שתף קטע נבחר

חמישה לוחמים נפצעו בפיגוע דריסה ליד ירושלים, המחבל נלכד

שלושה לוחמים נפצעו באורח בינוני ושניים במצב קל בפיגוע דריסה צפונית לירושלים. אחד הפצועים קל שוחרר מבית החולים. הרכב הפוגע נמלט מהזירה - אך המחבל נעצר בעמדת בידוק באזור

 

 

חמישה לוחמים נפצעו אתמול (שבת) בפיגוע דריסה סמוך למחסום חיזמא, צפונית לשכונת פסגת זאב בירושלים. בבתי החולים בירושלים מאושפזים שלושה לוחמים במצב בינוני ואחד במצב קל. חייל נוסף שנפצע באורח קל שוחרר מבית החולים במהלך הלילה.

 

זירת האירוע (צילום: TPS)
כוחות בזירת האירוע ליד מחסום חיזמא(צילום: TPS)
  

תפיסת רכב מחבל (צילום: דובר צה
הרכב שככל הנראה היה מעורב בפיגוע(צילום: דובר צה"ל)

החיילים שנפצעו הם מכוח של פיקוד העורף שככל הנראה עסק במשימת תגבור צירים במקום. הכוח שנפגע היה במשימה באזור שטח הכביש בין חיזמא לענתות וככל הנראה בדק דבר מה בזמן שהרכב הפתיע אותם. 

 

המחבל נמלט מהזירה ונטש את הרכב ששימש אותו בפיגוע בקרבת מקום. הוא החליף מכונית ונסע צפונה עד שנתפס לפנות בוקר, יחד עם אביו, בעמדת בידוק שהקים כוח מילואים בין היישובים נילי ודולב - במסגרת המצוד לאיתור המפגע.

 

 

מדובר צה"ל נמסר כי "מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי מדובר בפיגוע דריסה, שבמהלכו המחבל זיהה את הלוחמים ששהו בנקודה לצד הדרך במהלך משימה מבצעית ודרס אותם". שני העצורים נלקחו לחקירת כוחות הביטחון, ומחקירה ראשונית עלה כי אביו של החשוד לא היה עימו בזמן הדריסה.

 

 

 

פעילות צה
(צילום: דובר צה"ל)

פעילות צה
מח"ט בנימין אל"מ שרון אסמן(צילום: דובר צה"ל)

זירת האירוע (צילום: TPS)
זירת האירוע ליד מחסום חיזמא(צילום: TPS)

 

בשעה 22:57 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על כמה הולכי רגל שנפגעו מרכב סמוך למחסום חיזמא. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בארבעה פצועים, בהם גבר במצב בינוני, יציב, בהכרה, עם חבלות בראש ובגפיים, וצעירה כבת 20 במצב בינוני עם חבלות בראש ובגפיים. שניהם פונו לבית החולים שערי צדק. שני חיילים כבני 20 פונו במצב קל לשערי צדק ולהדסה הר הצופים.

 

פרמדיק מד"א דוד טרכטנברג סיפר: "כשהגענו המקום היה חשוך, ראינו 4 פצועים שוכבים בצד הכביש כולם היו בהכרה מלאה, אחד מהם גבר בשנות השלושים סבל מחבלות בפנים ובגפיים, צעירה כבת 20 סבלה מחבלה בראש ובפנים ושני צעירים נוספים כבני 20 סבלו מחבלות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כששניים מהם במצב בינוני ושניים במצב קל". 

 

מוקדם יותר, נהג פלסטיני ניסה לדרוס שוטר במחסום ליד כיכר צופים בשומרון ונמלט מהמקום. איש לא נפגע. כוחות צה"ל והמשטרה פתחו בסריקות.


פורסם לראשונה 06/07/2019 23:10

 

ישי פורת השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים