שתף קטע נבחר

חילופי האשמות במפלגת העבודה, נעצר "העוקץ הישראלי מהטינדר" | חדשות השבת

סתיו שפיר המתמודדת על ראשות העבודה הזהירה כי בחירה בפוליטיקה הישנה תהיה "הלוויה ממלכתית למפלגה". ישראלי החשוד שהתחזה לאיש עסקים ועקץ מיליונים מנשים אירופיות שהכיר ב"טינדר", נעצר אתמול ביוון

ח"כ סתיו שפיר תקפה היום (שבת) את ח"כ עמיר פרץ ואת יו"ר סיעת העבודה איציק שמולי באירוע שבתרבות בחדרה. היא הזהירה כי בחירה בפוליטיקה הישנה תהיה "הלוויה ממלכתית למפלגה". היא נשאלה שוב ושוב אם היא מתחייבת להישאר במפלגה במקרה שתפסיד. היא חמקה מתשובה ישירה, אך רמזה כי "לא אהיה במקום שלא מוכן לקום להסתער ולהיאבק על המדינה שלנו".

 

 
ח
שפיר ושמולי. הקרב מתחמם(צילום: שבתרבות חדרה, דנה קופל)
 

שמולי הגיב לדבריה של שפיר: "המחויבות שלנו למפלגה היא ללא תנאים. זה הבית. לכן אני מאמין כי חברתי למפלגה סתיו שפיר לא התכוונה לאמירתה הבוקר כי תעזוב את המפלגה במידה ולא תבחר ואני בטוח שתמצא דרך להבהיר את כוונתה. סתיו היא כוח חשוב ושיתוף פעולה בינינו יכול להפיח במפלגה שינוי והתחדשות".

 

"העוקץ הישראלי מהטינדר" נעצר ביוון: "סוף סוף הגענו ליום הזה"

שמעון יהודה חיות, ישראלי החשוד שהתחזה לאיש עסקים ועקץ מיליונים מנשים אירופיות שהכיר באפליקציית "טינדר", נעצר אתמול ביוון בתום מבצע משותף של משטרת ישראל והאינטרפול.

 

הנוכל הישראלי (צילום: מתוך האתר VG)
הנוכל הישראלי שמעון חיות(צילום: מתוך האתר VG)

קורבנותיו שמחו למשמע ההודעה על מעצרו - כארבעה חודשים לאחר שהעוקץ נחשף בתחקיר העיתון הנורבגי "VG". "הוקל לי כל כך", אמרה פרנילה שייהולם השבדית, שסיפרה כי העבירה לו יותר מ-150 אלף שקלים.

 

עימותים במזרח ירושלים

הפלסטינים דיווחו אמש על לפחות 80 פצועים קל בעימותים בשכונת עיסאוויה במזרח ירושלים. המתפרעים ירו זיקוקים לעבר שוטרים במחאה על הרג מוחמד סמיר עבייד בן ה-22 שלשום, שנורה למוות לאחר ששיגר זיקוקים לעבר שוטרים. בצהרי יום שישי כ-30 מתושבי עיסאוויה התפרעו ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. השוטרים הגיבו בהשלכת רימוני הלם ופיזרו את המתפרעים תוך זמן קצר.

עימותים במזרח ירושלים ()
העימותים במזרח ירושלים
 

התאונה הקטלנית והצומת הבעייתי 

התאונה הקטלנית שלשום בצומת סביון בכביש 461 תועדה במצלמת הכביש. בתיעוד שפורסם היום נראה כיצד פגעה משאית שהגיעה מכיוון יהוד במכונית שיצאה מתחנת הדלק פז בצומת סביון וחצתה ארבעה מסלולים לרוחב הכביש. נהג המכונית הפרטית, גבר כבן 50, נהרג. 

 

כעת מתברר כי תושבים באזור הפצירו ברשויות כמה פעמים לחסום את היציאה הדרומית מתחנת הדלק בשל הסכנה הנשקפת מנהגים שחוצים את נתיבי הנסיעה, אך הרשויות התעלמו ומניין ההרוגים בצומת מוסיף לעלות.

 

המסלול הקטלני בצומת סביון ביציאה מתחנת הדלק פז ()

ל-ynet נודע כי התושבים מתכננים לפתוח בקמפיין מחאה. ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, אמרה ל-ynet כי היא מתכוונת לפנות רשמית למשרד התחבורה ביום ראשון הקרוב כדי לשים סוף לתופעה. "מדובר בסכנה של ממש שצריך למנוע באופן מיידי", ציינה.

 

הרשות עצרה איש עסקים שהשתתף בוועידת בחריין

הרשות הפלסטינית עצרה בלילה שבין שישי לשבת את איש העסקים סאלח אבו מיאלה מחברון שהשתתף בוועידת בחריין. אבו מיאלה נעצר עם שובו לביתו על-ידי אנשי המודיעין הכללי הפלסטיני. מקורות פלסטינים אישרו ל-ynet את דבר המעצר.

  

סאלח אבו מיאלה ()
סאלח אבו מיאלה

במהלך הלילה בין שישי לשבת  ניסו מגנוני הביטחון הפלסטינים לעצור את שאר אנשי העסקים מיהודה ושומרון שהשתתפו בוועידה, אך ככל שידוע הם ברחו מתחומי הרשות הפלסטינית לישראל. ייתכן שחלקם ינסו לעזוב מישראל לחו"ל על-מנת להימנע ממעצר. אם אנשי העסקים שהשתתפו בוועידה הכלכלית ישובו לשטחי הרשות הפלסטינית, הם צפויים להיעצר בגין עבירות מס.

 

אשרף ג'עברי, איש העסקים הפלסטיני מחברון שעמד בראש קבוצת אנשי העסקים הפלסטינים שהשתתפו בוועידה, תקף הערב בריאיון ל-ynet את הרשות הפלסטינית על רקע מעצר חברו למשלחת." המעצר הזה לא-חוקי וכל ההתנהלות של הרשות הפלסטינית סביב הסיפור הזה אינה חוקית", אמר ג'עברי, "מילא היה חוק שאוסר זאת, אבל אין".

 

איש העסקים הפלסטיני ארשף ג'עברי עם דייויד פרידמן בועידת בחריין ()
אשרף ג'עברי עם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן

רוכב אופנוע נהרג בגליל העליון

יחיא תלסון, רוכב אופנוע בן 35 מריחניה שבגליל העליון, נהרג הבוקר (שבת) בהתנגשות עם רכב בכביש 89, בין גוש חלב לסאסא שבגליל העליון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי שבסופו נקבע מותו. המשטרה חסמה את כביש 89 בשני הכיוונים למשך כשעתיים ופתחה בחקירת נסיבות התאונה.

 

יחיא תלסון ()
יחיא תלסון

טראמפ הזמין את קים לפגישה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזמין הלילה (בים שישי לשבת) בציוץ מפתיע, ומעט מוזר, את שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און לפגוש אותו במהלך ביקור שיערוך בימים הקרובים בדרום קוריאה. טראמפ הציע לקים להיפגש באזור המפורז בין שתי הקוריאות.

 

טראמפ, השוהה ביפן לטובת ועידת ה-G20 באוסקה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אחרי כמה פגישות חשובות מאוד, בין השאר עם נשיא סין שי ג'ינפינג, אעזוב את יפן לדרום קוריאה (עם הנשיא מון). כשאהיה שם, אם היושב ראש קים מצפון קוריאה רואה את זה, אני מוכן להיפגש איתו בגבול, באזור המפורז בין המדינות, רק ללחוץ את ידו ולהגיד שלום(?)!". בצפון קוריאה השיבו על ההצעה ואמרו כי היא "מעניינת מאוד".

 

התחזית: חם ולח

באירופה נמשך גל החום עם טמפרטורות שהגיעו היום ל-41 מעלות במדריד (39 מחר) ול-36 מעלות בפריז (29 מחר). בישראל, לעומת זאת, צפוי מזג אוויר רגיל לעונה. מחברת מטאו-טק נמסר כי הערב והלילה יהיה חם ולח לאורך מישור החוף. בהרים ובפנים הארץ יהיה נוח יותר.

 

רבבות ניצלו את השבת החמימה לטיולים בחיק הטבע. כבר בשעות הבוקר דיווחה רשות הטבע והגנים על עומס מבקרים בגן הלאומי חוף בית ינאי, והמליצה למטיילים נוספים לא להגיע למקום. החום הביא מטיילים רבים אל אתרי השיט קייקי מעין הגושרים וקינקי כפר בלום בנחל החצבני, וגם אל אתר אינדי פארק בנהר הירדן. בכל האתרים דיווחו כי זרימת המים עדיין מרשימה.

 

מידות החום החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 34-22, קצרין 32-20, צפת 29-19, טבריה 37-24, נצרת 31-21, חיפה 30-24, תל אביב 30-24, ירושלים 31-19, אשקלון 30-24, עין גדי 39-29, באר שבע 34-21, ערד 33-19, מצפה רמון 31-18 ובאילת 39-27.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שבתרבות חדרה, דנה קופל
סתיו שפיר ואיציק שמולי
צילום: שבתרבות חדרה, דנה קופל
מומלצים