שתף קטע נבחר

משרד רה"מ נגד דחיית סגירת שדה דב: "הבעיה של אילת - מלונות מלוכלכים"

במשרד ראש הממשלה יוצאים במתקפה נגד הקמפיין להמשך הפעלת שדה דב: "לא סגירת השדה גרמה למשבר באילת, אלא ניהול גרוע ובתי מלון יקרים ומלוכלכים". הבכירים מזהירים: "אם הסגירה תידחה, המדינה תשלם מיליארדים"

בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים  (צילום: AP)
ראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: AP)

"חייבים לסגור את שדה דב ב-1 ביולי ואם סגירתו תידחה, הקנסות שהמדינה תשלם לבעלי הקרקעות יעלו מיליארדי שקלים", כך הזהירו אתמול (ד') בכירים במשרד ראש הממשלה. בימים האחרונים תושבים באילת מפעילים לחצים כבדים על יואב הורוביץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה שהתפטר אתמול, ועל בכירי משרדו - ומציפים אותם בהודעות טקסט שכוללות נאצות ואיומים ולפיהם כל מצביעי הליכוד באילת לא יצביעו לנתניהו.

 

בכירי המשרד החליטו להסיר את הכפפות ויצאו אתמול במתקפה נגד הקמפיין שקורא לא לסגור את שדה דב. "הם מעלים טענות שקריות כאילו שסגירת השדה תפגע בחולים תושבי אילת", אמרו בכירי המשרד אתמול. "אנחנו נממן הסעה של חולים מנתב"ג לבתי חולים. מה ההבדל להגיע לאיכילוב או לבילינסון מנתב"ג או משדה דב? ועכשיו תהיה להם הסעה בחינם. החל מה-1 ביולי, כל חולה שינחת בנתב"ג יקבל מונית חינם משדה התעופה לבית החולים ובחזרה".

 

שדה דב (צילום: shutterstock)
שדה דב(צילום: shutterstock)

 

"אומרים לנו שהבעיה של אילת, היא סגירת שדה דב", תקפו עוד הבכירים. "זה שקר. הבעיה של אילת היא ניהול גרוע ובתי מלון מלוכלכים עם מחירים יקרים. את זה אמרו לנו בכירים במשרד התיירות".

 

"בסוף המדינה היא לא בור בלי תחתית", אמרו הבכירים. "המחיר של דחיית סגירת השדה יבוא או על חשבון הגדלת הגרעון, או על חשבון התוספות שליצמן רוצה במשרד הבריאות בבתי חולים, או על חשבון כיפת ברזל והתעצמות של צה"ל". במשרד ראש הממשלה הדגישו שנתב"ג ערוך לקבל את כל הטיסות מאילת והבהירו: "ראש הממשלה קיבל את כל חוות הדעת הדרושות ממשרד הביטחון, מהצבא, מרשות שדות התעופה וממשרד האוצר והוא לא יעצור את המהלך. השדה ייסגר ב-1 ביולי ולא יעזור לאף אחד כלום".

 

מסיבת העיתונאים נגד סגירת שדה דב שנערכה בבית העיתונאים בתל אביב במעמד ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי (צילום: איתי בלומנטל)
מסיבת העיתונאים נגד סגירת שדה דב שנערכה בתל אביב(צילום: איתי בלומנטל)

שלשום הזהירו ראשי הערים של אילת, תל אביב וכן מנהל בית החולים יוספטל באילת מפני פגיעה בתושבי העיר שלדברים עלולה לעלות בחיי אדם תחת הכותרת "נתניהו, אל תנתק את צינור החמצן של אילת". "מדי שנה מתבצעות מאילת אל שדה דב כ-70 אלף הטסות רפואיות של חולות וחולים, הנזקקים לבדיקות ולטיפולים במעבדות ובתי חולים במרכז הארץ. בעבור מה ממהרים לוותר על כל זה? בעבור חופן דולרים", אמר ראש העיר תל אביב רון חולדאי.

 

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי אמר כי "המטוסים זה אוטובוסים עם כנפיים לתושבי אילת. זה אותו שדה שמביא את הרופאים לטפל בתושבי אילת ומנחית את החולים הרבים. בכל יום משתמשים 150 חולים בשדה דב לקבל שירותים רפואיים. יש לנו 80 אלף מושבים בשנה לחולים, את כל זה רוצים לגדוע. רוצים להרוג את התושבים החולים של העיר אילת".

 

מנהל בית החולים יוספטל ד"ר אלדר ברקוביץ' אמר כי "חצי מכוח הרפואי מגיע לאילת בטיסות והם הצהירו שלא יגיעו אם זמן ההגעה שלהם יוכפל והם יימנעו מזה ויעבדו במקומות אחרים. לדבר הזה אין חלופה ואין לנו דרך להשלים את החסר הזה. יש גם עשרות אנשים שיוצאים מדי יום לקבל טיפולים במרכז הארץ שלא ניתן לתת באילת, אלו אנשים חלשים וחולים שמבלים בדרכים היום ארבע שעות בדרכים כדי לקבל טיפול של חצי שעה-שעה. הכפלת הזמן שלהם בדרכים תגרום לכך שחלק לא מבוטל מהם יימנעו מנסיעה ויש כאן סכנה לחיי אדם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
ראש הממשלה נתניהו
צילום: יאיר שגיא
מומלצים