שתף קטע נבחר

מנהיגת הונג קונג: "מתנצלת, אהיה צנועה"

מחאת הענק בהונג קונג נמשכת למרות שהמנהיגה, קארי לאם, הקפיאה את חוק ההסגרה לסין. היום, אחרי שהמונים קראו לה להתפטר, היא מבקשת סליחה: "גרמנו לאכזבה וצער, מבטיחה לקבל ביקורת כדי להשתפר"

מנהיגת הונג קונג קארי לאם פרסמה היום (א') הודעת התנצלות נדירה בפני האזרחים, אחרי יום נוסף של הפגנות ענק ברחובות. עשרות אלפי מפגינים קראו היום להדחתה של לאם, ראש הרשות המבצעת, יממה אחרי שהחליטה להקפיא את חוק ההסגרה לסין.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

מנהיגת הונג קונג קארי לאם הפגנה מחאה דמוקרטיה (צילום: EPA)
דמותה של לאם במחאה. "לאמץ גישה כנה וצנועה יותר"(צילום: EPA)
 

חוק ההסגרה טלטל את הונג קונג, והמחאה שפרצה בעקבותיו נמשכת למרות הודעת ההתקפלות של הממשלה. המפגינים דורשים לבטל את החוק לגמרי ולא רק להקפיאו. בניסיון להרגיע את הזעם הציבורי מסר היום דובר בממשלת הונג קונג שההנהגה מודעת לכך ש"ליקויים" בעבודת הממשלה גרמו למחלוקות קשות ולצער עמוק.

 

777, הבובה מבייג'ינג: הונג קונג נגד קארי לאם

 

"ראש הרשות המבצעת מודעת לכך שעבודת הממשלה שלה לא הייתה מספקת, והובילה לבלבול ולסכסוך בחברה, לאכזבה ולשברון לב", נכתב בהודעה. "ראש הרשות המבצעת הייתה רוצה להתנצל בפני אזרחי העיר ופתוחה לקבל מהם ביקורת על איך להשתפר להבא ולספק שירותים טובים יותר לכלל החברה". בהודעה נמסר שקארי לאם "מתנצלת בפני אנשי הונג קונג ומתחייבת לאמץ גישה כנה וצנועה יותר כדי לקבל את הביקורת ולשפר את שירות הציבור".

הונג קונג קארי לאם מנהיגה מפגינים הפגנה חוק הסגרה סין (צילום: gettyimages)
גם היום: המוני מפגינים בהונג קונג(צילום: gettyimages)

הונג קונג קארי לאם מנהיגה מפגינים הפגנה חוק הסגרה סין (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הונג קונג קארי לאם מנהיגה מפגינים הפגנה חוק הסגרה סין (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

הונג קונג קארי לאם מנהיגה מפגינים הפגנה חוק הסגרה סין (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  ()

אתמול הודיעה קארי לאם כי היא תקפיא את חוק ההסגרה לסין ללא הגבלת זמן. "אחרי דיונים חוזרים ונשנים במהלך היומיים האחרונים, אני מכריזה שהממשלה החליטה להקפיא את הליך החקיקה", אמרה לאם.

 

"החלטנו לחדש את התקשורת שלנו עם כל המגזרים בחברה. נרחיב את עבודות ההסברה ונקשיב להשקפות שונות הקיימות בחברה שלנו", הוסיפה במסיבת עיתונאים. "אני רוצה להדגיש שהממשלה שומרת על ראש פתוח. אין לנו שום כוונה לקבוע תאריך יעד לדיונים בנושא".

הונג קונג קארי לאם מנהיגה מפגינים הפגנה חוק הסגרה סין (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הונג קונג קארי לאם מנהיגה מפגינים הפגנה חוק הסגרה סין (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

הונג קונג מפה סין ()

החוק שעורר סערה נועד לאפשר הסגרה לכל סמכות שיפוטית שאיתה עדיין אין להונג קונג הסכם הסגרה – כולל למשטר הסיני בבייג'ינג. קידום החוק הגביר את חשש התושבים מהאפשרות שסין מהדקת את אחיזתה בהונג קונג, שהושבה לידי הממשלה בייג'ינג ב-1997 אחרי עשרות שנים תחת שלטון בריטי.

 

השבת הונג קונג לסינים נעשתה רק אחרי שהתקבלו ערבויות המבטיחות את השמירה על האוטונומיה של הונג קונג ועל החירויות בה, בכלל זה קיום מערכת משפט נפרדת. כעת גובר החשש שהאוטונומיה והחירויות הללו נשחקות. הנהגת הונג קונג טענה שחוק ההסגרה הכרחי כדי שהונג קונג תפסיק להיות מקלט לפושעים נמלטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
קארי לאם. "לאמץ גישה כנה וצנועה יותר"
צילום: EPA
מומלצים