שתף קטע נבחר

לפיד: "אם יהיה חוק גיוס - יתגייסו"; בנט: "גיוס קולות"

מס' 2 בכחול לבן מתח ביקורת על ראש הממשלה בנוגע לחוק הגיוס ועורר מחדש את זעמם של החרדים. בנט בתגובה: "החוק שלך יגייס קולות לבחירות, אך לא יגייס אף חרדי"

עימות סביב חוק הגיוס. בנט ולפיד (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
עימות סביב חוק הגיוס. בנט ולפיד(צילום: אלכס קולומויסקי)

חוק הגיוס, שהיה מכשול בדרכו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך להקמת ממשלה, חזר לסדר היום במערכת הבחירות ויצר עימות בין מס' 2 בכחול לבן יאיר לפיד ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט. הבוקר (יום ד') פרסם לפיד פוסט בפייסבוק תחת הכותרת: "אם יהיה חוק גיוס, הם יתגייסו" - כשכוונתו לצעירים החרדים. בנט הגיב: "החוק שלך יגייס קולות לבחירות, אך לא חרדים".

 

לפיד כתב: "אחרי שהעברנו את חוק הגיוס המקורי, ב-2014, הייתה עצירה מסוימת בגיוס החרדים. הפוליטיקאים שלהם חגגו. 'אמרנו לכם' הם צהלו. ידענו מראש שתהיה תגובת מחאה לחוק, אבל צפינו שהיא תעבור תוך שנתיים שלוש. למעשה זה לקח פחות מזה".

 

הוא הוסיף: "אחרי הנסיגה הראשונית מספרי הגיוס בקרב החרדים החלו לעלות ומאז הם עולים באופן עקבי. מה שהיה מרשים עוד יותר, היה הגל הגדול של יציאה לעבודה אצל גברים חרדים. מרגע שהוסר מעליהם האיסור לעבוד, התברר שהם רוצים מה שרוצה כל אחד מאתנו - לפרנס בכבוד את עצמם ואת ילדיהם".

 

בהמשך הפוסט תקף לפיד את ראש הממשלה, שנכנע לדבריו ללחץ החרדי: "נתניהו הקים ממשלה חדשה עם החרדים. הממשלה הזו ביטלהאת חוק הגיוס ועצרה את כל תוכניות ההכשרה-לעבודה שהקמנו לגברים החרדים. את הכסף שנחסך הם העבירו שוב לקצבאות ותמיכות".

 

הוא עקץ גם את הפוליטיקאים מהמפלגות החרדיות וטען כי הם נאחזים בטיעון של "שנאת חרדים" כנימוק לפעולותיהם: "כל זעקות ה'הסתה' נועדו למטרה אחת - למנוע את האפשרות שתיאלצו לקיים דיון רציני בנושא שהוא מאוד לא נוח מבחינתכם. עלינו על הטריק שלכם".

 

זמן קצר לאחר דבריו של לפיד הגיב לו יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, בפוסט משלו: "החוק שלך יגייס קולות לבחירות, אך לא יגייס אף חרדי וישמר רבבות חרדים כנזקקי תמיכה לכל חייהם". בנט התייחס גם לתוכנית שלו בנוגע לסוגיית החרדים: "התוכנית שלי לא פופולארית, וגם מפרמלת לשמונה שנים מצב שממילא לא הוגן (אני מודה!), אך תוצאתה - יציאת רבבות חרדים לעבודה, גידול בגיוס חרדים, תגמול מיידי ראוי לכל חיילי צה"ל". 

 

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הצטרף לביקורת על לפיד וטען כי דבריו הם תעמולת בחירות שנועדה להשפיע על הציבור שמסתייג משנאת חרדים. "שיראה לנו תקציב אחד שהיה מיועד לתעסוקת חרדים שעבר לתמיכות או קצבאות, אילו שקרים גסים, יש כאן בורות וצימצום מוחין, חיוב לימוד התורה קיים בארץ עוד לפני קום המדינה. מוזר שמי שמבקש להיות ראש ממשלה בישראל/ברוטציה מתעסק כל היום בחרדים, חרדים, ועוד פעם חרדים", סיכם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
לפיד ובנט
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים