת מעניין אם שר המשפטים החדש אוחנה מסכים עם ההתבטאויות של סמוטריץ' שרק השבוע אמר שהוא רוצה שנחזור לימי המלך דוד ושתהיה פה מדינת הלכה. מעניין אם זה עולה בקנה אחד עם העקרונות שלו".

 

-ראש הממשלה בעצמו אמר לא תהיה פה מדינת הלכה, והנה זה עוד מינוי שמדגיש את זה.

"ראש הממשלה הכניס את הקיצוניים שבקיצוניים לכנסת, למטרה אחת – לשמור על עצמו מחוץ לכלא".

 

-הייתה לכם אופציה למנוע את הבחירות האלה ואולי אפילו למנוע את ה"סמוטריצ'יזם" המשפטי.

"אנחנו נבלום את הסמוטריצ'יזם וגם את נתניהו החשוד בשוחד באמצעות בחירות ולא באמצעות שיתוף פעולה עם חיסול הדמוקרטיה, שאלה המקומות שנתניהו רוצה להוביל אותנו אליהם".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים