שתף קטע נבחר

פינוי שדה דב הוא אסון גם לתושבי צפון ת"א

מחכות לנו שנים שבהן נחיה באתר בנייה ולאחריהן נתמודד עם העומס, הצפיפות, הזיהום ומצוקת החניה שיביאו 50 אלף השכנים החדשים

 

שדה דב (צילום: shutterstock)
שדה דב(צילום: shutterstock)

ב-2 ביולי אמור שדה דב להתפנות ועיקר הסיקור התקשורתי עוסק – לרוב בצדק – בניתוק של הפריפריה, ובעיקר אילת, מתל אביב ומגוש דן. אבל הפגיעה תהיה לא רק בתושבי אילת אלא גם בתושבי צפון תל אביב. עבורנו זה עומד להיות סיוט.

 

 

תוכנית הבנייה שמקדמת הוועדה המחוזית בשטח השדה היא הרת אסון: הקמת מגדלי יוקרה בצפיפות מטורפת של כ-16 אלף יחידות דיור ותוספת של יותר מ-50 אלף תושבים; העלאת העומס בכבישים והסיכון בהם, דוגמת כביש לוי אשכול שכבר גובה קורבנות; זיהום אוויר תחבורתי כבד שלא יתפזר עקב חסימת זרימת האוויר מהים; מצוקת החניה שתחריף והפיכת סביבת המגורים שלנו לאתר בניה למשך שנים ארוכות.

 

הרעש וזיהום האוויר כיום מהשדה הפועל הם מזעריים ובטלים בשישים לעומת הצפיפות, זיהום האוויר והפגיעה האנושה באיכות החיים שתיגרם לכל תושבי האזור בשל הקמת "העיר החדשה". המטוסים האזרחיים הנדרשים לפעול כיום מתאפיינים בעמידה קפדנית בתקנים של פליטות פחמן, ריחות ורעש.

 

והכי חשוב: רגע לאחר סגירת השדה ימהרו בעלי הקרקעות הספקולנטים לאקזיט במחירי שיא, ואנו נישאר לחיות בתוך מה שיהפוך לאתר בניה לשנים רבות.

 

מצדדי הפינוי מנמקים זאת בין השאר בצורך לענות על מצוקת הדיור והצורך בבנייה למגורים, אבל כזה נעשה על הקרקע הכי יקרה בארץ מדובר באחיזת עיניים. אפשר וצריך לבנות באופן מושכל ממזרח לשדה, אבל הכוונה לדיור בר השגה לישראלי הממוצע ולא עוד אפיקי השקעה לעשירים.

 

כסף, כסף ושוב פעם כסף. שוב אנחנו נוכחים שבמקום לתת עדיפות לאזרח הפשוט, מעדיפים לרצות את בעלי הקרקעות הווירטואליים, שהם לא יותר מספקולנטים וסוחרי נדל"ן. למרבה הצער לא אינטרסים לאומיים הם אלה המדריכים את מקבלי ההחלטות.

 

בעוד בכל מדינה מתוקנת נבנים שדות תעופה בערים מרכזיות, ורק בישראל מפנים. פינוי שדה תעופה שנועד לשרת בעלי הון, על חשבון תשתית תעופתית לאומית ואינטרס ציבורי לגיטימי של תושבי המרכז והפריפריה, הוא טעות היסטורית ובכייה לדורות, אשר עומדת להתרחש, לצערי, במשמרת של ראש הממשלה שאני בחרתי.

 

אנחנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את פינוי שדה דב. עדיין לא מאוחר לעצור את מה שאחר כך לעולם לא ניתן יהיה לתקן.

 

  • אלון לוי הוא יו"ר הנהגת שכונת למד וממובילי המאבק של תושבי צפון תל אביב למען שמירה על שדה דב

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים