שתף קטע נבחר

יוכפל גובה הגדר בבית הלבן: "להרחיק מסיגי גבול"

לאחר שורת תקריות אבטחה, בשירות החשאי הודיעו כי גדר המשכן הנשיאותי תוכפל לגובה ארבעה מטרים. בסוכנות אכן ידעו תקריות מביכות: במרץ סינית הסתננה למעונו של טראמפ, ב-2014 חמוש הגיע כמעט עד למגוריו של אובמה

הבית הלבן יתחדש בגדר בגובה של כמעט ארבעה מטרים, כפול מהגובה הנוכחי, כדי להרחיק מסיגי גבול. כך הודיעו הערב (שישי) בשירות החשאי, הממונה על אבטחת הנשיא ומעונו בוושינגטון.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

פרויקט הבנייה שיחל בקרוב יעלה 64 מיליון דולרים, אמרו בשירות החשאי, והסבירו כי הגדר החדשה שתגיע ל-3.96 מטרים, תכלול גם יתדות חזקות ורחבות יותר. הגדר הנוכחית, לעומתה, מתנשאת לגובה של 1.83 מטרים. בשירות החשאי סירבו לספק פרטים נוספים על מערכות האבטחה המתקדמות שיהיו חלק מהגדר החדשה של המשכן הנשיאותי.

גדר הבית הלבן, משכן נשיא ארצות הברית בוושינגטון (AP)
הגדר סביב המעון הנשיאותי תוכפל בגובהה(AP)

גדר הבית הלבן, משכן נשיא ארצות הברית בוושינגטון (AP)
נועד להרחיק מסיגי גבול(AP)

בכירים בממשל האמריקני הסיקו כי יש להגביה את הגדר הנוכחית לאחר שכמה בני אדם הצליחו לפרוץ בשנים האחרונות למעון המבוצר. ב-2014, תושב טקסס חמוש בסכין רץ לאורך המדשאה הצפונית במתחם והצליח להיכנס לבית הלבן עצמו.

 

בשירות החשאי טענו כי הוא נבלם מטרים בודדים מדלתות הכניסה, אך בתקשורת האמריקנית דווח כי הוא הצליח לחדור לעומק המתחם, הכניע שומרת של השירות החשאי - והגיע עד למדרגות קומת המגורים של הנשיא דאז ברק אובמה ומשפחתו. 

 

 

שנה קודם לכן, תושבת קונטיקט נורתה למוות מחוץ למתחם לאחר שעשתה את דרכה עם רכבה למחסומי הביטחון בשדרות פנסילבניה, שמובילות לבית הנשיא. גורם פדרלי מסר מאוחר יותר היא סבלה מהזיות שבהן חשבה כי אובמה עצמו מתקשר איתה.

 

התקריות החמורות שאירעו בזמן ממשל אובמה הביאו להתפטרות ראש השירות החשאי דאז, ג'וליה פירסון, ובכירים נוספים בסוכנות. גם בזמן כהונת הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ ספג השירות החשאי ביקורת על פעולתו, כשאישה סינית הצליחה להסתנן למעונו הפרטי שבפלורידה בחודש מרץ השנה. הנשיא אמר לאחר התקרית כי "אינו מודאג" מהפריצה, וכי הוא "לא יכול להיות שמח יותר" מהתנהלות השירות החשאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
AP
גדר הבית הלבן תוכפל בגובהה
AP
מומלצים