שתף קטע נבחר

רוסיה על תקיפות ישראל בסוריה: "מודאגים מהאיום על היציבות"

לפני ההתייחסות הרוסית הראשונה הזהירו הסורים מאפשרות "שינוי באופן התגובה בעתיד"

רוסיה הגיבה היום (ג') לראשונה על התקיפות הנרחבות שיוחסו לישראל בסוריה שלשום בלילה. "אנחנו מודאגים, זה עלול לאיים על היציבות באזור", נמסר ממשרד החוץ במוסקבה.

 

 

לפחות 10 אתרים שונים הותקפו בלילה שבין ראשון לשני, ובאופן חריג המשטר הסורי הרשמי דיווח על אזרחים שנהרגו. לפי דיווחי אופוזיציה, 15 בני אדם נהרגו באזור דמשק וחומס - בהם תשעה לוחמי מיליציות התומכות באסד, הן סורים והן זרים. בתקיפה באזור חומס נפגעו איראנים ואנשי חיזבאללה. במקביל לתקיפות התפוצץ טיל נ"מ סורי בשמי קפריסין.

 

מה בדיוק הותקף בסוריה? / רון בן ישי

 

סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, הזהיר בצהריים את ישראל מפני שינוי בתגובות בעתיד לתקיפות המיוחסות לחיל האוויר: "אל תהיו רגועים. סוריה עשויה לשנות את אופן התגובה שלה בעתיד".

 

בדמשק ביקר היום עוזר לשר החוץ ועדכן את הנשיא בשאר אסד בסוגיית הסכם הגרעין עם המעצמות והמתח באזור. לפי הודעה מטעם משרדו של אסד, הנשיא הסורי אמר לעלי אשגר חאג'י בפגישתם כי דמשק עומדת לצד טהרן והעם האיראני מול האיומים. זאת ברקע החרפת הסנקציות האמריקניות.

 

ליל התקיפות היה הראשון לאחר הפסגה המשולשת בשבוע שעבר בירושלים, בהשתתפות היועצים לביטחון לאומי מרוסיה, ארה"ב וישראל. לאחריה אמר הנציג הרוסי, ניקולאי פטרושב, כי "הפיתרון להפחתת המתח בסוריה אינו צבאי" וכינה את התקיפות הישראליות שנועדו למנוע את התבססות איראן בסוריה "לא רצויות".

 

בהתייחסו לאיראן, אמר פטרושב: "הדגשנו את הצורך לסיוע בינלאומי לטובת שיקום כלכלת סוריה, כולל הסרת עיצומים. הדגשנו את הצורך להוציא את הטרוריסטים משטח המדינה, ואת הצורך בהחזרת השלום. איראן תורמת למלחמה בטרור בסוריה, ולמרות זאת נחוצים צעדים מעודדים מצד כל הצדדים להפחית את המתיחות. איראן היא בת ברית של רוסיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פיצוצי נ"מ סורי בליל התקיפות
צילום: רויטרס
מומלצים