שתף קטע נבחר

האב נספה בשריפה בדירה, המשפחה מבקשת סיוע בתיקון הנזק

ראובן פרידלנדר נהרג לפני חודש בשריפה שפרצה בדירתו בכפר סבא. "אבא לא איתנו, אנחנו עדיין לא מעכלים את מה שקרה", אמר בנו ישראל, וסיפר כי נדרשים עשרות אלפי שקלים כדי לתקן את הנזק שהאש גרמה לבית. "אין לנו איפה לגור. אנחנו זקוקים לסיוע כספי ונשמח לעזרה"

  

 

לפני חודש נספה ראובן פרידלנדר, בן 58, בשריפה בדירתו שבכפר סבא. 30 ימי האבל מסתיימים היום (ג'), ומשפחתו השבורה מבקשת מהציבור סיוע בשיקום הנזק שנגרם לדירה. "זה אסון כבד. אבא לא איתנו, אנחנו עדיין לא מעכלים את מה שקרה".

 

השריפה פרצה בחודש שעבר בדירה ברחוב השקמה 6 בכפר סבא, בשעה שראובן היה בבית לבדו. הדירה שבה התגורר ראובן עם רעייתו מירה, ובה גידלו את ילדיהם שולמית, בת 35, וישראל, בן 25, עדיין מפויחת. מערכת החשמל שרופה, המזגנים נמסו היא ריקה מרכוש שמרביתו עלה באש שהשאירה אותם חסרי כל. הסלון, לבו של הבית שבו נהג ראובן לשחק עם נכדיו, ריק ומרביתו שחור.

ראובן פרידלנדר ז
"היה אדם גדול ועשה הרבה למען הקהילה". ראובן פרידלנדר(באדיבות המשפחה)

הבית שנשרף (באדיבות המשפחה)
הבית שנשרף(באדיבות המשפחה)

הבית שנשרף (באדיבות המשפחה)
(באדיבות המשפחה)

"הוא היה אדם גדול", סיפר ישראל על אביו. "הוא אמר ששמחה היא עבודה. הוא נהג למצוא את הנקודות הטובות. הוא עשה הרבה למען הקהילה, בבית הכנסת מרגישים את חסרונו. אבא חיבר את כולם. קבלת האחר זה משהו שאפשר לקחת ממנו". הוא סיפר שאלבומי התמונות שרדו את האש. "נשארו לנו הרבה זיכרונות. אבא לימד אותנו להסתכל על חצי הכוס המלאה".

 

על הקושי של אמו עם האובדן אמר ישראל: "זה קרה בפתאומיות, אחרי קשר ארוך. אני חושב שלה זה הכי קשה. אנחנו מנסים לחזק אותה כמה שניתן. עד עכשיו אנחנו לא באמת מבינים".

הבית שנשרף (באדיבות המשפחה)
(באדיבות המשפחה)

הבית שנשרף (באדיבות המשפחה)
(באדיבות המשפחה)

ישראל פרידלנדר, בנו של ראובן פרידלנדר, שנספה בשריפה שפרצה בבניין בכפר סבא (צילום: עידו ארז)
"לא מעכלים". הבן ישראל(צילום: עידו ארז)
 

ישראל סיפר שנדרש שיפוץ גדול כדי לתקן את הנזק שנגרם לדירה. "אנחנו מנסים להבין מה אנחנו עושים מפה. אין לנו איפה לגור, המוח לא מספיק לעכל את מה שקרה פה. אנחנו צריכים עזרה. מה שאפיין את אבא זה שלא היה לו אגו והוא ידע לבקש עזרה. זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר, צריך לעשות פה שיפוץ מאוד גדול של כמה עשרות אלפי שקלים, לצערנו לא היה ביטוח, אנחנו זקוקים לסיוע כספי, אנחנו נשמח לעזרה".

 

ישראל הוא בוגר מכינת "גל" בעכו, מכינה קדם צבאית להכשרת מנהיגות. ארגון בוגרי המכינה והמכינה החליטו לערוך ערב התרמה למען המשפחה שיתקיים במרכז "גלר" בכפר סבא ביום חמישי הקרוב ב-18:00.

 

ניתן להעביר תרומות למשפחה דרך הבת שולמית בטלפון 052-9261200 או לקנות כרטיסים לערב ההתרמה בקישור https://ticks.co.il/event.php?i=45qz2toMV21 .

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
ראובן פרידלנדר
באדיבות המשפחה
מומלצים