שתף קטע נבחר

טראמפ: אסכים לקבל ממדינה זרה מידע שיפגע ביריביי

בצל ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016: נשיא ארה"ב נשאל אם יסכים לקבל מגורמים זרים, למשל רוסיה וסין, מידע שיזיק ליריביו במרוץ לנשיאות בשנה הבאה. הוא טען שאין כל פסול בקבלת מידע כזה: "ראש ה-FBI טועה"

  

למרות פרשת ההתערבות הרוסית בבחירות, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה הלילה (יום ה') כי אם גורמים ממדינה זרה יפנו אליו עם מידע שיפגע ביריביו בבחירות לנשיאות שייערכו בשנה הבאה – הוא יסכים להקשיב ולא בטוח שיעדכן את הבולשת הפדרלית על כך.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בריאיון שהעניק לרשת ABC נשאל טראמפ מה היה עושה אם מדינה כמו רוסיה או סין הייתה מציעה לו מידע כזה, והשיב כי מידע שמגיע על יריב ושמקורו בממשלה זרה אינו בהכרח התערבות בבחירות. "אין שום דבר רע בלשמוע את הדברים האלה. אם מישהו יתקשר אליי ממדינה אחרת, נורבגיה למשל, ויגיד לי שיש לו מידע על היריב שלי – אני מאמין שארצה לדעת".

 

טראמפ הוסיף: "אם הייתי חושב שמשהו אינו כשורה אולי הייתי פונה ל-FBI, אבל אם מישהו ערך תחקיר על היריב שלי, זה לא הדבר הראשון שהייתי עושה. לבולשת אין מספיק סוכנים שיטפלו בזה, חברי הקונגרס שומעים דברים על היריבים שלהם כל הזמן".

נשיא ארה
"מעולם לא התקשרתי ל-FBI. בחיים זה לא עובד ככה"(צילום: AFP)

הנשיא התייחס בריאיון לתפקידו של בנו, דונלד טראמפ ג'וניור, בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות, ודחה את הטענה שהיה צריך לפנות לבולשת הפדרלית לאחר הניסיונות הרוסיים ליצור איתו קשר.

 

כשהמראיין ג'ורג' סטפנופולוס העיר לטראמפ כי לפי הצהרתו של ראש ה-FBI הבולשת צריכה לדעת על ניסיונות שכאלה, הנשיא השיב לו: "ראש ה-FBI טועה".

 

הבחירות לנשיאות 2020 – כתבות אחרונות:

 

"ראיתי הרבה דברים בחיים", המשיך טראמפ. "אני לא חושב שהתקשרתי ל-FBI בכל חיי. אפשר לעשות הרבה דברים, כמו לגרש את האדם שמוסר את המידע מהמשרד. תעשו לי טובה, זה לא עובד ככה בחיים".

ביידן בעצרת בחירות ראשונה בפנסילבניה (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן. "איום על הביטחון הלאומי"(צילום: רויטרס)

המועמד המוביל בפריימריז הדמוקרטיים ג'ו ביידן, שעשוי להיות היריב הדמוקרטי של טראמפ בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, צייץ הלילה בתגובה: "הנשיא טראמפ שוב מקדם בברכה התערבות זרה בבחירות שלנו. העניין הוא לא פוליטיקה. זה איום על הביטחון הלאומי שלנו. נשיא אמריקני לא צריך לחפש עזרה מהם ולעודד את אלה שרוצים לפגוע בדמוקרטיה". כמה מועמדים אחרים בפריימריז הדמוקרטיים, בהם אליזבת וורן, ברני סנדרס, קירסטן גיליברנד ובטו אורורק, חזרו על קריאתם לפתוח בהליך הדחה נגד טראמפ בבית הנבחרים.

 

דבריו של טראמפ אמש באים רק חודש אחרי שהבטיח שלא להשתמש במהלך הבחירות לנשיאות של השנה הבאה במידע שגנבו מדינות זרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
טראמפ. "אף לגרש את האיש מהמשרד"
צילום: EPA
מומלצים