שתף קטע נבחר

"הציור היקר בהיסטוריה - ביאכטה של בן סלמאן"

היצירה "סלבדור מונדי" של דה וינצ'י שברה שיאים ב-2017 כשנמכרה תמורת 450 מיליון דולר. אספן אמנות מספר שהציור, בן יותר מ-500 שנה, נמצא כרגע ביאכטה המפוארת של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן

יצירת האמנות היקרה בהיסטוריה – הציור "סלבדור מונדי" של לאונרדו דה וינצ'י – נמצאת לפי ההערכות ביאכטה המפוארת של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ב-2017 נמכר הציור בבית המכירות כריסטיס בניו יורק בסכום שיא של 450 מיליון דולר. מאז המכירה פורסמו השערות רבות לגבי הרוכשים והמקום שאליו הועבר הציור, והמקרה הפך לאחת התעלומות הגדולות בעולם האמנות.

הציור סלבדור מונדי של לאונרדו דה וינצ'י  (צילום: AFP)
הציור סלבדור מונדי (צילום: AFP)
 

ה יאכטה סרנה של מוחמד בן סלמאן ()
היאכטה "סרנה" של בן סלמאן

שמו של רוכש הציור ב-2017 מעולם לא נחשף בציבור – מה שהוביל לגל שמועות. העיתון וול סטריט ג'ורנל היה הראשון שדיווח שמי שקנה את הציור היה הנסיך הסעודי בדר בן עבדאללה, שרכש את היצירה בשמו של מוחמד בן סלמאן. ריאד מעולם לא אישרה את הדיווח או הכחישה אותו, וגם בבית המכירות סירבו להגיב.

 

בכתבה במגזין האמנות Artnews סיפר אספן האמנות קני שכטר ש"סלבדור מונדי" נמצא בידי יורש העצר הסעודי. שני גורמים שהיו מעורבים במכירת הציור סיפרו לשכטר שאחרי הרכישה יצירת האמנות "הועברה באמצע הלילה למטוס של מוחמד בן סלמאן ומשם הגיעה ליאכטה שלו, 'סרנה'". לפי הדיווחים בן סלמאן קנה את היאכטה לפני שלוש שנים ממיליארד רוסי תמורת חצי מיליארד דולר.

יורש העצר של סעודיה מוחמד בן סלמאן ועידת השקעות ב ריאד (צילום: EPA)
יורש העצר של סעודיה מוחמד בן סלמאן(צילום: EPA)
 

הציור, בן יותר מ-500 שנה, התגלה במצב גרוע ולפני מכירתו עבר עבודות תחזוקה. "איזה נזק יכול לגרום לו גל של מי ים מדי פעם?", שאל בגיחוך שכטר על גורל הציור ביאכטה של בן סלמאן. לפי שכטר "סלבדור מונדי" יישאר ביאכטה המפוארת עד שיגיע לעיר אל-עולה בסעודיה, שאותה מתכננת הממלכה להפוך ליעד תרבותי ותיירותי ולהקים בה מוזיאון.

 

מומחי אמנות מתווכחים במשך תקופה ארוכה על האותנטיות של "סלבדור מונדי" ("מושיע העולם" בלטינית), שמציג את דמותו של ישו. חלקם אומרים שדה וינצ'י לא צייר בעצמו את הציור, אלא נתן לאחד מעוזריו לעשות זאת במקומו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"סלבדור מונדי" של דה וינצ'י
צילום: AFP
מומלצים