שתף קטע נבחר

ארדן קורא למעורבות שב"כ בפרשת אונס הילדה: "חייב להיחקר כאירוע לאומני"

למרות שבכתב האישום שהוגש נגד פלסטיני בן 47 על אונס ילדה בת שבע לא מוזכר מניע לאומני, אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כי "אירוע שכזה חייב גם להיחקר כאירוע לאומני". הוא אמר כי אין ספק שהנאשם ואלו שסייעו לו ניזונו מההסתה ברשות הפלסטינית

 

 

במשטרה ובמערכת הביטחון קראו אמש (יום ב') להעמיק בחקירת אונס הילדה בת השבע. על אף שהוגש כתב אישום נגד מחמוד קטוסה בן ה-47 מהכפר דיר קדיס עלתה הדרישה להכניס את שכ"כ לחקירה. בין היתר בגלל פרטים חסרים, ובעיקר משום ששני מעורבים על פי כתב האישום עדיין חופשיים.

 

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קרא לחקור את אונס הילדה כאירוע לאומני. לדבריו, "קשה שלא לחשוב על אירוע מחריד של ילדה בת 7 שנפלה קורבן למעשה מחליא, בלתי אנושי ובלתי נתפש. אין לי ספק שהנאשם בביצוע הזוועה הזו, אם יורשע במעשה הנורא, וכל אלה שסייעו לו, ניזונו מההסתה והשנאה שהם סופגים ברשות הפלסטינית מדי יום". ynet העביר בשידור חי את דבריו של השר ארדן במהלך טקס התייחדות לזכרם של חללי משטרת ישראל בבית שמש.

 

השר ארדן אמר עוד כי "אירוע כזה חייב גם להיחקר כאירוע לאומני. עלינו לעשות את כל המאמצים כדי להגיע למי שסייע לו ואני פונה מכאן לגורמי השב"כ, המשטרה והפרקליטות בציפייה להמשיך ולהפעיל את כל אמצעי החקירה כדי לחקור האם האנס הנתעב היה פועל כך גם אם היה מדובר חלילה בילדה פלסטינית.

 

"זה מעשה בזוי ונחות של חיות אדם, וחובתנו לבדוק עד הסוף גם את כיוון החקירה הלאומני ולמצוא אם היה מי שסייע למעשה הנורא הזה". 

 

מחמוד קטוסה מאושם ב אונס ילדה בת 7 ()
הנאשם מחמוד קטוסה

טקס ההתייחדות לזכרם של חללי משטרת ישראל בהשתתפות  השר לביטחון הפנים גלעד ארדן  (צילום: גיל יוחנן)
השר ארדן, אמש(צילום: גיל יוחנן)

גורמים הקשורים למערכת אכיפת החוק תהו אתמול מדוע השב"כ לא עורב בחקירה: "קשה להאמין שיש עוד מעורבים בפשע כזה, שהשב"כ לא היה עולה על עכבותיהם", אמר אחד הגורמים ל-ynet. "העובדה שבכתב האישום לא צוין שמדובר באירוע לאומני הוא שמנע את כניסת השב"כ לתמונה". עם זאת, אותם גורמים ציינו כי הסייענים ביצעו לפי כתב האישום עבירה חמורה בדיוק כמו הנאשם.

 

קוסאי, בנו של הנאשם, אמר לחדשות 13: "יש לנו שם טוב. כל האנשים בכל הכפרים בסביבה מכירים אותנו ואת האצילות שלנו. אנחנו ידועים כמשפחה מוסרית ומכובדת". עאבד, אחיו של הנאשם, אמר: "המשטרה יודעת שמדובר כאן בקנוניה ויודעת מי עומד מאחוריה. הם טוענים שזה קרה ב-5 באפריל וגם לפני זה, אז למה לא לקחו אותו מיד? למה השאירו אותו חופשי?"

 

בכפר בנפת רמאללה מסרבים להאמין שהנאשם קטוסה ביצע את מה שמיוחס לו. אחד ממכריו סיפר ל-ynet כי "כל מה שאומרים זה שקר וכזב. הבחור בחיים לא חשב לפגוע מינית בילדה, הוא מתייחס לכולם בצורה הכי טובה ומכובדת. אני בטוח שתפרו לו תיק בלי הוכחות. אני חושב שלוחצים עליו להודות במשהו שהוא לא עשה. בהמשך התמונה תתבהר, ההר יוליד עכבר והוא ישוחרר".

 

אדם אחר בכפר שמקורב למשפחת הנאשם אמר אתמול: "מדובר באיש שדואג לפרנס את בני משפחתו. הוא אדם ישר ולא עושה שטויות. כמעט חודשיים הוא נמצא במעצר ורק אתמול פורסם למה. זה מראה שהחשדות לא קיימים ושמדובר בתיק תפור לחלוטין".

 

הנאשם הפשיט, חבריו צחקו 

לפי כתב האישום, בין חודש פברואר לחודש אפריל השנה, הנאשם באונס נתן ממתקים לילדה, לאחר שהכיר אותה במסגרת עבודת הניקיון שביצע כשרת בבית ספרה.

 

באחד הימים קטוסה ביקש ממנה לבוא עימו לבית ביישוב. היא סירבה, ובתגובה הוא משך אותה בכוח למבנה, ולא חדל גם לאחר שנפלה ובכתה. כאשר הגיעו הנאשם והילדה לבית, המתינו לו שם לפחות שניים מחבריו. הנאשם הפשיט את הילדה מבגדיה, ולפי כתב האישום חבריו החלו לצחוק בעקבות זאת.

 

לאחר מכן לקח הנאשם באונס את הילדה הקטנה אל אחד החדרים בבית, ובסיוע פיזי של חבריו, הוא אנס אותה על המיטה. לאחר שביצע בה את זממו הוא השליך את התחתונים שלה לפח ושילח אותה לביתה. קטוסה מואשם בעבירות של אינוס בנסיבות מחמירות, חטיפה ותקיפה. למשטרה ולפרקליטות הצבאית אין אינדיקציה שמדובר בתקיפה לאומנית.

 

לפי עדות הילדה, ישנם כאמור שניים עד שלושה חשודים נוספים שאחזו בה בזמן האונס. הם טרם נתפסו. הראיה המרכזית בתיק היא העדות של הילדה, מאחר שהאינדיקציות הפיזיות לא הבשילו לכדי ראיה משפטית - בדומה לתוצאות ערכת בדיקת אונס - עקב השבועות שחלפו בין האונס לחקירה.

 

יחד עם זאת, העובדה שהילדה זיהתה את הנאשם באונס ואף את הבית שבו עבד בישוב מגוריה, חיזקו את האישום נגדו. קטוסה עצמו מכחיש את המיוחס, אף על פי שבמהלך החקירה נמצא דובר שקר בבדיקת פוליגרף. משפחת הילדה לא התלוננה באופן מיידי למשטרה, אלא התייעצה תחילה בנושא עם גורמים בקהילתה.

 

תושב היישוב שבו אירע המקרה סיפר: "הנאשם עבד אצלי בניקיון לפחות חמש שנים, ואנחנו מכירים את הסיפור הזה כבר כמה שבועות, וזה לא נראה לנו סביר. מדובר באדם מבוגר ללא כל עבר פלילי, שטוען כי בזמן האירוע עבד בניקיון אצל מורה.

 

"מי שמכיר את השטח שעליו מדובר בכתב האישום מבין שגרירת ילדה בת 7 באמצע היום, משכונה לשכונה ברגל, לא מציאותית. אנחנו יודעים שהוא נכשל בבדיקת פוליגרף, אך הדבר מעצים את סימני השאלה".

 

בריאיון לאולפן ynet אמר אתמול פרקליטה של הילדה, עו"ד חיים בלייכר: "זה סיפור מזעזע, גם כשאני שמעתי אותו הייתי בשוק". לדבריו, "זה קרה ככל הנראה אחרי הלימודים, אבל אני לא יכול להיכנס לפרטים. הוא עבד בבית ספר שהיא למדה בו, היה בעל סמכות, הביא לה סוכריות וליטף אותה. יום אחד הוא החליט לחטוף אותה לדירה באותו יישוב באזור של הבית ספר, ושם מחכים חברים שלו שפשוט מסייעים לו לבצע את המעשה הזה".

 

הוא הוסיף: "כשנכנסתי לפרטים, התברר לי שיחד עם החלאה הזה עומדים מבוגרים ועוזרים לו לבצע את המעשה, ומשפילים את הילדה. זה דבר שצריך ממש לגרום לרעידת אדמה". בתשובה לשאלה אם גם יתר המעורבים הם פלסטינים, אמר: "אנחנו לא יודעים במאה אחוז, לא עצרו חשודים ואין זיהוי של החשודים, אבל מההקשרים אנחנו יודעים שהם היו פלסטינים".


פורסם לראשונה 17/06/2019 21:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים