שתף קטע נבחר

חלקה הראשון של "עסקת המאה" נחשף | סיכום חדשות השבת

החלק הכלכלי של תוכנית השלום האמריקנית פורסם לקראת הסדנה שתיערך השבוע בבחריין. ברשות הפלסטינית התנגדו: "רוצים להרוג את השאיפות הפלסטיניות שלנו". טראמפ: "תקיפה באיראן עדיין על הפרק". האונס הילדה בבנימין: המשטרה זימנים עדים לעדות נוספת. התחזית: הכבדה בעומס החום

 

 

החלק הראשון של "עסקת המאה", תוכנית השלום האמריקנית, צפוי להתפרסם השבוע במסגרת הסדנה הכלכלית שתיערך בבחריין. את החלק הכלכלי יחשוף חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר. לפי הבית הלבן, תרומות בסך 50 מיליארד דולר יגויסו ממדינות ומשקיעים, כש-28 מיליארד מתוכם יועברו לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה; 7.5 מיליארד יועברו לירדן, תשעה מיליארד למצרים ושישה מיליארד ללבנון.

 

 

התוכנית כוללת 179 פרויקטים עסקיים ופרויקטים העוסקים בשיפור תשתיות. יותר ממחצית סכום התרומות, 28 מיליארד דולר, ישמש למימון פרויקטים בשטחי הרשות הפלסטינית לאורך 10 שנים, כששאר הסכום ישמש לפרויקטים במצרים, לבנון וירדן. חלק מהפרויקטים יהיו בחצי האי הסיני, כשההשקעות יכולות לשפר את חיי תושבי עזה הסמוכה.

 

  ()
עדיין לא פוסל תקיפה אמריקנית באיראן. טראמפ ושברי המל"ט

טראמפ: "תקיפה צבאית באיראן עדיין על הפרק"

טראמפ הצהיר הערב כי תקיפה צבאית נגד איראן עדיין נמצאת על השולחן – יממה אחרי שנחשף כי ביטל ברגע האחרון תקיפה שהיה אמור לבצע צבא ארה"ב באיראן בתגובה על הפלת המל"ט האמריקני שלשום.

 

טראמפ אמר הערב כי הוא מקווה שאיראן חכמה ודואגת לעמה, והודיע כי הוא יוצא למעון הנופש הנשיאותי קמפ דייוויד כדי לקיים שיחות על הסוגיה האיראנית.

 

טראמפ הצהיר כי ארה"ב מתקדמת ומטילה סנקציות נוספות על איראן, סנקציות שמטרתן למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. הוא אמר עוד כי דרושה התחלה חדשה בכל הקשור לטהרן, וקרא "בואו נהפוך את איראן לגדולה שוב" – על משקל סיסמת הבחירות המפורסמת שלו Make America great again.

  

על הטענות שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון הוא שדוחף את טראמפ לפעול צבאית נגד טהרן אמר טראמפ כי בולטון הוא ללא ספק אדם ניצי – אך הוסיף כי בעניין איראן הוא, הנשיא, מקשיב "לכולם". זמן קצר לפני הצהרתו של טראמפ צייץ שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בטוויטר מפה המציגה לדבריו קואורדינטות שמוכיחות לטענתו כי המל"ט האמריקני הופל בתוך המרחב האווירי של איראן, ולא מחוצה לו כפי שטוענת ארה"ב.

 

מחמוד קטוסה מואשם ב אונס ילדה בת 7 נאשם ()
עדים בפרשת האונס זומנו לעדות נוספת. הנאשם בפרשת האונס

פרשת אונס הילדה: זומנו למתן עדות נוספת

המשטרה מנסה לחזק את הראיות במסגרת חקירת אונס הילדה בת השבע בבנימין וזימנה לחקירה מעורבים נוספים, בהם אנשים מצוות בית הספר שבו לומדת הילדה, על מנת למסור עדות בפרשה.

 

אותם אנשים נחקרו גם בסבב החקירה הקודם, אולם הפעם הם מסרו עדות פתוחה מול חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י שאמונים על החקירה המחודשת. על פי הערכות, העדויות ניתנו במשטרה אתמול.

 

ביישוב שבו מתגוררת הילדה עדיין מבולבלים מהדיווחים הסותרים על אודות המקרה הקשה. כמה תושבים הלינו על כך שמעורבות של פעילי ימין, דוגמת חברי ארגון להב"ה, גורמים לפניקה וחושפים את ילדי היישוב לתכנים לא ראויים.

 

ילדים תקיפה אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

גננת מראש העין נעצרה בחשד שהכתה פעוטות

צעירה בת 25 נעצרה אתמול בחשד שהכתה כמה פעוטות שבהם טיפלה בפעוטון שבבעלותה. החשודה נעצרה בעקבות תלונה במשטרה נגדה. תיעוד ממצלמות האבטחה בפעוטון אישש לכאורה את החשדות.

 

על פי החשד, הפעוטון שניהלה הצעירה בביתה לא היה בפיקוח. בפעוטון שהו כעשרה פעוטות עד גיל שלוש. במהלך התקופה האחרונה נהגה לכאורה הצעירה להתייחס בברוטליות לחלק מהילדים ששהו בפעוטון ולהכות אותם. היא תובא לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

 

 

העיתונאית אי.ג'י קרול  (צילום: AFP)
העיתונאית אי.ג'י קרול (צילום: AFP)

עיתונאית נגד טראמפ: תקף אותי מינית

אי. ג'ין קרול, עיתונאית ופובליציסטית אמריקנית האשימה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי תקף אותה מינית לפני יותר משני עשורים, בחדר הלבשה של חנות כלבו בניו יורק.

 

בכך הפכה קרול לאשה ה-16 שמאשימה את טראמפ בהתנהגות מינית בלתי הולמת לפני שהפך לנשיא. טראמפ השיב בהצהרה לפיה מעולם לא פגש את קרול, וכי התקרית "מעולם לא התרחשה".

 

קרול, הכותבת טור במגזין האופנה "אל", סיפרה בטור אישי שהופיע על שער "ניו יורק מגזין" שפורסם אתמול כי המקרה התרחש ב-1995 או ב-1996, בזמן שטראמפ היה איל נדל"ן מפורסם ואילו היא עיתונאית ומנחת טלוויזיה מוכרת.

 

קרול בת ה-75 טוענת כי נתקלה בטראמפ בחנות כלבו במנהטן, בזמן ששניהם ערכו קניות. לדבריה, טראמפ ביקש ממנה עצה על קניית בגדי הלבשה תחתונה כמתנה עבור חברה והיא הסכימה. אז טראמפ ביקש ממנה למדוד את הבגדים, אך היא השיבה בצחוק שאם הוא רוצה שהיא תמדוד אותם, עליו יהיה למדוד אותם קודם לכן, והשניים נכנסו לחדר ההלבשה. אז, לטענתה, הוא תקף אותה מינית.

 

תאונת דרכים בין אופנוע לרכב עד כביש 31 מערד לכיוון נווה זוהר (צילום: דוברות מד
זירת התאונה בדרום(צילום: דוברות מד"א)

רוכב אופנוע נהרג בירידה לים המלח

רוכב אופנוע כבן 40 נהרג הבוקר בתאונת דרכים עם רכב על כביש 31 בירידה מערד לכיוון צומת זוהר סמוך לים המלח. צוותי מד"א קבעו את מותו במקום. הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים בין כיכר ערד לצומת חתרורים למשך כל הבוקר. מהמשטרה נמסר כי החלה חקירה של האירוע.

 

ממד"א נמסר כי בשעה 08:46 התקבל דיווח במוקד על תאונת דרכים בין אופנוע לרכב בכביש 31 מירידות מערד לצומת זוהר. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על רוכב אופנוע כבן 40 עם פגיעה רב מערכתית קשה ללא סימני חיים וקבעו את מותו.

 

אביגדור ליברמן יעקב ליצמן (צילום: אוהד צויגנברג, עמית שאבי)
"עבורכם כל יוצאי ברית המועצות לשעבר הם אותו הדבר". ליברמן וליצמן(צילום: אוהד צויגנברג, עמית שאבי)

ליברמן נגד ליצמן: "עבורכם כל יוצאי ברית המועצות - אותו דבר"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אתמול את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בעקבות מאמר שפורסם בביטאון הפלג החסידי "המודיע" שהתייחס לעלייה מברית המועצות תחת הכותרת "עופות נעדרי מעוף".

 

"קראתי היום בעיתון של ליצמן וחבריו מאמר עם ניחוח ותחושה אנטישמית כלפי כל יוצאי ברית המועצות לשעבר", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו. "הייתכן שאתם מכנים את עולי בריה"מ לשעבר 'עופות מוזרים'? אינכם מתביישים? מדובר בציבור שלם שעובד, משלם מסים, משרת בצבא ועושה מילואים".

 

ליברמן הוסיף: "אגב, מדובר בכל אותם חובות של אזרח מן השורה שמנהיגי אגודת ישראל מעודדים את קהילתם לא למלא. ועוד דבר קטן: אני עליתי ממולדובה לפני 40 שנה, אבל עבורכם כל יוצאי ברית המועצות לשעבר הם אותו הדבר, לכן לא מפתיע שהתבלבלתם".

 

התחזית: לקראת עומס חום כבד

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עלייה קלה בטמפרטורות והן יהיו ממוצעות לעונה.

 

ביום שני תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות ותורגש הכבדה בעומסי החום.

 

ביום שלישי תחול עוד עלייה קלה בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל לעונה, הביל בחוף, ויבש בפנים הארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
דונלד טראמפ וג'ארד קושנר
צילום: MCT
מומלצים