שתף קטע נבחר

רון קובי בסכנת הדחה מראשות טבריה

תקציב העירייה ל-2019 לא אושר, ושר הפנים דרעי יוכל להדיח את ראש העיר שנושא את דגל המאבק בהתחרדות ושהודיע על התמודדותו בבחירות לכנסת. "עשית סיבוב על תושבי טבריה", הטיחו חברי מועצה לעבר קובי

רון קובי (צילום: אבי מועלם)
רון קובי(צילום: אבי מועלם)

ראש העיר שהחליט להתמודד בבחירות לכנסת בראש רשימה חילונית נמצא בסכנת הדחה מעירו: בתום ישיבת מועצה סוערת בטבריה, לא הצליח אמש (יום ג') ראש העיר רון קובי לאשר את תקציב העירייה לשנת 2019. תשעה חברי מועצה הצביעו נגד התקציב, לעומת שישה בלבד בעדו.

 

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, עשוי המהלך להביא לסיום כהונתו של קובי בתפקיד. כבר בסוף החודש יפוטרו חברי המועצה, בשל העובדה שהתקציב לא עבר עד המועד הקבוע בחוק. בהמשך ייערך שימוע לראש העיר במשרד הפנים, ואז יוחלט אם להקים ועדה קרואה שתחליף את המועצה, ואם תהיה החלפה גם של ראש העיר עצמו.

 

קובי נבחר לאחר שבמהלך הקדנציה הקודמת בנה עצמו - בעיקר באמצעות הופעות בלתי פוסקות בשידורים חיים בפייסבוק - כמי שיציל את טבריה מקריסה תיירותית ומשלטון החרדים. מאז נבחר ניהל מלחמה עיקשת נגד הציבור החרדי בעירו ובעד פתיחת עסקים ומוקדי בילוי בשבתות, וכיכב בכלי התקשורת בזכות מאבקים אלה. מאידך, הוא לא הצליח להקים קואליציה עירונית ובשל כך לא הצליח להעביר החלטות ולבצע פעולות במועצה, כולל אמש.

 

 

חברי האופוזיציה, ובראשם ראש העיר הקודם יוסי בן דוד, תקפו את קובי בישיבה, שנערכה בהשתתפות נציג משרד הפנים. הם טענו כי הביא לשיתוק העירייה, להקפאת הכנסותיה מבינוי וכי בתקציב חסרות השקעות בחינוך.

 

ביום ראשון האחרון הודיע קובי כי יתמודד לכנסת בראש רשימה ימנית-חילונית. אמש היו בקרב חברי המועצה כאלה שהטיחו בו כי "עשה סיבוב" על תושבי טבריה.

 

שר הפנים רשאי לתת לרשות המקומית ארכה שלא תעלה על שלושה חודשים, אך במכתב ששלח בחודש שעבר מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן לטבריה ולרשויות אחרות, הוא הבהיר כי אין בכוונת המשרד לעשות זאת, אלא "במקרים חריגים ביותר ולנוכח טיעונים כבדי משקל בלבד".

    

עקב העובדה שקובי נושא את דגל המאבק בהתחרדות בטבריה, הוא התעמת לא פעם עם עם שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי - מי שיצטרך להחליט אם להדיח את קובי מתפקידו. עם זאת, במשרד הפנים מתעקשים כי ההחלטות לגבי כל הרשויות שלא יאשרו את תקציבן עד לסוף החודש יתקבלו באופן ענייני, ללא קשר לזהותו הפוליטית של ראש הרשות.


פורסם לראשונה 19/06/2019 00:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים