שתף קטע נבחר

שדה התעופה הישן באילת ייפתח מחדש? "תהליך של שנה לפחות"

בממשלה בודקים בימים האחרונים את פתיחתו מחדש של שדה התעופה באילת כדי להקל על תושבי העיר. ברשות שדות התעופה הבהירו כי הכשרתו מחדש של השדה תיקח לפחות שנה

 

 

 

גורמי ממשלה בוחנים בימים האחרונים את האפשרות לפתוח מחדש את שדה התעופה באילת, במטרה להקל על תושבי העיר להגיע לאזור המרכז עם סגירתו הצפויה של שדה דב הצפויה בעוד שבועיים. כך פורסם היום (א') ב"כלכליסט". ברשות שדות התעופה הסבירו כי הכשרתו מחדש של השדה תארך לפחות כשנה, מאחר והמערכות החיוניות כבר פורקו, ובנוסף יש צורך בשיקומו של המסלול הישן.

 

השדה באילת נסגר לפני כשלושה חודשים עם המעבר לנמל התעופה הבינלאומי "רמון" בתמנע, ופתיחתו של שדה התעופה באילת צפויה לחסוך זמן נסיעה של כחצי שעה לכל כיוון, כך שהטסים או הממריאים מנמל התעופה בן גוריון לאילת יוכלו לנחות או להמריא ישירות מהעיר הדרומי מבלי צורך לנסוע ל"רמון" בכלי רכב.

 

 

שדה התעופה באילת, 2019 (צילום: איתי בלומנטל)
שדה התעופה באילת. "המערכות החיוניות פורקו"(צילום: איתי בלומנטל)

ב-1 ביולי אמור להיסגר באופן סופי שדה התעופה דב הוז בתל אביב לאחר שנים של הליכים משפטיים, דחיות ומאבקים ציבוריים. ככל שחולפים הימים, נראה כי הסיכוי שההחלטה תדחה הולך ויורד אולם נראה שבממשלה מנסים כאמור למצוא פתרונות שיסייעו לתושבי אילת להתמודד עם הסגירה.

 

בשלב זה מתקיימים מגעים בין גורמי ממשלה, בהם משרד ראש הממשלה, משרדי האוצר והמשפטים, רשות שדות התעופה ורשות מקרקעי ישראל על אפשרות פתיחתו מחדש של השדה, וההחלטה בנושא צפויה להתקבל בימים הקרובים. לפי התוכנית המתגבשת, שדה התעופה באילת יפעל למשך כשנה בטיסות מנתב"ג בלבד, כאשר הטיסות הבינלאומיות ימשיכו לפעול מ"רמון". בהמשך, ייבחן שוב נושא המשך הפעילות של השדה בעיר הדרומית.

 

ברשות שדות התעופה הסבירו כי "כל המערכות שהיו בשדה התעופה באילת פורקו ובכללן גם המערכות המבצעיות, הניווט והתאורה. "השמשה מחדש של השדה באילת זהו תהליך שימשך שנה ויכלול גם את ריבוד וחיזוק המסלול הישן".

שדה התעופה באילת, 2019 (צילום: איתי בלומנטל)
שדה התעופה באילת, 2019(צילום: איתי בלומנטל)

ראש עיריית אילת: "בממשלה מספרים סיפורים"

בתוך כך, אמש שלח ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, מכתב לאנשי לשכת ראש הממשלה, ובו הודיע להם כי לא יגיע לפגישה הבוקר בנושא סגירת שדה דב. מדובר בפגישה אליה הוזמנו גורמים שונים, ובהם אנשי רשות שדות התעופה ומנהלי הגוש הגדול. בעקבות הודעתו, לשכת ראש הממשלה ביטלה את הפגישה.

  

במכתב, שנשלח למנכ"ל משרד ראש הממשלה ולראש הלשכה, כתב הלוי כי בשיחה שקיים עם נתניהו אמר לו רה"מ שליבת הנושא של שדה דב היא משפטית ושהוא היה רוצה שיימצא פתרון. "לכן הוא ביקש לתאם לנו ישיבה דחופה עם היועץ המשפטי לממשלה על מנת לנסות לסדוק את עקשותו".

 

שדה דב (צילום: shutterstock)
שדה דב(צילום: shutterstock)

"ברמה האישית", הוסיף הלוי, "אגיד לכם שאם לא הייתי 'בא בימים' בחיים הפוליטיים, הייתי נעלב מהדרך בה בחרתם לקיים את הוראת ראש הממשלה. בכל מצב, אם ותתואם פגישה עם היועץ המשפטי עצמו, נגיע בשמחה. ההצעה שלנו, האומרת שיש להתקדם בתכנון (כשנתיים-שלוש) ובהמשך בבנייה (מספר שנים), על פי תוכנית רשות מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב, תוך הקצאת הדירות לגוש הגדול ולבעלי קרקעות פרטיים, פותרת את כל הבעיות. אם תחקרו ותתעמקו בנושא תגלו בוודאי שאני צודק".

 

הלוי הסביר הבוקר לאולפן ynet כי "ישבתי עם ראש הממשלה לדיונים 20 פעם, זה שאנשי הסגל לא תיאמו לנו את הפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה זה אמבוש. בם רוצים להמשיך ולספר את אותם סיפורים. לא מדובר בפגישת המשך עם ראש הממשלה אלא לפגישה שאין בה שום תועלת עם אנשי רשות מקרקעי ישראל ואנשי האוצר".
 

בשבוע שעבר קיימו ראשי הערים של אילת, תל אביב וכן מנהל בית החולים יוספטל, מסיבת עיתונאים תחת הכותרת "נתניהו, אל תנתק את צינור החמצן של אילת". הם טענו כי סגירתו של שדה דב תמוטט את אילת ודרשו שלכל הפחות ידחה מועד הפינוי בכמה שנים במקביל לעבודות הבנייה במקום. מחר יפגינו תושבי אילת מול בית ראש הממשלה בירושלים ומול הכנסת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתי בלומנטל
שדה התעופה הישן באילת
צילום: איתי בלומנטל
מומלצים