שתף קטע נבחר

הצלצול האחרון: יותר מ-1.5 מיליון תלמידים יצאו לחופש הגדול

מחר יחלו כ-300 אלף תלמידי כיתות א'-ג' את "בית הספר של החופש הגדול". טל, תלמידת כיתה ב' מראשון לציון, סיפרה על החודשיים הקרובים שלהם היא מצפה: "אני מתרגשת, אצא לטיולים ואלך לקייטנה". החופש מתחיל על רקע המו"מ בין הסתדרות המורים למשרדי החינוך והאוצר, שכשלונו עלול לגרור שיבושים בפתיחת השנה

 

 

יותר מ-1.5 מיליון תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים יצאו היום (א') לחופש הגדול והצטרפו לכ-700 אלף תלמידי בתי הספר העל-יסודיים שהחלו את חופשתם לפני עשרה ימים. בכך הסתיימה שנת הלימודים תשע"ט, ובמקביל נערכת מערכת החינוך להפעלת התוכנית "בתי הספר של החופש הגדול" לכיתות א'-ג' שתחל כבר מחר ובה צפויים להשתתף כ-300 אלף תלמידים.

 

"נאחל לתלמידים שיהיה להם באמת ברכה והצלחה", אמר הבוקר שר החינוך הרב רפי פרץ בתחילת ישיבת הממשלה. "שישמרו על עצמם, שייהנו בחופש, שיטיילו ושיאהבו את הארץ הזאת, שיתנדבו ויתרמו ושיעשו גם דברים טובים לחברה, וכמובן להורים שישמרו על הילדים שלהם". השר פרץ הוסיף: "למורים והמנהלים שתרמו תרומה גדולה מאוד בשנה הזאת, מגיע להם חופש, שינוחו בשמחה ויצברו הרבה אנרגיות לשנה הבאה".

יום אחרון ללימודים בית ספר רוגוזין תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
מחלקים תעודות הוקרה ביום האחרון לבית הספר בת"א(צילום: מוטי קמחי)
  

בבית הספר היסודי אלונים ע"ש שולמית אלוני בראשון לציון התלמידים הבוקר התרגשו במיוחד לקראת היציאה לחופש. "אנחנו שמחים", סיפרה שירה ניסן, תלמידת כיתה ג' בבית הספר, לאולפן ynet. "במחצית הראשונה של החופש אני אהיה בקייטנה של הצהרון ואולי במחצית השנייה אהיה בקייטנה של אימא שלי בעיריית תל אביב. אולי גם נלך למלון עם המשפחה, לים ולבריכה".

 

גם טל מוסקוביץ', תלמידת כיתה ב', מספרת על תחושות דומות. "אני מתרגשת מזה שאני יוצאת לחופש הגדול וזה היום האחרון של הלימודים. בחופש הגדול אני אצא לטיולים ולקמפינג, ובמחצית הראשונה של החופש אני אהיה בקייטנה".

יום אחרון ללימודים בית ספר רוגוזין תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
תלמידים ביום האחרון ללימודים בבית הספר רוגוזין בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)
לאלון מלך, תלמיד כיתה א' בבית הספר, תוכניות אחרות. "בחופש אטוס עם סבא, סבתא, אחותי וההורים לרוסיה למלון כיפי שיש מאחוריו פארק שעשועים, בריכה וג'קוזי, ואולי גם בריכה בפנים. נהיה שם במשך עשרה ימים". עם זאת, מספר אלון כי ישמח לחזור לבית הספר בעוד חודשיים – אבל רק משום שבאופק מחכה חופשה נוספת. "אני ארצה ללכת לבית הספר כי אחרי בית הספר תהיה עוד סוג של חופשה". שלושתם מאחלים ליתר התלמידים "שייהנו בחופש, שישמחו ושיהיה להם כיף".

 

לא רק הם מאחלים ליתר התלמידים חופשה נעימה, אלא גם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך. "שמרו על עצמכם, וחזרו אלינו בשנת הלימודים הבאה בכוחות מחודשים, עם חיוך גדול על הפנים", הוא אמר. "תודה מכל הלב למנהלות, לצוותי ההוראה, לגננות והסייעות על המסירות וההשקעה, על עבודת צוות מקצועית ויצירתית ועל ההישגים הלימודים והערכיים וכמובן חופשה נעימה".

יום אחרון ללימודים בית ספר רוגוזין תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

בנוסף ל"בתי הספר של החופש הגדול", צפוי משרד החינוך להפעיל כמה תוכניות נוספות, בהן קייטנות דיגיטליות שבהן ישתתפו כ-10,000 תלמידים בארבעה מחזורים, מוקדי התנדבות לבני הנוער וערי ילדים ונוער ב-250 רשויות מקומיות. בנוסף, כ-140,000 תלמידים צפויים להשתתף במחנות הקיץ של תנועות הנוער. בניגוד לשנת הלימודים הקודמת, בשנת הלימודים הבאה צפויים התלמידים ללמוד במשך כמעט חודש שלם, בטרם יצאו לחופשות חגי תשרי.

 

בתוך כך יש לציין כי החופש הגדול מתחיל על רקע המשא ומתן בין הסתדרות המורים למשרדי החינוך והאוצר בדבר חידוש הסכם השכר "אופק חדש" לעובדי ההוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחלק מחטיבות הביניים.

 

במערכת החינוך עוקבים בדריכות אחרי המשא ומתן, שכשלונו עלול להביא לשיבושים בפתיחת שנת הלימודים הבאה. גם בארגון המורים שלחו לאחרונה רמז באשר לשיבושים אפשריים בפתיחת שנת הלימודים הבאה.

 

לפני כשבוע וחצי נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון כי הארגון ינסה להסדיר במהלך החופשה כמה בעיות ובהן סוגיית ימי המחלה ומענקי הפרישה של המורים. "אם לא תהיה התקדמות, נאלץ להפעיל סכסוך עבודה ולא לפתוח את שנת הלימודים", נכתב בעמוד. בניגוד להסתדרות המורים, הארגון כבר הסדיר את הסכם השכר שלו בשנה שעברה, ובמסגרת ההסכם התחייב על שקט תעשייתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
תלמידים ביום האחרון בבית הספר רוגוזין בת"א
צילום: מוטי קמחי
מומלצים