שתף קטע נבחר

פינוי-דיחוי: המדינה מבקשת עיכוב נוסף לפינוי חאן אל-אחמר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב באוקטובר 2018 על פינוי "תוך שבועות" של המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, בהתאם להחלטת בית המשפט. שמונה חודשים כבר חלפו מאז וכעת ביקשה המדינה מבג”ץ דחייה של לפחות שישה חודשים נוספים. תנועת רגבים: “לא נרפה”

למרות שכבר לפני שמונה חודשים התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו שהמאחז הבלתי-חוקי חאן אל-אחמר "יפונה תוך שבועות", מבקשת כעת המדינה לדחות לפחות בשישה חודשים את יישום פסק הדין לפינוי המאחז, ולעשות זאת רק לאחר הבחירות וכינונה של ממשלה חדשה.

 

טרקטורים ליד הכפר הבדואי חאן אל אחמר (צילום: AFP)
חאן אל-אחמר. ארכיון(צילום: AFP)

בקשת המדינה ניתנה במענה לעתירה השישית במספר של תנועת רגבים לבג"ץ, שכמו קודמותיה מופנית גם היא כלפי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

 

ההליכים המשפטיים בנושא פינוי חאן אל-אחמר נמשכים כבר עשור, ועל פי התחייבות המדינה - שקיבלה תוקף של פסק דין - היה אמור המאחז להתפנות כבר ביוני 2018.

 

כארבעה חודשים לאחר מכן, ב־21 באוקטובר 2018 הצהיר ראש הממשלה בחשבון הטוויטר הרשמי של ראש ממשלת ישראל, שחאן אל־אחמר יפונה בתוך שבועות.

 

"חאן אל־אחמר יפונה, עם או בלי הסכמה", צייץ נתניהו. "זה לא ייקח הרבה שבועות, זה יהיה הרבה יותר קצר, נעשה כמה מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית, ניתן הזדמנות אחרונה לפינוי בהסכמה, אבל בכל מקרה, חאן אל-אחמר יפונה. אני לא מדבר על פינוי קוסמטי, אלא על פינוי של ממש".

 

כשמונה חודשים חלפו מאז הציוץ, המאחז עדיין עומד על תילו, וכעת מבקשת המדינה פעם נוספת לדחות את פינויו עד לאחר הבחירות והרכבתה של ממשלה חדשה.

 

בתנועת רגבים טוענים שעד למועד הבחירות, שצפויות להתקיים בעוד כשלושה חודשים, לדרג המדיני הנוכחי, שמקבל החלטות הרות גורל באופן שוטף גם בימים אלה, יש את מלוא שיקול הדעת להחליט בכל הנוגע למועד פינוי המאחז הבלתי חוקי.

 

"ראש הממשלה נתניהו עמד לפני כמה חודשים והצהיר בקולו שחאן אל־אחמר יפונה בשבועות הקרובים", אמר אתמול יכין זיק, מנהל הפעילות של רגבים. "לא מדובר רק במתחם בלתי חוקי, שהמדינה הצהירה שיש חשיבות אסטרטגית בפינויו, אלא גם במבחן למוכנותה של ממשלת ישראל לפעול מול תוכניות הרשות הפלסטינית להשתלטות על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון".

 

בשבוע שעבר נחשפה ב"ידיעות אחרונות" גם דרישתם של ראשי מועצות ביהודה ושומרון ליישם את החלטת בית המשפט בנוגע לחאן אל־אחמר ולשאר המבנים הבלתי חוקיים הפלסטיניים, שנבנו בשנים האחרונות בשטחי C. 

 

תנועת רגבים צייצה אתמול בחשבון הטוויטר שלה: "10 שנים בבג”ץ. שש עתירות. עוד ועוד תאריכים שהמדינה מתחייבת ומבטלת. הצהרת רה"מ נתניהו לפני שבעה חודשים על ‘עוד כמה שבועות’, וכעת דחייה נוספת. אנחנו לא נרפה. חאן אל-אחמר אינו רק מאחז לא חוקי עם פסק דין חלוט, הוא סמל המאבק בין משילות ישראלית, לבין השתלטות הרשות הפלסטינית על יהודה ושומרון".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים