מהחודש הבא: תיאוריה חובה לאופניים וקורקינטים חשמליים
רק כ-200 בני אדם הוציאו עד כה היתר רכיבה מיוחד לכלים החשמליים לקראת הדד-ליין הקרב. בני נוער מעל גיל 16 בלבד יוכלו לרכוב על הכלים. מי שאינו מחזיק ברישיון - יידרש לעובר מבחן תיאוריה ולהחזיק באישור
מ-1 ביולי - תיאוריה חובה וסימון קסדה במחזיר אור לרוכבי אופניים חשמליים. בני נוער מעל גיל 16 בלבד יוכלו לרכוב על אופניים וקורקינטים חשמליים. בנוסף, יחויבו לחבוש קסדה עם מחזיר אור וכן להחזיק בתיאוריה לפני עלייה על הכלי.
עד כה, רק כ-200 בני אדם שלא הוציאו מעולם רישיון נהיגה הוציאו היתר רכיבה מיוחד אחרי שצלחו את התיאוריה הייעודית לאופניים חשמליים וקורקינטים. עם זאת, במשרד התחבורה לא פירטו כמה תלמידים צלחו את התיאוריה במבחנים שנערכו בבתי הספר.
על פי החוקים שאושרו בוועדת הכלכלה ב-6 בינואר 2018, ככל שהרוכב יהיה בעל רישיון נהיגה - הוא לא יידרש לעשות מבחן נוסף. כל מי שאינו מחזיק ברישיון, יידרש לשאת עליו אישור שעבר מבחן תיאוריה. מי שיהיו אמונים על אכיפת החוק החדש יהיו שוטרי משטרת ישראל.
חוק רישיון חובה לרוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים היה אמור להיכנס לתוקפו כבר ב-1 בינואר 2019, כחלק ממכלול חוקים וקנסות שאושרו בממשלה הקודמת בקידומו של שר התחבורה ישראל כץ. ועדת הכלכלה בראשות חבר הכנסת לשעבר, איתן כבל, דחתה את כניסתם של החוקים בינואר האחרון בטענה שלא ניתן לבני הנוער שאינם מחזיקים בתיאוריה מספיק זמן להשיג אחת, ל-1 ביולי.
מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), רחלי טבת ויזל, אשר אמונים בין היתר על לימודי התיאוריה הייעודית בבתי הספר, אמרה הבוקר (ב') באולפן ynet כי לפי דעתה החוק ייכנס לתוקפו על אף ממשלת המעבר.
"הכנסת הקודמת העבירה את זה, זה היה אחד הדיונים האחרונים של ועדת הכלכלה, היינו שם. זה עבר קריאה שנייה ושלישית, זה חוק במדינת ישראל, זה ייכנס לתוקף ב-1 ביולי", אמרה טבת ויזל.
אין לך חשש שזה יידחה בגלל המאורעות הפוליטיים?
"לא, זה חשוב מידי. אני לא חושבת שעד כדי כך יגזימו וישנו חוק שהוא כל כך חשוב. ב-1 ביולי כל מי שמחזיק אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים יהיה חייב להיות עם הרשאה לנהוג בכלי הזה, או רישיון בר תוקף או תיאוריה או תיאוריה ייעודית. מה שצריך זה לאכוף, בוא נראה שאוכפים את זה".