שתף קטע נבחר

החשד לעבירות מין של מורה בפ"ת: "כאילו נפלה עלינו פצצה"

בעוד המשטרה ממשיכה לחקור חשד שלפיו מורה חשף את איבר מינו בפני תלמידות בכיתות נמוכות, סיפרו הורים בבית הספר על התחושות הקשות: "הילדים חשבו שהמורה היה נועל את הדלת כדי שהם לא יברחו מהכיתה"

 

אילוס אזיקים (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

הרגע הכי משמח לילדות שסיימו את שנת הלימודים, התחלף באחת בתחושות קשות שלהן ושל הוריהן. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אמש (שבת) בחמישה ימים את מעצרו של המורה שלפי החשד חשף את איבר מינו בפני תלמידות בכיתות נמוכות בבית ספר בפתח תקווה.

 

עם מעצרו של המורה, הודיעה המשטרה כי עבירות המין שמיוחסות לחשוד נעשו לאחר בקשתו מהתלמידות להישאר עמו בכיתה בתום השיעור.

 

הבוקר, ביום האחרון ללימודים ולפני היציאה לחופש הגדול, הגיעו למוסד החינוכי שוטרים מיחידת הזיהוי הפלילי על מנת לבסס את החשדות נגד המורה. בית המשפט אסר לפרסם את שמו ואת תמונתו של החשוד.

 

הורים שהגיעו בצהריים לאסוף את ילדיהם, ידעו שהמורים ייאלצו ייאלצו לשוב מחר לבית הספר על מנת לעבור את המשבר יחד עם הנהלת המוסד.

 

"אין לנו כעס על בית הספר, אבל אני חושבת שהיום אנחנו כהורים יותר מודעים וכך גם הילדים", אמרה אם לילד שאף סיפרה כי הוצע להורים להיפגש עם אנשי השירות הפסיכולוגי של העירייה. "ההורים יצטרכו ללמד את הילדים לא לשמור סודות".

 

"הסייעת הגיעה, וזה מה שכנראה הציל אותנו" 

לאחר הדיווח על מעצרו של המורה, ניסו חלק מההורים לבדוק מול ילדיהם אם החשוד פגע בהם. "הילדים סיפרו שהמורה היה נועל את הדלת במהלך השיעור, וחשבו שזה בשביל שהם לא יברחו", סיפרה אחת ההורים.

 

אב אחר שיבח את תפקודה של הנהלת בית הספר. "לפי מה שהבנתי", סיפר האב, "גם אצלנו הייתה נעילת דלת בשיעור. הסייעת הגיעה ולכן המורה היה חייב לפתוח את הדלת, וזה מה שכנראה הציל אותנו".

 

אם נוספת, שנראתה נסערת, תיארה את תחושות ההורים: "זה היה כמו נפילת פצצה, הילדים כבר מספרים דברים ואנחנו מנסים להבין מה קרה להם. אם זה קרה פה, בבית ספר כזה שבו המנהלת מעורבת ומדהימה, זה יכול להיות בכל מקום".

 

ממשרד החינוך נמסר כי "עם היוודע פרטי האירוע למנהלת בית הספר, היא הגישה תלונה במשטרה ויידעה את כל הגורמים הרלוונטיים במשרד וברשות. במקביל, נשלח אל בית הספר צוות מקצועי של אנשי חינוך ופסיכולוגים כדי ללוות את הכיתות ואת בית הספר.

 

"צוות זה ימשיך את הליווי גם במסגרת 'בתי הספר של החופש הגדול'. המשרד והרשות המקומית אף הם מלווים את בית הספר כדי לתת את כל המענים הנדרשים. לצד אלה, יצא מידע מסודר אל הורי התלמידים".

 

בהכנת הידיעה השתתף אדיר ינקו
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים