שתף קטע נבחר

הפריצה של המערב ל"גוגל של רוסיה"

רויטרס: האקרים בשירות המערב פרצו למחשבים של ענקית האינטרנט הרוסית "יאנדקס". לפי הדיווח הם שתלו תוכנת ריגול מתקדמת כדי לעקוב אחרי משתמשים, וקיבלו גישה למערכת במשך כמה שבועות

בסוף 2018 פרצו האקרים שעבדו עבור סוכנויות מודיעין מערביות למחשבים של ענקית האינטרנט הרוסית "יאנדקס". הם שתלו במחשבים תוכנת ריגול מתקדמת כדי לרגל אחרי משתמשים. כך סיפרו לרויטרס ארבעה גורמים שבקיאים בפרטים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בתוכנת הריגול המדוברת, Regin, משתמשות לפי ההערכות החברות בברית "חמש העיניים": ארה"ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. אין אישור שחמש המדינות עומדות מאחורי הפריצה ל"יאנדקס". בממשל האמריקני, ובקרמלין, סירבו להגיב לדיווח של רויטרס.

משרדי יאנדקס חברת מחשבים מנוע חיפוש גוגל של רוסיה (צילום: רויטרס)
משרדי יאנדקס ברוסיה(צילום: רויטרס)
 

רק לעיתים רחוקות מתפרסמים דיווחים על מתקפות סייבר מערביות נגד רוסיה. לפי רויטרס הפריצה הייתה בין אוקטובר לנובמבר 2018. איליה גרבובסקי, דובר "יאנדקס", אמר שהוא מכיר את המקרה אבל סירב להרחיב. "המתקפה הזאת אותרה בשלב מאוד מוקדם על ידי צוות האבטחה של 'יאנדקס'. היא נוטרלה לגמרי לפני שנעשה נזק כלשהו".

 

הגורמים שתיארו את הפריצה אמרו שההאקרים חיפשו מידע טכני שיכול להסביר איך "יאנדקס" מאמתת את זהות המשתמשים שלה. מידע שכזה יכול לעזור לאנשי סוכנויות הריגול להתחזות למשתמשים של "ינאדקס" ולקבל גישה להודעות פרטיות.

 

לפי הגורמים הפריצה ליחידת המחקר והפיתוח של "יאנדקס" נועדה למטרות ריגול, ולא כדי לשבש את פעילות החברה או לגנוב קניין רוחני. בניגוד לטענה של "יאנדקס", הגורמים אומרים שלהאקרים הייתה גישה למערכת במשך כמה שבועות לפחות.

 

"יאנדקס" מציעה מגוון שירותים אינטרנטיים – ממנוע חיפוש וחשבון במייל ועד הזמנת מוניות. לפי החברה יותר מ-108 מיליון רוסים משתמשים בשירותיה מדי חודש. בנוסף היא פועלת בבלארוס, קזחסטן וטורקיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
משרדי יאנדקס ברוסיה
צילום: רויטרס
מומלצים