שתף קטע נבחר

גנץ: "נתניהו חזק בדיבורים, הירי של חמאס - אובדן ההרתעה"

יו"ר כחול לבן מתח ביקורת על ראש הממשלה בעקבות חידוש הירי וטען כי הוא "חזק רק בדיבורים", תוך שהוא מוסיף כי רק גביית מחיר צבאי מיידי מחמאס יועיל לישראל

יו"ר כחול לבן בני גנץ מתח ביקורת היום (ה') על ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ירי הרקטה הלילה לעבר המועצה האזורית אשכול. גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו חזק רק בדיבורים. המשך הירי של החמאס מעיד על אובדן ההרתעה. רק גביית מחיר צבאי מיידי כבד מהחמאס תבהיר שמדינת ישראל לא רק מדברת אלא גם מפעילה כוח".

לפיד וגנץ בישיבת סיעה
"נתניהו חזק רק בדיבורים". גנץ(צילום: עמית שאבי)
 

גנץ השתלח בנתניהו גם בפתח ישיבת הסיעה האחרונה של מפלגתו וכינה אותו "חלש", תוך שהוא טוען כי הבחירות הוקדמו בשל צרכיו המשפטיים: "במקום שתהיה ממשלה יציבה ושולטת, הבחירות הוקדמו לאפריל 2019 בגלל צרכים משפטיים והמשך ביסוס הבריחה של נתניהו מאימת הדין".

 

בשעה 00:14 נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול ותושבים דיווחו על קולות פיצוצים באזור. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על-ידי לוחמי כיפת ברזל". מדובר בשיגור הראשון שבוצע לעבר ישראל מאז סבב ההסלמה האחרון.

 

בתגובה לירי הרקטה תקף חיל האוויר מנהרה בדרום רצועת עזה. "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", הוסיף דובר צה"ל. 

בתוך כך, הלילה אמר בכיר הג'יהאד האיסלאמי דאוד שיהאב כי ההנהגה בעזה נחושה ליישם את הבנות הרגיעה, למרות מאמציה של ישראל להציב מכשולים.

 

אמש הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הטלת סגר ימי מלא על רצועת עזה בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה "עד להודעה חדשה". משמעות הסגר: איסור כללי על יציאת כלי שיט פלסטינים למים. הפעם האחרונה שהוטל סגר ימי מלא על הרצועה הייתה בימי ההסלמה האחרונה בדרום, לפני כחודש וחצי.

 

שלשום אחר הצהריים חלה עליית מדרגה בטרור הבלונים, כאשר שוגרו מרצועת עזה עשרה בלוני תבערה, שניים מהם שנשאו מטעני נפץ והתפוצצו במועצה האזורית אשכול. שישה אחרים גרמו לשריפות ושניים נוספים הופרחו - אך לא התפוצצו. הפיצוץ של בלוני הנפץ נשמע היטב ותושבים סיפרו כי "חלונות הבית רעדו".

 

אחת מהשריפות כילתה יותר מ-50 דונמים של חיטה באזור קיבוץ נחל עוז. בנוסף פרצו שריפות ביער בארי ויער כיסופים. בכל מוקדי האש פעלו צוותי קק"ל וכוחות צה"ל וכן רכזי הביטחון.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים